Beantwoord

Kan geen mails meer ontvangen, omdat de mailbox vol is

  • 14 January 2023
  • 15 reacties
  • 188 Bekeken

Hallo, 

op 1 van de alias mailadressen kan ik geen mails meer ontvangen, omdat de mailbox op de server vol is gelopen. Ik heb alle mappen leeggemaakt via de webmail (daar stonden overigens maar enkele tientallen MBs aan data in), maar de inbox blijft vol. Hoe krijg ik deze ASAP leeg?

 

icon

Beste antwoord door Ray2104 18 January 2023, 14:01

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ray2104, sorry voor mijn late reactie! 

Ik weet niet of je hier al zelf achter was gekomen, maar de e-mailboxen zijn gereset en zouden het weer volledig moeten doen. Zou je mij hier een terugkoppeling over kunnen geven?

Reputatie 7

Hi @Ray2104, helemaal super - dankjewel voor de snelle reactie! Je hoort het zo snel mogelijk als alles is doorgevoerd door onze IT-afdeling. 

@Lisa Dat is akkoord,  alles is gebackupt

Reputatie 7

Hi @Ray2104, heel graag gedaan! 😁 Ik wil graag nog het volgende met je delen. Mijn collega geeft aan dat bij het e-mailadres van jouw vrouw wel alle instellingen verloren gaan als de inbox wordt geleegd (bijvoorbeeld mappen die zijn aangemaakt). Ik wilde daarom nog kort vragen of je hiermee akkoord gaat. Dan gaan mijn collega's dit verzoek namelijk verder doorzetten. 

Hi @Ray2104, super dat @TMTV je ook nog verder heeft geprobeerd te helpen! Geen zorgen, we gaan dit fixen en ik heb dan ook de opdracht doorgezet naar onze IT-afdeling met het verzoek om de inbox van jouw vrouw leeg te maken en jouw e-mailadres te verwijderen. We laten het je weten, zodra dit verzoek is voltooid. Houd er rekening mee dat dit een paar dagen kan duren. 

 

@Lisa & @TMTV, bedankt voor de hulp in zoverre! Ik heb voorlopig een "fix” gemaakt door de inkomende mails te forwarden naar een ander mailadres. Hoop dat het snel gefixt wordt!

Reputatie 7

Hi @Ray2104, super dat @TMTV je ook nog verder heeft geprobeerd te helpen! Geen zorgen, we gaan dit fixen en ik heb dan ook de opdracht doorgezet naar onze IT-afdeling met het verzoek om de inbox van jouw vrouw leeg te maken en jouw e-mailadres te verwijderen. We laten het je weten, zodra dit verzoek is voltooid. Houd er rekening mee dat dit een paar dagen kan duren. 

Helaas: ik heb alle mappen leeg gemaakt ook in de “dovecot” map en de sieve” map staan geen bestanden:

, maar de Mailbox blijft100% vol staan:

 

Als ik bij de andere mailadressen de mappen opschoon, dan neemt de opslagruimte toe, behalve bij deze…

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Ray2104 En als je dit probeert bij het e-mailadres van je vrouw? Lukt het dan wel om daar ruimte vrij te maken?

Helaas, deze mappen bevatten geen bestanden (deze heb ik in het verleden al eens opgeschoond, maar ik kan ze niet verwijderen. Als ik ze selecteer krijg ik onderstaande melding:

Overigens zijn deze mappen van mijn eigen mailadres en niet die van mijn vrouw. Dat is het het mailadres met "jenny” erin en daarvan is de mailbox overloaded.

Reputatie 7
Badge +6

@Ray2104 Zou je in de webmail een linksonderaan op het tandwieltje willen klikken en dan op Beheer mappen?

Klik vervolgens op ‘dovecot’ en kijk in de rechterkolom of er berichten staan. Doe daarna hetzelfde met ‘sieve’.

Zijn deze mappen leeg? Zo niet, vink ze dan aan en ga terug naar het hoofdscherm van de webmail. Nu zou je deze mappen moeten zien en ze kunnen leegmaken.

Reputatie 7

Hi @Ray2104, super dat je dit nog kon doorgeven! Helemaal helder, dankjewel. Ik heb hiervoor aangeklopt bij één van mijn collega's van de technische dienst met de vraag of de ene inbox aan onze kant nog geleegd kan worden en of de ander verwijderd kan worden. Ik laat het je weten als ik hier een reactie op heb ontvangen. 

 

Kun je daarnaast aangeven welke andere alias je graag verwijderd zou willen hebben, is dat degene met jouw naam erin? Dan help ik je daar graag bij. 

Hi Lisa, 

dat is het emailadres met raymnd erin.

 

Reputatie 7

Hi @Ray2104, hartstikke bedankt voor deze aanvulling! Ik wil heel graag eerst nog vragen of @soepkip67 of @louisL hier nog een tip voor in petto hebben? Weten jullie hoe de inbox nog leeggemaakt kan worden op een andere manier? 💪 Merci allebei voor het meedenken. 

Kun je daarnaast aangeven welke andere alias je graag verwijderd zou willen hebben, is dat degene met jouw naam erin? Dan help ik je daar graag bij. 

Hi @Cheyenne,

bedankt voor je reactie!

Het gaat om de alias van mijn vrouw jenny. Ik heb werkelijk ALLE mappen leeggemaakt en gecheckt: allemaal hebben ze 0 berichten. Toch geeft de mailserver aan dat de mailbox helemaal vol zit.

Als het niet lukt om de mailbox leeg te krijgen, mag ook deze alias verwijderd worden, dan maak ik wel een nieuwe aan. Ik heb trouwens ook nog een andere alias die ik graag verwijderd zou willen hebben.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Ray2104, goed dat je hiervoor een topic start! Ik help je graag. Je weet dus zeker dat alle mails bij elkaar maar 10Mb waren? Dan is het vreemd dat Webmail aangeeft dat de inbox vol is. Heb je wel getest om zowel de mappen Spam, Prullenbak of Archive leeg te maken? Hierna zou de opslag leeg moeten zijn. Mocht het nog niet werken, laat mij dan weten om welk e-mailadres het gaat (niet het exacte e-mailadres, maar een korte omschrijving is voldoende, bijvoorbeeld een woord in het e-mailadres). Ik kijk dan met je mee!

Reageer