Beantwoord

Locatie mediaconverter en kabel naar modem

  • 28 May 2021
  • 1 reactie
  • 95 Bekeken

Goedemiddag,

Levert de locatie van de mediaconverter nog storingen op? Is deze net als de modem gevoelig voor bijvoorbeeld een plaats naast de radiator? De glasvezel komt bij mij namelijk binnen aan de voorkant van mijn huis. En niet in de meterkast, maar op het 20 cm stukje muur tussen de zijmuur naast mijn grote hoofdradiator in huis. Maakt dit voor een converter nog verschil? 

Daarnaast lees ik verschillende verhalen over de kabel van de mediaconverter naar de modem. Er is nu een extreem kort kabeltje van 1.5 meter tussen gezet omdat een langere kabel de verbinding slechter zou maken. Bij de klantenservice en in diverse berichten op het internet staat dat er een max 100 meter kabel tussen kan. Aangezien de modem zeker gevoelig is voor een plek naast de radiator. Ik krijg het zelfs met een kwalitatief goede wifi versterker niet voor elkaar om goede wifi te krijgen overal in huis.

Ik hoop dus door de modem en converter op de best mogelijke plek te plaatsen dat dit probleem voorbij is. Kan iemand mij hierover adviseren? Alvast grote dank!

Vriendelijke groet,

Leonie

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 May 2021, 17:40

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Leonie77 

Ik heb de mediaconverter ook onder het raam voor naast de radiator en moet geen probleem zijn.

Vervang gerust de UTP kabel met een langere zodat je de modem op een centrale plaats kan neerzetten, zoals je al zegt kan de UTP maximaal 100 meter lang zijn (CAT6).

Reageer