Beantwoord

kijg onze plasma tv via een wireless adapter en of kabel niet verbonden met ons netwerk.

  • 9 November 2022
  • 8 reacties
  • 77 Bekeken

Wij hebben een Samsung plasma tv die we willen verbinden met internet via de kabel of via de wirless Lan adapter van de tv. Met eigenlijk enkel t doel om Disney+ te kunnen kijken op tv. 
 

zodra wij via de instellingen op tv naar netwerk gaan word er bij verbinding aanvragen via het draadloos concept om de PBC(WPS) knop op de modem in te drukken. Dit een aantal keren gedaan, maar maakt geen verbinding. Ook via de kabel pakt hij geen verbinding. Iemand enig idee?

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 November 2022, 13:09

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SLvanLeeuwem 

Via een internetkabel zou je wel internet moeten hebben, is de internetkabel rechtstreeks op de modem aangesloten?

Indien je een Huawei of Draytek heb zorg dat je een internet poort gebruikt en misschien kan je ook een andere internetkabel testen?

Kan doet helaas ook niet. Geeft een verbinding terwijl t tvkastje ook kabel verbonden is

bedankt voor uw reactie

 

Reputatie 7
Badge +15

@SLvanLeeuwem

Welke modem heb je van T-Mobile?

Misschien kan je de internetkabel van de tv in het tv kastje pluggen en kijken of de kabel goed is. Je kan de tv ook eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen om te kijken of de kabel dan wel werkt.

Een zyxel, dat heb ik inderdaad geprobeerd. Echter doet dit het helaas ook niet, we gaan t binnenkort maar met een chroomkast proberen. Wat ik wel gek vind is dat de tv wel de WiFi wirless vind maar dat hij geen verbinding kan maken met de router. Bedankt voor t meedenken

Reputatie 7
Badge +15

@SLvanLeeuwem

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en Login Password dat achter de Zyxel staat, in het overzicht bij WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen en dan verbinden via WiFi?

Is het een Zyxel-T54 of Zyxel-T50?

Hoe kijk ik ik mijn browser? Via netwerk op de tv? T is een t 50

Reputatie 7
Badge +15

@SLvanLeeuwem

Op een verbonden telefoon of laptop je internetbrowser openen en type 192.168.1.1 in de adresbalk en volg de instructies zoals ze in mijn eerdere reactie staan.

Ga ik proberen thnx

Reageer