Beantwoord

Kan router niet benaderen

  • 16 August 2022
  • 25 reacties
  • 234 Bekeken

Reputatie 3

Hallo.

Ik kan mijn zyxel t-50 niet benaderen om instellingen na te kijken / aan te passen.

Kunnen jullie eens kijken wat er aan de hand kan zijn?

Hangt t samen met aansluiting op glasvezel kortgeleden?

Heb bekabeld verbinding, wifi alleen 4.2. Geen router achter modem/router

 

icon

Beste antwoord door Boris 17 August 2022, 09:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

25 reacties

Reputatie 3

@Merleyn,

via welk adres probeer je de Zyxel te benaderen? Normaliter is deze te bereiken via 192.168.1.1 mits je verbonden bent met je eigen netwerk, bekabeld of via Wi-Fi.

Lukt dit niet, zou je een screenshot willen plaatsen van de melding welke je krijgt dan?

 

De inloggegevens van je Zyxel kun je vinden aan de achterkant van de door jouw in gebruik zijnde Zyxel.

Reputatie 3

de 192.168.1.1 ken ik.

 

Reputatie 3

deze shot maakte ik net

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Merleyn 

Probeer het eens via een anders browser of een andere apparaat.

Een fabrieksreset zou ook kunnen helpen door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Reputatie 3

@Merleyn,

zoals @Waqqas al aangeeft zou een zogenoemde factory reset kunnen helpen.
Neem aan dat je cache etc van de gebruikte browser ook leeg gemaakt zijn nadat je bent aangesloten op het T-Mobile glasnetwerk komende vanaf je vorige provider?

Met een CTRL en F5 tegelijk indrukken forceer je een “schone” verversing van de betreffende pagina indien je niet je cache etc wilt legen.

 

ps: als je https://192.168.1.1 bezoekt, welke melding krijg je dan?

 

 

Reputatie 3

Hallo @Merleyn 

Probeer het eens via een anders browser of een andere apparaat.

Een fabrieksreset zou ook kunnen helpen door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Dat betekent dat ik alles opnieuw moet instellen…. :-(

Reputatie 3

Hallo @Merleyn 

Probeer het eens via een anders browser of een andere apparaat.

Een fabrieksreset zou ook kunnen helpen door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

andere laptop, bedraad, werkt niet.

Smartphone, wifi, werkt niet

Reputatie 3

Hallo @Merleyn 

Probeer het eens via een anders browser of een andere apparaat.

Een fabrieksreset zou ook kunnen helpen door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Dat betekent dat ik alles opnieuw moet instellen…. :-(

bovendien zou dat de 6e keer zijn in 3 maanden. Hoe kan dit?

Reputatie 3

Hallo @Merleyn 

Probeer het eens via een anders browser of een andere apparaat.

Een fabrieksreset zou ook kunnen helpen door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Dat betekent dat ik alles opnieuw moet instellen…. :-(

Wat moet je opnieuw instellen als je niet in de Zyxel geweest bent en nu kan komen en er verder geen apparatuur (router, switch, oid) erachter hebt hangen?

Reputatie 3

@Merleyn,

zoals @Waqqas al aangeeft zou een zogenoemde factory reset kunnen helpen.
Neem aan dat je cache etc van de gebruikte browser ook leeg gemaakt zijn nadat je bent aangesloten op het T-Mobile glasnetwerk komende vanaf je vorige provider?

Met een CTRL en F5 tegelijk indrukken forceer je een “schone” verversing van de betreffende pagina indien je niet je cache etc wilt legen.

 

ps: als je https://192.168.1.1 bezoekt, welke melding krijg je dan?

 

 

Modem is na glasvezel activering al meerdere malen aan en uit geweest… gaat in de nacht hoedanook uit. Zou erg fijn zijn als T-Mobile de lijn checkt.

Reputatie 3

Hallo @Merleyn 

Probeer het eens via een anders browser of een andere apparaat.

Een fabrieksreset zou ook kunnen helpen door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Dat betekent dat ik alles opnieuw moet instellen…. :-(

Wat moet je opnieuw instellen als je niet in de Zyxel geweest bent en nu kan komen en er verder geen apparatuur (router, switch, oid) erachter hebt hangen?

aparte reactie

Reputatie 3

@Merleyn,

je hebt glasvezel gaf je aan.

Als het goed is dan komt de glasvezelkabel je woning binnen, vanuit daar heeft T-Mobile een patchkabel gebruikt om naar de mediaconvertor te gaan. Welke mediaconvertor heb je?

Vanuit de mediaconvertor gaat er, als het goed is, een LAN/UTP kabel naar de Zyxel en is aangesloten op de WAN poort van de Zyxel?

Maak je niet toevallig gebruik van TOR of een VPN o.i.d.?

Als je deze actief laat dan kan je de router n.l. ook niet benaderen, eventueel eens kijken welke provider getoond wordt als je Wat Is Mijn IP bezoekt..

Reputatie 3

@Merleyn,

je hebt glasvezel gaf je aan.

Als het goed is dan komt de glasvezelkabel je woning binnen, vanuit daar heeft T-Mobile een patchkabel gebruikt om naar de mediaconvertor te gaan. Welke mediaconvertor heb je?

Vanuit de mediaconvertor gaat er, als het goed is, een LAN/UTP kabel naar de Zyxel en is aangesloten op de WAN poort van de Zyxel?

Geen idee. Ben ff aan t zoeken en kan mbt installatie dit vinde: FTU-TK01 Patch Cover (10260068 + 10260096)

Is het dat?

Reputatie 3

Maak je niet toevallig gebruik van TOR of een VPN o.i.d.?

