Beantwoord

LAN poorten vallen er weer uit om de zoveel uur | Factory reset helpt niet | Firmware outdated

  • 6 November 2018
  • 5 reacties
  • 400 Bekeken

Ik had dit probleem al eerder een paar keer met de Draytek router. LAN poorten gooit hij eruit (geen IP en standaard gateway meer) maar WiFi doet het nog wel.

Volgens forums op Google moet de firmware geupdate worden, ik zie inderdaad dat mijn firmware van april 2017 is (7.9.2) en er nu een 8.2 versie is op de Draytek website.

Ik heb geen admin login dus neem aan dat een T-mobile medewerker de firmware kan updaten?

Groer,

Jamie
icon

Beste antwoord door Brian 6 November 2018, 11:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hi Cyberpunk, daar gaan we meteen naar kijken! We maken gebruik van custom firmware voor de Draytek dus het klopt dat je deze niet zelf kan updaten 🙂 Maak je toevallig ook gebruik van TV? Werkt deze nog wel op het moment dat het gebeurt? Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 1
Hier hetzelfde probleem. Geen verbinding mogelijk met de lanpoorten alleen met de waardeloze WiFi van de modem zelf. Draytek vigor 2132
is hier een snelle oplossing voor? Al meerdere keren gereset nu dat helpt dus niks.
Help Ik kan nu niks met mijn vast verbonden apparaten. Help
Hier het zelfde probleem.
een aantal maanden geleden ook voor het eerst gehad maar toen deed hij het in eens weer toen de monteur langs kwam.Het werd er op gegooid dat ik de kabels niet goed had aangesloten.
via mijn tv krijg ik te zien dat de Gateway niet vindbaar is.
HELP!!
Reputatie 6
Zombie LAN poorten (1 en 2) is een bekend probleem bij die Draytek met TMO NL firmware.
Het ding degraderen tot mediaconvertor (als je alleen internet abo hebt en zonder solderen custom firmware erop kan zetten), bij T-Mobile bedelen om een nieuwe configuratie of zelf maar een losse mediaconvertor aanschaffen of iets met een glasfiber ingangspoort wat e.v.t. ook nog router kan zijn, lijken de alternatieven.
Het hete hangijzer is de 'glasfiberplug'; Als er dat niet zou zijn, kon T-Mobile gemakkelijk een doos met hun mediaconvertor en huidige standaard router opsturen. Zie ook dit:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/non-stop-problemen-met-lan-284433
Reputatie 7
Hi Bassyboy2,

Ik kijk graag met je mee naar jouw verbinding! Voor jou ga ik op zoek naar een oplossing. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen?

Reageer