Beantwoord

LG TV kan niet downloaden uit LG content store via T-Mobile internet

  • 17 November 2020
  • 62 reacties
  • 25056 Bekeken

Reputatie 2

Sinds kort lukt het niet meer om op onze LG smart TV apps te downloaden uit de LG contentstore. dit probleem doet zich specifiek voor als de TV verbonden is met ons T-Mobile internet. Maakt daarbij niet uit of de TV via wifi of bekabeld verbonden is met internet. De TV kan wel andere content van internet halen. Een speedtest via de ingebouwde webbrowser geeft ook prima resultaten.

Onze apparatuur:

T-mobile TV en internet via een glasvezelkabel die binnenkomt op een DrayTek Vigor 2132FVn

Bekabelde verbinding DrayTek poort 3 met Entone TopBox (die prima werkt)

TV : LG OLED 55B9SLA, deze is via HDMI met de topbox verbonden en via wifi (of bekabeld, via poort 1 of 2 van de DrayTek) met internet. De internet content komt dus niet via de Topbox.

 

Het probleem is heel specifiek dat geen apps uit de content store van LG kunnen worden gedownload om te installeren op de TV. (bijvoorbeeld Netflix of YouTube app). Uiteraard alles al eens gereset en opnieuw opgestart. Ook TV opnieuw geinstalleerd na terugzetten naar begininstellingen. Vreemd genoeg lukte het toen ook niet meer om de benodigde landspecifieke gebruikersovereenkomsten van de TV te downloaden (wederom van LG) die geaccordeerd moeten worden.    

Als ik de TV verbind met de wifi van mijn (Vodafone) telefoon hotspot werkt alles wel naar behoren. Ik kan de TV dan installeren en ook apps downloaden en installeren uit de LG content store.

Vreemd genoeg kan ik eenmaal geinstalleerde apps wel gebruiken via ons T-mobile internet. Dus bijvoorbeeld Netflix werkt gewoon als de app eenmaal geinstalleerd is (content komt dan niet meer van LG, maar van de Netflix server). 

Omdat de TV het wel doet op mijn hotspot vermoed ik dat het probleem ergens in een hele specifieke intstelling tussen de DrayTek/T-Mobile internet en LG zit. 

Ik heb de instellingen van de DrayTek al nagelopen (met kennis van zaken op hoofdlijnen, maar ben zeker geen expert), maar zie niets geks. 

Iemand enig idee?

Groet, Marcel

 

 

 

 

      

 

icon

Beste antwoord door JeroenGroenouwe 23 November 2020, 19:07

Bekijk origineel

62 reacties

Hi Yalerta, dank voor de snelle response. Alle andere apparaten op de tplink m5 werken top.
Ik heb ‘n glasvezelverbinding met draytek vigor 2132FVn. @Jason @Brian @Lisa mocht een nieuw modem mijn probleem kunnen oplossen dan wil ik daar graag gebruik van maken!

Reputatie 5

Hi 

sinds ‘n paar dagen in het bezit van ‘n LG TV en ik heb de zelfde problemen gehad al eerder omschreven, geen content downloaden etc. DNS server ingesteld op 8.8.8.8 en het begon allemaal te werken. (Later ook ip6 uitgeschakeld, daardoor lijkt het issue wat minder voor te komen maar dat is op basis van ‘n dag gebruik met deze instelling)


Maar helaas blijft het niet werken. Het komt regelmatig voor dat bijv. YouTube of de NPO app niet verder komen dan het opstart logo. Als ik dan de WiFi verbinding van de TV uit en aan zet werkt alles weer direct maar tijdelijk. Als het werkt, werkt ‘t goed en snel maar het is gewoon wachten op ‘t volgende issue...

Heb een draytec Vigo 2132 modem en ik gebruik tplink m5 mesh voor de WiFi dat feilloos werk met alle andere WiFi gebruikers in huis.

Wie kan me helpen?

 

Slecht internet kan bij tmobile zitten, bv het doorverwijzen via het zogenoemde DNS werkt niet goed (dit kun je meestal handmatig aanpassen in je tv, tablet of zelfs op het modem. Een alternatief voor het vaak genoemde alternatief Google DNS (8.8.8.8) is OpenDNS (208.67.222.222)).

Maar wellicht is de WiFi gewoon niet optimaal ingesteld op je eigen modem (router). 
In dat geval kan het aanpassen van bepaalde instellingen op je modem, zoals het te gebruiken kanaal (zet maar handmatig op 9 bv) een oplossing zijn.

Geen reacties hier van t-mobile dus heb de klantenservice gebeld. Inmiddels is een m’n vigor vervangen door een media converter + zyxel. Alles werkt nu probleemloos (met TV terug naar default instellingen)

problem solved.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Thomac, mijn oprechte excuses: ondanks het feit dat je meerdere moderators getagd hebt, is jouw bericht tussen wal en schip beland. Daar is geen smoes voor te verzinnen, maar soms worden topics per ongeluk gearchiveerd terwijl er gewoon netjes om een reactie gevraagd is. Dat is zeer onfortuinlijk en hebben we inmiddels goed in de smiezen. Sorry voor het ongemak en de veel te late reactie! 

Gelukkig hebben mijn collega's van de Klantenservice wel gereageerd en meteen dé oplossing geboden. We gaan ons uiterste best doen om dit soort technische mankementen te voorkomen en ik ben blij dat je de oplossing gedeeld hebt, bedankt daarvoor. 

Indien we je toch nog ergens anders mee kunnen helpen, beloof ik je dat jouw vraag dit keer zo snel mogelijk opgepakt wordt!