Als je deze actief laat dan kan je de router n.l. ook niet benaderen, eventueel eens kijken welke provider getoond wordt als je Wat Is Mijn IP bezoekt..

nope

 

Aan de mediaconverter of UTP Kabel ligt het in ieder geval niet.

Ergens zou ik bijna denken conflicterende port-forwarding of de webserver daemon die gecrasht is door één of andere vage reden. Misschien toch eens een reset proberen?

Reputatie 3

Hallo @Merleyn 

Probeer het eens via een anders browser of een andere apparaat.

Een fabrieksreset zou ook kunnen helpen door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Dat betekent dat ik alles opnieuw moet instellen…. :-(

Wat moet je opnieuw instellen als je niet in de Zyxel geweest bent en nu kan komen en er verder geen apparatuur (router, switch, oid) erachter hebt hangen?

aparte reactie

Vanwaar een aparte reactie? Als je niet in je Zyxel geweest bent en / of kan komen is er ook niks veranderd aan de instellingen daarin. Vandaar mijn vraag op jouw reactie “Dat betekend dat ik alles opnieuw moet instellen”. Of kon je tot op heden wel in de Zyxel komen en daar dingen aangepast hebben? 

Reputatie 7
Badge +15

@Merleyn

Maar zou je eens een fabrieksreset kunnen uitvoeren en dan even lagen weten of het dan wel lukt?

Edit - @Gerrit078 las even niet dat jij het ook vroeg 😅

Reputatie 3

 

Aan de mediaconverter of UTP Kabel ligt het in ieder geval niet.

@Gerrit078,

na ruim een jaar stabiel internet +945 Mbps/s ineens de Zyxel niet meer bereikbaar en internet naar 100Mbps/s en door mij en de “klantenservice” welke lijnmetingen deden, niet bereikbaar.

Internet LAN/Wi-Fi kon ik gewoon gebruik van maken.

Na vervanging van de Huawei ONT kon ik wel weer in de Zyxel komen, en de klantenservice ook, en weer genieten van de ODF aansluiting met 1Gbit/s.

Mocht je er anders over denken, het zijn de feiten en een moderator kan ook mijn dossier inzien. Een ONT kan wel degelijk “roet” in de verbinding gooien.

Uiteraard zeg ik niet dat er hier dat ook aan de hand is. 

Reputatie 3

Wat is ONT?

Reputatie 3

Hallo @Merleyn 

Probeer het eens via een anders browser of een andere apparaat.

Een fabrieksreset zou ook kunnen helpen door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Dat betekent dat ik alles opnieuw moet instellen…. :-(

Wat moet je opnieuw instellen als je niet in de Zyxel geweest bent en nu kan komen en er verder geen apparatuur (router, switch, oid) erachter hebt hangen?

aparte reactie

Vanwaar een aparte reactie? Als je niet in je Zyxel geweest bent en / of kan komen is er ook niks veranderd aan de instellingen daarin. Vandaar mijn vraag op jouw reactie “Dat betekend dat ik alles opnieuw moet instellen”. Of kon je tot op heden wel in de Zyxel komen en daar dingen aangepast hebben? 

Da's een aardige aanname maar niet de realiteit.

Toen glasvezel net was geactiveerd, kon ik in de modem en heb mn instellingen gecheckt. Zoals aparte 2 en 5 ghz toegang. Ik heb t eerder meegemaakt dat ik niet in de modem kon komen en dat 2 en 5 ghz waren samengevoegd. Hoe en wie? Geen idee, wasn't me

Reputatie 3

Beste allemaal. julie erdienen iig een aanvuling.

Ik ben lang systeembeheerder geweest. Normaal kom ik er gewoon uit behalve als t gaat om mogelijk een instelling bij TM. Ik heb te maken met #nah en daardoor is er een gresn aan wat mijn brein kan proces
Precies daarom deze post in de hoop dat t-mobile zelf snel reageert en ik niet word ‘overvallen’ met allerlie info en vragen.

Ik wil graag een oplossing voor het feit dat dit met enige regelmaat gebeurt - die niet-toegang dus.

Als dit zovaak gebeurt en ik soms wel toegang heb betekent voor mij dat er iets niet in orde is aan de provider of modem kant

@Gerrit078,

Dat is sowieso heel vreemd, een router die afhankelijk is van een ONT ben ik nog nooit tegengekomen. Sure zonder ONT geen internet, maar een router zou in principe altijd toegankelijk moeten zijn ongeacht of er een verbinding is met het internet of niet.

In dit geval probeert TS vanaf de lokale verbinding contact te maken met de router en wordt heel de ONT ontzien, vaak wordt zoiets tegengehouden door een Firewall (internet security pakket) soms kan het softwarematig iets in de router zijn waardoor een port-forwarding conflicteert met de standaard poorten van de router (80 en 443) en soms kan het zijn dat de daemon crasht.

Meest voor komende zijn trouwens Firewall (of internet security pakket) of een VPN.

Reputatie 7

Hi @Merleyn,

Goed dat je dit aankaart! Ik wil graag aan de T-Mobile kant kijken of het modem te benaderen is. Normaal kan ik dit doen via het door jouw opgegeven e-mailadres hier op de Community, maar deze lijkt niet gelinkt aan een T-Mobile voor thuis account. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dit kan je doen door op mijn naam te drukken. We gaan dan aan de slag om achter de oorzaak te komen. Alvast bedankt! 

Reputatie 3

Hi @Merleyn,

Goed dat je dit aankaart! Ik wil graag aan de T-Mobile kant kijken of het modem te benaderen is. Normaal kan ik dit doen via het door jouw opgegeven e-mailadres hier op de Community, maar deze lijkt niet gelinkt aan een T-Mobile voor thuis account. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dit kan je doen door op mijn naam te drukken. We gaan dan aan de slag om achter de oorzaak te komen. Alvast bedankt! 

zie pb