Beantwoord

LAN down maar wifi en tv wel up

  • 28 February 2019
  • 8 reacties
  • 226 Bekeken

Reputatie 1
Sinds enkele weken ook iedere keer last van wegvallend bekabeld internet. Daarvoor was het erg stabiel en beviel het mij erg goed.
Wanneer LAN down is dan blijven Wifi en TV wel gewoon werken.
Monteur is geweest en andere draytek modem geleverd (zelfde type), op zijn advies ook mijn switch boxen vervangen door nieuwe types.

ik heb verder vanalles al geprobeerd, nieuwe kabels, drivers, windows pc opnieuw geupdate of herinstalleerd. Apparaten uitgeschakeld, etc. maar helaas helpt het allemaal niet. nog steeds wegvallend internet

nu lees ik op jullie forum dat er 2 oplossingen zijn,
  • ipv6 uitzetten in de draytek. Dat gedaan maar nog steeds wegvallen lan
  • of draytek modem laten swappen door Huawei met Media Converter.
welke informatie heb je nodig om de modem swap in behandeling te nemen?

Gerard
icon

Beste antwoord door Sander 1 March 2019, 14:34

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hey @GerardKuipers,

Top dat je internet verbinding nu wél stabiel werkt! Nu moeten de TV Boxen ook nog even meewerken. 😉 Ik heb zojuist dit probleem aangekaart bij onze technische dienst, zij gaan dit probleem onderzoeken en oplossen. Zodra we een terugkoppeling ontvangen, nemen we snel contact met je op.
Reputatie 1
@Sander @Cheyenne

Internet werkt nog steeds goed na de swap van draytek naar Huawei.

Alleen heb ik nu wel dat soms tv blijft hangen. Door zender wisselen gaat het beeld weer verder.

Ik heb de originele Vodafone settopboxen nog.
Moeten deze ook geswapped worden naar de T-Mobile settopboxen?

Kunt u dat regelen?
Reputatie 7
Badge +5
Kijk! Dat is nog eens goed nieuws. Geniet van de stabiele verbinding en maak er een goed weekend van! 🎉
Reputatie 1
Inmiddels al een paar dagen de Huawei in gebruik en tot nu toe geen lan problemen meer.
Dus het omruilen van draytek naar een huawei blijkt een goede oplossing.
Dank je.
Reputatie 1
Sander, dank je wel voor je hulp!

Ik wacht op guidion en ik laat het resultaat zeker weten.

Groeten
Gerard
Reputatie 7
Hoi @GerardKuipers,

Daar gaan we graag wat aan doen. Ik heb een omruilactie voor je in gang gezet. Binnenkort belt Guidion voor het maken van een afspraak. Laat je weten of het hierna is opgelost? 🙂
Reputatie 7
Hallo @GerardKuipers,

Zo te zien heb je een Draaktek met het dreadlock syndroom.
Het beste is dit op te lossen met een Huawei, dit kan echter alleen via het forum.
Wacht even tot een moderator reageert om je verder te helpen.
Reputatie 1
@Sander kun je een modem swap regelen?

Reageer