Beste T mobile,

Kan iemand mij alsjeblieft helpen want ik heb  alles al geprobeerd maar zowel YouTube als Netflix blijven storingen geven op mijn LG tv. Ik heb de DNS al op 8.8.8.8 staan en ik heb een Zyxel router. Ik ben een nieuwe klant sinds 3 weken. Van te voren in België gewoond en met Telenet nergens last van gehad. Ik heb  al een paar keer de klantenservice gebeld en die geven aan niks voor mij te kunnen betekenen en verwijzen mij door naar de community voor hulp. Ik heb nog nooit zo een slechte klantenservice gehad. De WiFi op andere apparaten (iPhone, samsung, ipad) werkt uitstekend evenals de gewone tv zenders. Wat kan ik nog meer doen? Ik heb notabene mijn mobiele abonnementen speciaal hiervoor met 2 jaar verlengd en enorme spijt!! Help!!

Hgr Rob

Inmiddels heb ik gepoogd om handmatig een kanaal in te stellen in modem instellingen. Het netwerk liep vast en nu heb ik geen wifi meer door het gehele huis waardoor TV niet werkt, laptop en ipads geen internet meer. Ik kan ook niet meer inloggen in de modem omdat ik niet verbonden met het netwerk. Lampjes modem 2.4 en 5 Ghz branden ook niet meer. Graag hulp!

Ik heb zojuist een frabrieksreset van de modem gedaan en de apparaten (inclusief tv) maken weer contact met WiFi. Echter ik ontvang geen tv zenders meer. TV geeft aan Netwerk starten. Iemand idee wat ik moet doen? Mvg Rob

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Rolinx , super dat je de wifi weer aan de praat hebt gekregen. Nu de TV nog! Ik heb de TV Box uitgelezen, Zo te zien is er wel signaal. Kan je wel al in de TV Box en de zenders zien of blijft het ervoor hangen op ‘netwerk starten’? Zou je in dat geval ook de TV Box willen resetten? Mocht dit ook niet werken, wellicht dat er dan een registratiefout is op de TV Box. Mocht dit het geval zijn, dan kan de technische dienst dit voor jou herstellen. Ik ben benieuwd!

Hi Demi, dank voor reactie. De TV bleef hangen bij netwerk starten. Via klantenservice vrijdagmorgen contact gehad en zij hebben 45 min geprobeerd om dit probleem op te lossen zonder resultaat. Afgesproken was dat er diezelfde dag contact zou worden gelegd voor het maken van een afspraak zodat er een monteur zou langskomen. Na een hele dag wachten heb ik 's avonds weer met klantenservice gebeld en deze gaf aan dat een andere afdeling dit ticketnr geannuleerd heeft omdat zij vinden dat de oplossing erin ligt om de kabel vanuit de modem rechtsreeks na de tv te trekken en TV niet via WiFi versterker te laten lopen. Ik ben hier zeer boos om geworden omdat dit niet de oplossing is die ik wens en ook niet noodzakelijk is. Ik heb vervolgens een vriend van me een aantal uren gebeld en het probleem ligt aan de wifi versterker. Het netwerk hiervan wordt door geen enkel apparaat in huis gevonden. Alle telefoons, laptops, ipads lopen via netwerk modem en kunnen versterker niet zien. We weten nog niet hoe we dit moeten oplossen. Ik heb nu een kabel over de vloer van woonkamer lopen vanuit de meterkast naar de tv en alles (tv zenders, internet, goede youtube/netflix) werkt. Maar je begrijpt dat dit niet de permanente oplossing is. Dus als je nog tips hebt graag…

Ondertussen ben ik op zoek naar een elektricien die de kabel gaat trekken, zonde van het geld en niet tevreden over service t-mobile.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rolinx, uiteraard zijn jouw frustraties omtrent de situatie zeer begrijpelijk, excuses als er niet op een menselijke wijze uitgelegd is waarom er geen support geboden wordt op draadloze verbindingen voor de tv. Onze streams werken het beste wanneer de TV Box bekabeld aangesloten is, daarmee verlies je de minste kwaliteit en kunnen we garanderen dat er een bepaalde kwaliteit geboden dient te worden (een streamkwaliteit van circa minimaal 95 procent). Bovendien kunnen we wanneer apparatuur draadloos verbonden is, niets aflezen uit metingen en wordt het in principe giswerk. Wellicht dat het daarom voor jou aantrekkelijker is om bijvoorbeeld via een Chromecast of Apple TV te kijken. Dan kun je TV Anywhere aanzetten en stream je rechtstreeks naar de tv zonder verlies van signaal én kun je van hetzelfde zenderaanbod gebruikmaken.

Om je hierin tegemoet te komen, wil ik graag voorstellen dat wij de helft van de eventuele aanschafkosten van zo'n Chromecast à € 39 vergoeden. Dit komt neer op € 19,50 en dat zal dan op een volgende factuur verrekend worden. 

Dat is in jouw geval denk ik de beste oplossing. Zo heb je geen ellenlange draden door de kamers heen lopen en kun je evengoed genieten van het tv-aanbod. Is dat wellicht een ideetje? Laat het me weten, dan help ik je zo goed mogelijk en maak ik de compensatie in orde voor je.

Hi Jason, dank voor reactie en het mee denken. Ik vind echter de oplossing zoals aangeboden sub-optimaal. Het trekken van de kabel lijkt me de beste oplossing. Mochten deze kosten te hoog zijn dan laat ik je nog iets weten irt jouw aanbod. Mvg Rob 

Reputatie 7
Badge +16

Kan ik me goed voorstellen @Rolinx, maar mocht je er toch gebruik van willen maken, let me know. Dan zorg ik ervoor dat dit geregeld wordt!

Reageer