Beantwoord

Klacht spel Fortnite

  • 24 October 2021
  • 20 reacties
  • 374 Bekeken

Reputatie 2

Wij hebben met onze T-mobile verbinding, ongeveer dezelfde snelheid, die we ook hadden met ons KPN abonnement, we ervaren alleen in het spel een enorme lek, waardoor de beelden soms later doorkomen en we dus te laat zijn met het reageren. Het spel blijft gewoon even hangen. Fortnite laat ook het pakket verlies zien en dat is heel veel, hadden we bij KPN geen last van.

Iemand hier ervaring mee en of er ergens iets om te zetten is, zodat dit niet meer het geval is.

icon

Beste antwoord door janjunior81 25 October 2021, 22:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7

Hi @janjunior81,

Zoals jij het aangeeft, lijkt het mij verstandig om te kijken hoe we de wifi-verbinding kunnen verbeteren. Wellicht dat daarbij in ieder geval al de tips op onze Wiki helpen: 

Mochten deze nog geen goud waard zijn, laat het vooral weten. Dan kunnen we denken aan een andere oplossing.

Reputatie 2

 

Hierboven het voorbeeld van de wifi via dezelfde laptop als toen met de vaste verbinding. Dit lijkt weer meer op een 100 100 verbining als op 1000 1000. Maar mijn probleem is niet zozeer de snelheid, maar de stabiliteit. Gewoon zorgen dat het altijd goed draait, zodat ik nooit de behoefte krijg om te testen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @janjunior81, bedankt voor je update met de speedtest en afbeelding van het modem! Een stabiele verbinding op wifi is nagenoeg onmogelijk om te garanderen omdat wifi van honderden factoren afhankelijk is en daaraan onderhevig is.

Hoeveel apparaten heb jij tegelijkertijd draadloos verbonden? 

Op een mobiele telefoon testen, heeft geen zin. Je kunt het beste met de desktop app van speedtest.net testen en dan op een laptop of PC. Smartphones, tv's en mediaboxen of spelcomputers hebben veel te veel overige applicaties die de snelheid kunnen verlagen en zijn nooit waarheidsgetrouw.

Kun je eens testen op een PC of laptop en dan via speedtest.net, net als je hierboven deed met de bekabelde verbinding. Thanks alvast!

Reputatie 2

Hoi Lisa,

Dank voor je bericht. Hieronder de resultaten op mijn laptop deze morgen. Beetje matig gezien 1000 /1000 wat binnenkomst.

 

Zelfde test ook nog even gedaan op mobiel, daar haal ik maar 47,5 om 36,5 ik zit in de woonkamer op 5 meter vanaf de router en heb al wifi plus voor de overige plekken.

Erg fijn dat jullie mij steeds weer willen helpen, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil niet al die tijd kwijt zijn aan het stabiel houden van mijn verbinding.

KPN kan dat ook, dus jullie moeten dat ook kunnen. Ik kan namelijk geen factuur sturen voor de tijd die ik er aan besteed om mijn verbindingen goed te krijgen en geen factuur sturen voor het apparaatje wat ik moest komen om mijn laptop via enternet te kunnen verbinden.

Ik weet niet waarom het niet stabiel is, maar dat is wel wat ik wil, gewoon een stabiele verbinding, waarbij ik bekabeld bijna op 1000 / 1000 kom en via wifi 250 / 250 haal. Dan heb ik namelijk nooit gezeur, niet met applicaties van mijn werk en niet van mijn kinderen die ergens niet kunnen gamen, streamen of wat ze willen doen.

Reputatie 7

Hi @janjunior81, merci voor deze terugkoppeling! Fijn om te lezen dat de bekabelde verbinding goed werkt. Goed dat je aangeeft dat de wifi verbinding wat te wensen over laat. Ik ga je hier met alle liefde mee helpen, want ik wil dat jullie verbinding zo stabiel mogelijk is. Kan je aangeven of jullie modem op de juiste plek staat? Het modem dient altijd vrij geplaatst te worden, dus niet achter dikke muren of grote kasten bijvoorbeeld. Als de locatie van het modem niet het probleem is, dan wil ik aan je vragen om een foto van het modem hier te delen. Op deze manier kan ik nagaan of de juiste lampjes branden. Ik hoor het graag van je, zodat ik verder aan de slag kan! 😊

Reputatie 2

De meting bekabeld was goed vandaag, maar we zitten te kijken via de laptop naar een race. Als wij hem via de wifi kijken blijft hij bufferen. Gaan we over na kpn 4g wat ook in de laptop zit dan gaat het probleemloos.

Wel vreemd gedrag, daarnaast zou onze zyxel zelf zijn juiste kanalen moeten kiezen, maar haal ik op de 2.4 ghz maar 50. Het wordt wel erg ingewikkeld zo. Kunnen we misschien gewoon alles stabiel krijgen, zoals het bij kpn was.

