Lage internetsnelheid wordt niet opgelost

  • 10 August 2022
  • 39 reacties
  • 823 Bekeken

meer dan een jaar nu glasvezel internet 1gig.

sinds het begin van de levering ben ik al aan het bellen omdat ik maximaal 200mbits van de 1000 mbits haal (soms haal ik net de 80mbits)

Hier is 1 keer een monteur voor geweest, die een apparaat bij zich had die tot 100mbits kon meten.

vervolgens 1000 keer contact gezocht met de klantenservice die het volgende zegt:

ik monitor het probleem en ik kom er met een paar dagen op terug, ook zet ik het door naar de technische dienst. zorg dat je screenshots aanlevert, de technische dienst belt je ook terug.

Ik ben nooit terug gebeld, niet door de technische dienst en ook niet door t-mobile klantenservice.

De vraag is: hoe moeilijk kan het zijn normaal internet te leveren en op zijn minst de afspraken na te komen?

 


This topic has been closed for comments

39 reacties

Er is 1 verandering en dat is met 1 usb port.

Dit heb ik nu al 3 keer gemeten, ik kom elke keer rond hetzelfde uit.

upload is met dit usb port zichtbaar hoger, download 100 mbits minder.

Bij de kpn server kom ik met download snelheid rond de 160 en upload 800 ongeveer

wat betreft de andere poorten kom ik nog steeds uit zoals in het begin van het topic

 

 

Reputatie 7

Hi @C Edeling,

Dank voor je reactie! Wellicht onbekend bij mijn collega’s, maar ik heb de technische dienst persoonlijk op de hoogte gebracht van de issues, waardoor deze mij is toegekend dat dit zeker de hoge prioriteit heeft waar eerder over is gesproken. Dat de monteursdienst daar niet van op de hoogte is, is daardoor te verklaren. Onze technische dienst heeft na mijn aansturing het probleem direct onderzocht en direct gezien dat de thuissituatie moet worden nagelopen en eventueel uitgesloten. De aansturing van Guidion is daarbij nodig.

Ik zorg er heel graag voor dat de afspraak een eerdere datum gepland kan worden, maar kan niet in de agenda van zowel de monteurs als die van jou kijken. Ik weet uit ervaring dat de afspraak eerder een doorgang kan hebben, als er bijvoorbeeld een gat valt in de agenda van de monteur. Ik raad aan om te bellen met de monteurs van Guidion via 020-3232767. Mocht het nog niet hebben gewerkt, dan zorg ik ervoor dat er via de spoedlijst van de monteursdienst extra druk op wordt gezet.

Beste Boris,

Ik heb al contact gehad met guidon, hier werd verteld dat het regulier was doorgezet en niks eerder voor mij konden doen mits t-mobile het als spoed aanmeldde.

Ik ga in op je idee dat jij het regelt met de spoedlijst bij guidon, ik kan hier zelf niks meer in betekenen, omdat ik te horen krijg dat ik maar gewoon 2 weken te wachten heb.

Hello Boris,

 

My name is Daniel, I'm writing in this forum after calling and emailing for nearly a month to customer service and no positive result was given after that. I subscribed to 1Gbs speed internet but at the beginning of August but the speed internet is not even reaching 100mbs I did the test with the cable internet. Please I need support to reach the speed internet subscribed as I need to work from home sometimes and I can't work properly.

Let me know what actions are need it to have it fixed the soonest as possible, as it is affecting my job.

Looking forward to hearing from you

Daniel

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @C Edeling,

Ik vermoed dat we hiermee ervoor zorgen dat je vroegtijdig wordt geholpen, aangezien wij ook niks liever hebben dan je online hebben. 

Hello @Daniel Ocana,

I've noticed you've created your own topic on the issue. I'd be happy to help you out in that topic, so we can keep the issues as central as possible. Thanks! 

Beste Boris,

Ik bel net guidion om even te peilen of er een spoedafspraak gemaakt kon worden, wat blijkt er is helemaal niks bekend.

2 dagen geleden zei je dat je dit zou regelen, lijkt mij dan ook dat dat gebeurd.

Ik moet nog steeds 2 weken wachten, eerlijk gezegd ga ik niet zolang wachten.

Ik begin het hele riedeltje wat er gezegd word niet echt meer te geloven, ik wil je best nog een keer de kans geven om dit op te lossen, maar dan graag acties ipv woorden.

Geachte Moderators/T-Mobile,

Bij deze laat ik weten morgen naar de geschillen commissie te stappen.

Na meer dan een jaar ben ik teleurgesteld met beloftes, de druppel was toch wel de belofte van boris voor de spoedplek bij guidion die niet werd nagekomen.

Dit is ook al weer 5 dagen geleden, guidion weet van niks.

T-Mobile heeft hiermee bewezen totaal geen service te willen verlenen en heeft in mijn optiek bewezen dat zij de mbits waar ik voor betaal gewoon niet kunnen leveren.

Ook telefonisch word je zoet gehouden dat je de dag erna terug gebeld word, dit word gewoon niet gedaan.

Ik heb lang genoeg gewacht.

