Lag niet constante internet snelheid


Internet b.v in spel WOT ( world of tanks ) lagged.

Nu speel ik dat ook al meer dan 10 jaar, waarbij 10 jaar bij andere provider, zonder lag.

Nu met name de laatste 2 maanden, zit net 6 maanden bij t-mobile, alleen maar lag.

 

Ook haalt mijn internet niet de beloofde 1G download, maar de helft.

En b.v. als ik naar deze website ga, moet ik 30 seconden wachten met inloggen.

Alles geeft gewoon aan dat het niet ( altijd ) snel genoeg is.


This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Paul_Farstar 

Game je bekabeld of via de WiFi?

Indien bekabeld zit er een switch of iets anders tussen de router en je gameconsole?

Voor gamen is het beste om een kabel rechtstreeks op de router aan te sluiten.

Heb je de snelheid gemeten met een laptop/pc die rechtstreeks is aangesloten op de router met minimaal een CAT5E kabel? Gebruik hierbij de Ookla speedtest app. Testen in veilige modus kan je ook eens doen om alle snelheid verminderende factoren te verminderen.

Je zou ook een traceroute kunnen doen en de uitslag hier posten om te kijken of daarop misschien iets te zien is.

bekabeld.

Ik zie nu pas dos attacks uit LA, die door jullie router heen komen, niet door die van mij

FYI
[DoS Attack: Ascend Kill] from source: 1.1.1.3, port 53

DoS Attack: TCP/UDP Chargen from source: 1.1.1.3, port 53

P.s. de lag in het spel komt volgens mij door deze server.

amsix-nkf.gcore.ams-ix.net, packet loss altijd meet dan 50% en die zit altijd in mijn route..

 

waarschijnlijk of van AMSIX krijg ik dat dat https://gcorelabs.com/  is, die dat host, maar ja..hoe die te benaderen?

nu ook eigen modem er weer tussen, en is stuk beter. Alleen lease tijd is dan weer 15min. pff. denk niet dat het heel veel uitmaakt maar wel raar, dat men dat zo doet bij t-mobile

bekabeld.

Ik zie nu pas dos attacks uit LA, die door jullie router heen komen, niet door die van mij

FYI
[DoS Attack: Ascend Kill] from source: 1.1.1.3, port 53

DoS Attack: TCP/UDP Chargen from source: 1.1.1.3, port 53

P.s. de lag in het spel komt volgens mij door deze server.

Filtering wordt niet toegepast, waarschijnlijk gebeurt dit pas echt als het uit de hand loopt. Die (mogelijke) aanvallen blijf je dus wel houden. Hoewel, aanvallen vanaf Cloudflare??

 

amsix-nkf.gcore.ams-ix.net, packet loss altijd meet dan 50% en die zit altijd in mijn route..

80.249.214.101 (amsix-nkf.gcore.ams-ix.net) is inderdaad de default route.

Packet loss is geen enkel probleem, zolang alle pakketten die jij verzend ook volledig aankomen bij het doel en omgekeerd, dan is er niets aan de hand. Packet loss treed ook vaak op omdat ICMP een lage prioriteit verkeer betreft en soms wordt ICMP zelfs nog wel eens (bewust) beïnvloed of zelfs volledig geblokkeerd.

Packet Loss betekent niet per definitie Lag

Helaas komt het wel wat vaker voor dat er mensen zijn die last hebben van lag tijdens het spelen van WOT. Het probleem is echter dat er nergens in een traceroute of in het netwerk iets te vinden is die dit kan verklaren.

 

Qua internetsnelheid is het advies, test bekabeld en gebruik de Speedtest.net App die je kunt downloaden via de Speedtest.net website voor Windows of MacOS. Test met verschillende servers en plaats een screenshot in dit topic.

Zonder screenshots van speedtests kan het T-Mobile team niet heel veel.

Hoezo is packet loss geen lag? lol, dat is een groot misverstand Kerel.

Doe maar eens een teams gesprek met pakket loss, wat hoor je  dan.

Tja nee dan kan je elkaar niet verstaan dat alle pakketjes aankomen das mooi, maar tijd speelt ook mee!

En ja dat is dan niet te doen, ook spel spelen met packet loss, niet te doen.

 

p.s. vandaag gaat het goed met de verbinding! :)

Reputatie 3

@Paul_Farstar

was jouw vorige ISP een COAX aansluiting?

 

Vandaag is internet ook gewoon goed, denk ook dat dat komt omdat ik nu alleen mijn eigen modem gebruik. Mooi toch :)

Dus blijkbaar stond bij de andere provider de modem gewoon als doorvoer. En werkt 2 routers achter elkaar toch soms als vertraging. Nu met alleen mijn eigen router gaat het goed. Dat had ik ook in het begin met t-mobile. Totdat het traag werd er geen support was, ander modem ertussen heeft ook ff goed gegaan, maar is dus niet optimaal.

Het zou alleen wel handig zijn, dat je niet alleen met het modem van t-mobile een lease tijd krijgt van 2 dagen b.v. maar ook met je eigen modem, alsof men dat niet vertrouwd?

Al was het maar 1 dag, of minimaal 8 uur, niet iedere 15minuten, das overkill als je mij vraagt.

Reputatie 7

Hi @Paul_Farstar, top dat je nu door hebt waar het probleem vandaan kwam! Wat betreft de lease-tijd: dit hebben we zo ingesteld om te voorkomen dat externe apparaten het netwerk kunnen betreden, daarom wordt die lease op losse apparaten elke 60 min vernieuwd. Hopelijk is dit zo helemaal helder voor je! 😊 

Nee niet duidelijk. Voor jullie is alles extern, waarom is de default lease tijd geen dag b.v.?

Omdat je niet ziet dat het een t-mobile modem is dan default 30 min?

Dus alles wat niet t-mobile modem is is, extern?  Vind ik niet logisch, je geeft wel een lease af, dus, ja als je denkt dat het niet goed is of mag, sta je het niet toe, waarom dan maar 30min?

Waarom niet standaard een dag??

lag is vandaag meer.. maar moet zeggen, valt wel mee.. dus mag niet echt klagen, is ook lastig te checken waar het aan ligt. Opslaan in dit forum, kost paar seconden :)