Beantwoord

lijn valt weg sinds zaterdag, update software melding



Sinds afgelopen zaterdag problemen met het t-mobile modem. Het lijkt wel alsof het modem een update krijgt waarin hij zich verslikt, reboot en vervolgens niet meer up komt. Ik zie met pings het modem wegvallen en op dat moment vallen ook alle lampjes uit van het modem. Alleen power brand dan. Daarna komen de lan lampjea weer maar dan krijg ik bovenstaande te zien als ik naar het modem ip ga.

 

zaterdag kwam na een reset het modem nog Stabiel terug, zondag niet meer. Heel soms krijg ik spontaan weer een half uurtje internet en dan valt hij weer weg. Een afspraak met de monteur is inmiddels gemaakt maar die komt woensdag. Gezien het hele corona gebeuren niet heel handig omdat zowel vrouwlief als ik niet thuis kunnen werken nu.  Mijn vrees is ook dat de monteur die langskomt precies op het moment komt dat het modem wel online is en onverrichte zaken weer vertrekt.

 

heeft iemand deze melding wel eens eerder gezien?

alvast bedankt.

 

icon

Beste antwoord door Sander 19 June 2020, 14:49

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mcloud 

Helpt het om de modem even van het stroom te halen met de kabels er uit?

Als jullie alleen via een bedrade verbinding werken dan zou een fabrieksreset ook wel eens een optie kunnen zijn door het reset knopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een tandenstoker bijvoorbeeld.

Bedankt voor de reactie, modem is een paar uur van de stroom geweest zonder kabels erin. maar dat mocht niet baten. Fabrieks reset ook niet helaas.

 

Reputatie 7

Hey @Mcloud,

Ai daar moet zeker iets aan gedaan worden. Onze monteur gaat gelukkig vandaag er alles aan doen om je verbinding te herstellen. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen?

@Piotr 

Hallo,

 

de monteur is inmiddels geweest.

Toevallig was er op dat moment natuurlijk weer verbinding maar hij heeft wel wat dingen kunnen vinden / oplossen.

Op  de werkbon staat:

er was op het isra Punt een los contact
platte kabel vervangen voor ronde
kurth meting gemaakt is goed
als de klacht terug komt dan modem vervangen

 

dus nu maar even afwachten.

bedankt voor de reactie.

 

Helaas, het modem viel vanavond toch weer uit, kwam daarna weer up, en nu weer down met diezelfde pagina. Ik kon nog net op tijd de helpdesk bereiken om een nieuw modem aan te vragen. Nu maar weer afwachten tot deze opgestuurd word.

Reputatie 7

Hi @Mcloud

 

We zien dat het modem (en de uptime) sindsdien niet meer is weggevallen. Daarom een paar vragen:

 

  1. Speelt het nog steeds? Zo ja, kun je de komende tijd bijhouden wanneer het wegvalt, welke lampjes op dat moment branden en welke actie je doet als het wegvalt om het te herstellen?
  2. Valt alles tegelijk weg? Dus ook de TV, Wifi en bekabelde verbinding?
  3. Heb je iets aangesloten op het modem wat veel bandbreedte nodig heeft? Is er iets van hardware in het netwerk dat een plotselinge piek kan veroorzaken? 

 

Ik hoor graag van je, zodat we het samen kunnen oplossen!

@Sander 

Sinds gisteren ochtend is het modem inderdaad weer online, de vraag is voor hoelang. Ik hoop dat er snel een nieuw modem word verstuurd want een klapperend modem is niet prettig tijdens thuiswerken in deze tijden.

het modem is gisteren in de nacht rond 03:40 uitgevallen en kwam vanzelf om 03:45 weer terug, vervolgens viel hij weer weg om 06:30 en kwam om 07:32 weer terug. Zonder acties van mij.

 

Vandaag bleef het modem online, maar het zou me verbazen als ik het weekend doorkom zonder storing.

Het complete modem reset dan, alleen power lampje brand dan. Vervolgens geeft het modem de pagina zoals ik in de openingspost aangaf. Daarna komt hij spontaan na een tijdje weer online en kan ik weer inloggen met het default username en password en start de wizard om te verbinden met het internet. Hij doet dus vanzelf een factory reset lijkt wel. Ik heb van de week getest zonder apparatuur eraan en ook dan valt hij weg.

 

Reputatie 7

Hey @Mcloud,

Bedankt voor de aanvullende informatie! Ik heb zojuist onze techneuten op de hoogte gesteld van dit probleem. Zij gaan dit onderzoeken en uiteraard alles er aan doen om dit probleem voor je op te lossen. We brengen je op de hoogte zodra we een terugkoppeling hebben ontvangen. We gaan hiermee aan de slag!

@Piotr   helaas blijft het modem uitvallen. Ik heb niets meer gehoord en nog steeds geen nieuw modem. Ik heb zojuist gebeld en opgezegd. Heel jammer, nu ook nog een maand opzeg termijn terwijl ik de hele tijd al storing heb. 
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Mcloud, ik vind het oprecht jammer dat je opgezegd hebt en ons verlaat, maar respecteer je keuze natuurlijk wel.

Het onderzoek is nog in volle gang bij onze experts en duurt gemiddeld vier tot zeven werkdagen. Los daarvan begrijp ik jouw frustratie volledig! Het is niet fijn werken met een wegvallende verbinding.

Zodra we een update hebben, zal dit direct gemeld worden. Ik hoop echt dat je de laatste maand in ieder geval nog een volledig werkende verbinding zult hebben. Sorry dat we het niet eerder hebben kunnen oplossen. Voor nu: alvast een prachtig, zonovergoten weekend toegewenst! 🌞

Reageer