Beantwoord

Kan de servers van het spel Lost Ark niet vinden


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Hallo,

 

Ik probeer in te loggen op de servers van het spel Lost Ark maar dat lukt maar niet. Ik weet dat Amazon Game Studios wat instellingen heeft geplaatst om VPN verbinding te blokkeren, maar de T-Mobile verbinding gaat toch niet via VPN?

Ik heb vrienden die wel gewoon kunnen inloggen via Ziggo, dus snap niet goed waarom mijn verbinding niet lukt. Overigens als ik een VPN verbinding gebruik via het programma SoftEther en connect via Japan, dan lukt het wel om in het spel te raken. Ik ben aan het gissen maar zou het kunnen dat de IP range van T-mobile bij Amazon Game Studios op de blacklist staat?

 

Iemand enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen? Via VPN van Japan is er een ping van 500+ ms in het spel, dus dat is niet echt een optie.

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 June 2022, 18:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7

Hoi @Essan,

Thanks voor je bericht en duidelijke signaal! Het is natuurlijk wel zo fijn als je gewoon je game kan spelen! Ik vermoed dat de route naar de server niet goed verloopt, waardoor er geen verbinding kan worden gemaakt. Om dit zo goed mogelijk in kaart te brengen, wil ik je vragen om een traceroute uit te voeren naar het ip-adres waarbij het niet mogelijk is om te verbinden. Hoe je dat precies doet, laat dit filmpje zien: Traceroute (tracert) Explained - Network Troubleshooting - YouTube

Zou je de uitkomst van deze traceroutes met ons willen delen? Dat kan via een screenshot in dit topic. Ik hoor het graag van je!

Hoi Boris,

Ik heb het probleem gevonden denk ik, als ik via de Wifi inlog (T-mobile modem) dan doet alles het wel goed. Maar ik heb een ASUS router achter de T-mobile router hangen, en via die verbinding heb ik inlogproblemen. Dus ik ga eens kijken wat er mis is met mijn router.

 

Overigens kan ik geen traceroute doen omdat ik de IP van de gameserver niet heb.

Reputatie 7

Hi @Essan,

Fijn dat je het lek al zelf boven water hebt! Ik had helemaal geen rekening gehouden met een eventuele router er tussen. Ik ben wel erg benieuwd of je bekabeld ook de Lost Ark servers kan bereiken? Wel zo fijn om te kunnen genieten van één van de hits van dit jaar! 

Ik heb het probleem gevonden denk ik, als ik via de Wifi inlog (T-mobile modem) dan doet alles het wel goed. Maar ik heb een ASUS router achter de T-mobile router hangen, en via die verbinding heb ik inlogproblemen. Dus ik ga eens kijken wat er mis is met mijn router.

Het lijkt erop dat je dus gebruik maakt van Double NAT, met gaming is dit vaak wel het laatste dat je wilt daar sommige games dan niet naar behoren functioneren zoals je inmiddels hebt ontdekt.

 

Hoe kan je het beste dan een router instellen achter de T-mobile router? Ik dacht als ik hem in bridge mode zet (zodat ie alles 1 op 1 doorgeeft), dan zou alles toch goed moeten gaan?

Ik heb trouwens een ASUS RT-AC68U,

Hoe kan je het beste dan een router instellen achter de T-mobile router? Ik dacht als ik hem in bridge mode zet (zodat ie alles 1 op 1 doorgeeft), dan zou alles toch goed moeten gaan?

De T-Mobile router kent geen bridge modus.

Wat je zoal kunt doen;

  1. DMZ in de Zyxel naar je Asus router, dan worden alle poorten 1 op 1 doorgezet van de Zyxel naar je Asus.
  1. DHCP op je Asus uitzetten, de kabel die nu in je Asus op de WAN poort zit, in een vrije LAN poort prikken. Wees er zeker van dat DHCP op je Asus uitstaat anders krijg je conflicten met IP-Adressen.

Wat je bij optie 2 doet is de routerfunctionaliteit omzeilen, je maakt je Asus dus wat dommer zodat deze alleen nog als Accesspoint (Wi-Fi) en Switch (bekabeld) fungeert.

 

Hoe kan je het beste dan een router instellen achter de T-mobile router? Ik dacht als ik hem in bridge mode zet (zodat ie alles 1 op 1 doorgeeft), dan zou alles toch goed moeten gaan?

De T-Mobile router kent geen bridge modus.

Wat je zoal kunt doen;

  1. DMZ in de Zyxel naar je Asus router, dan worden alle poorten 1 op 1 doorgezet van de Zyxel naar je Asus.
  1. DHCP op je Asus uitzetten, de kabel die nu in je Asus op de WAN poort zit, in een vrije LAN poort prikken. Wees er zeker van dat DHCP op je Asus uitstaat anders krijg je conflicten met IP-Adressen.

Wat je bij optie 2 doet is de routerfunctionaliteit omzeilen, je maakt je Asus dus wat dommer zodat deze alleen nog als Accesspoint (Wi-Fi) en Switch (bekabeld) fungeert.

 

Duidelijk, maar wat ik mij afvraag, is er geen gevaar om van buitenaf gehackt te worden ofzo doordat je de bridge mode aanzet en de Asus router dom maakt? Want ze hebben ingebouwde firewall functionaliteit.

Duidelijk, maar wat ik mij afvraag, is er geen gevaar om van buitenaf gehackt te worden ofzo doordat je de bridge mode aanzet en de Asus router dom maakt? Want ze hebben ingebouwde firewall functionaliteit.

Welk modem heb je van T-Mobile, de Zyxel ?

Deze heeft geen Bridge modus dus deze kan je niet activeren, als je geen DMZ instelt in de Zyxel dan is er geen reden tot zorgen.

Overigens bedoelde ik met mijn eerdere bericht, het is of optie 1 of optie 2. Combineren van beide is dus wel onveilig. Zelf ben ik meer een voorstander van optie 2.

Duidelijk, maar wat ik mij afvraag, is er geen gevaar om van buitenaf gehackt te worden ofzo doordat je de bridge mode aanzet en de Asus router dom maakt? Want ze hebben ingebouwde firewall functionaliteit.

Welk modem heb je van T-Mobile, de Zyxel ?

Deze heeft geen Bridge modus dus deze kan je niet activeren, als je geen DMZ instelt in de Zyxel dan is er geen reden tot zorgen.

Overigens bedoelde ik met mijn eerdere bericht, het is of optie 1 of optie 2. Combineren van beide is dus wel onveilig. Zelf ben ik meer een voorstander van optie 2.

Ik heb de Zyxel T-50.

Ik heb de Zyxel T-50.

Oké, nee die kan inderdaad niet Bridge modus.

Nog een kleine update; ik heb het opgelost door een Wifi PCI-e kaart te installeren en deze direct met de Wifi van de Zyxel te connecten. Hiermee is het opgelost.

Bedankt voor jullie bijdrage :)