 

Reputatie 6

Hoi @janjunior81, wat ontzettend fijn om te horen dat de verbinding zich vanzelf heeft hersteld. Hou je ons op de hoogte van de metingen via een bekabelde verbinding?

Reputatie 2

Hoi Boris,

Uiteindelijk heeft de monteur niet hoeven komen, want om 1 of ander reden, kregen we in de week dat we wachten op de monteur wel een 100 / 100 verbinding, die het ook echt deed.

Ondertussen zijn we geswitched naar een 1000 / 1000 verbinding, omdat we op mobiel een upgrade hebben gedaan naar een unlimited abonnement. Hier hebben we via wifi regelmatig tegen de 250 / 250 aan, maar dat zal komen doordat de wifi verbining niet sneller is.

Heb ondertussen een usb adapter besteld, om te kijken of ik via mijn laptop bekabeld wel 1000 / 1000 kan krijgen. Playstation gaat tot 500 down.

Reputatie 7

Hoi @janjunior81,

Dat klopt helemaal! Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? Ik ben ook erg benieuwd. 

Reputatie 2

Ondertussen ook contact gehad met de service desk van T-mobile en er wordt een monteur aangestuurd. Als het goed is.

Reputatie 2

 

 

 

Reputatie 7

Hi @janjunior81 ,

Fijn dat je je weg hebt gevonden op onze Community! 🙌 Ook ik denk graag met je mee. Toevallig hebben we over jouw vraagstelling een mooi topic gemaakt, wat veel vraagstellingen zal beantwoorden: 

Daarnaast kunnen we packet loss altijd checken met de volgende handelingen: 

 

Zou je deze willen uitvoeren? Ik weet zeker dat we dan al een stuk meer te weten krijgen over de problemen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @janjunior81 

De mediaconverter is het apparaat dat verbonden is met de blauwe WAN poort van je Zyxel. Deze kan je eens even van het stroom halen.

Reputatie 2

Lees net in ander topic wat ik had aangemaakt, dat ik alle overige problemen hier ook moet melden. Laat ik ze dan maar even nummeren, dan weten we in ieder geval waar we over praten.

  1. Probleem Fortnite spel; Wordt al in dit topic behandeld.
  2. Probleem met de app T-Mobile Anywhare TV app als ik wil Chromecasten en op dat teken druk krijg ik de vraag Draw over other apps, wat volgens mij bij het teken ernaast hoort. Ik kan dus niet Casten vanaf de app.
Reputatie 2

De Router herstart, ik heb geen media converter, maar een router zyxl T-50. 

Als ik daar een vaste pc op aansluit met kabel, haal ik 100 - 20 dus de upload komt niet in de buurt.

Dezelfde pc, alleen dan via de wifi komt op 98 - 6,7 staat praktisch naast de router.

Reputatie 7
Badge +15

@janjunior81 

De snelheid heb je nu via de WiFi gemeten? De upload zou normaal ook gewoon 90+ moeten zijn.

Misschien komen de problemen door de lage upload. Kan je eens bedraad je snelheid meten op een laptop bijvoorbeeld, herstart eerst de mediaconverter eens door de stroom er even af te halen.

Reputatie 2

Gameconsole rechtstreeks op de modem heeft hetzelfde effect.

Wat wel een groot verschil is met KPN, is dat de upload heel veel lager is, in de woonkamer halen we 

In de kamer waar nu de gameconsole staat bij beide de helft. Als ik via telefoon 4G een speedtest doe heb ik dezelfde resultaten ongeveer.

Bij KPN was dit altijd 100 - 100 in de woonkamer, en 40 - 20 in de kamer waar de gameconsole staat, dus misschien dat het daar mee te maken kan hebben.

Reputatie 7
Badge +15

@janjunior81 

Misschien als test eens kijken of je de game console rechtstreeks op het modem kan aansluiten indien mogelijk, wellicht zorgt dat voor wat verbetering?

En even om uit te sluiten dat het niet aan de verbinding ligt of juist wel heb je misschien een andere internetbron zoals een mobiele hotspot om te kijken of je het probleem met Fortnite dan ook hebt?

Reputatie 2

Goedemiddag Waqqas, 

Wij hebben een glasvezel verbinding 100 / 100. 

Daarnaast een Mesh netwerk van jullie met een Mesh kastje vlak naast de console.

Maar voor de test hebben we ook alles bekabeld dus van router naar Mesh kastje een kabel 20 meter, en van Mesh Kastje naar Playstation ook een kabel 10 meter.

Ik heb dan qua download nog 82 mbit en in beide gevallen is de ping wel goed.

Met vriendelijke groet,

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @janjunior81 

Heb je een DSL of glasvezel verbinding en is je game console bedraad aangesloten op het T-Mobile modem of game je via de WiFi?

Je game console bedraad aansluiten heeft wel de voorkeur.