 

Reputatie 7

Hi @C Edeling,

Dank voor je reactie. Ook ik had dit graag anders gezien, om toch de afspraak te kunnen vervroegen. We hebben verschillende keren contact opgenomen met Guidion daarvoor, maar zijn afhankelijk van de agenda van de monteurs. Ook via ons contactpersoon bij Guidion hebben we getracht de afspraak op een eerdere datum doorgang te geven, maar ook dit bleek tevergeefs. Ik heb zojuist met goede moed weer contact gelegd, maar zonder resultaat. Er is op dit moment geen eerder tijdstip mogelijk voor een afspraak. 

We kunnen stellen dat we er alles aan doen om je zo snel mogelijk van een snelle verbinding, met de snelheid die past bij het abonnement. Ook wij willen niets liever dan dat jij kan genieten van supersnelle Glasvezelverbinding. Ik kan dan ook niet anders dan nu mijn excuses aan te bieden voor de gang van zaken, hopende dat we je alsnog zo snel mogelijk de snelheid kunnen geven die is afgesproken.

Reputatie 4

@Boris

Misschien wordt het dan eens tijd dat t-mobile zelf monteurs in dienst gaat nemen, die jullie wel gewoon volgens jullie eigen agenda kunnen aansturen, Het heeft weinig zin dat jij aan gaat geven dat het spoed heeft, maar dat vervolgens jullie uitvoerder denkt 'nou, dat bepalen we zelf wel'. Daarbij wek je bij de klant het idee dat er actie ondernomen wordt, maar wordt deze alleen maar teleur gesteld. 

Ow en je mag natuurlijk wel de volle mep betalen, want de incasso afdeling van t-mobile kent op dat gebied geen problemen.

Beste Boris/Moderators,

Donderdag 8 september is er een monteur geweest.

Deze meneer gaf bij binnenkomst aan niet een apparaat of tool te hebben om 1 gig te meten, gelukkig had ik zelf de adapter.

Bij het testen kwam de monteur op 125 mbits download, hierna heeft hij de patchkabel vervangen.

Op mijn eigen laptop was het niet goed te meten, de monteur heeft zelf laten zien dat hij hierna minimaal 900 mbits kon halen ( 3 verschillende metingen in 5 minuten.

Ook heb ik nu constant een download snelheid van minimaal 900 op mijn playstation 5, de upload blijft wel hangen onder de 100 ( wellicht op te lossen met port forwarding, al weet ik niet hoe dat moet.)

De wifi is wel nog steeds dramatisch, ook verschillende kanalen geprobeert, zelfs binnen een straal van een meter van het modem af.

Ik zou van tmobile hier nog hulp in willen hebben, en ook graag kijken naar de compensatie voor het lopende probleem van het afgelopen 1,5 jaar.

En als iemand mij kan helpen om uit te leggen hoe ik moet port forwarden dan zou ik daar zeer mee geholpen zijn.

​​​​​

Reputatie 6
Badge +3

Ook heb ik nu constant een download snelheid van minimaal 900 op mijn playstation 5, de upload blijft wel hangen onder de 100 ( wellicht op te lossen met port forwarding, al weet ik niet hoe dat moet.)

Als je een speedtest doet met je laptop/computer direct op het modem is de upload dan wel goed? Ik weet dat de speedtest in de playstation niet altijd even goed ;) 

De wifi is wel nog steeds dramatisch, ook verschillende kanalen geprobeert, zelfs binnen een straal van een meter van het modem af.​​​​

Zou je eens een screenshot kunnen posten van de WLANStationStatus pagina. Als je inlog op het modem (https://192.168.1.1 | gebrukersnaam admin | wachtwoord staat op de stickers).

Rechts bovenin het hambugermenu → systeem monitors - Status van het WLAN-station

Hoi Techracing93,

Op mijn laptop is het al helemaal dramatisch, maar dat zou aan mijn laptop kunnen liggen, op die van de monteur deed die het wel gewoon normaal. bedraad is het bij mijn eigen laptop slecht en wifi ook, alle apparaten zitten trouwens rechtstreeks op het modem.

Wat betreft de playstation weet ik dat de speedtests daar slecht van zijn, ik vroeg mij alleen af of ik door middel van portforwarding de upload iets beter kon maken, ik haal nu op de ps5 919,2 down en 146.2 up.

Dat is voor download snelheid opzich prima.

Ik ga zometeen even kijken of ik een screenshot kan maken van het WLANstation.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Techracing93,

Op mijn laptop is het al helemaal dramatisch, maar dat zou aan mijn laptop kunnen liggen, op die van de monteur deed die het wel gewoon normaal. bedraad is het bij mijn eigen laptop slecht en wifi ook, alle apparaten zitten trouwens rechtstreeks op het modem.

Wat betreft de playstation weet ik dat de speedtests daar slecht van zijn, ik vroeg mij alleen af of ik door middel van portforwarding de upload iets beter kon maken, ik haal nu op de ps5 919,2 down en 146.2 up.

Dat is voor download snelheid opzich prima.

Ik ga zometeen even kijken of ik een screenshot kan maken van het WLANstation.

Ahh okee duidelijk :). De upload wordt niet beter met een port forward. Als de upload op de laptop van de monteur ook goed was, is waarschijnlijk je laptop ;(

@Tmobile moderators 

Beetje jammer dat ik weer niks te horen krijg.

We zijn nu bijna 5 dagen verder sinds mijn laatste bericht.

Zou bijna denken dat na al dit jullie gewoon geen service willen verlenen.

 

@TechRacing93 

ik zal morgen de screenshot maken van het wlan station voor het wifi probleem.