Beantwoord

Locaties met eigen T-Mobile apparatuur in de PoP

  • 2 December 2017
  • 13 reacties
  • 2265 Bekeken

T-mobile heeft op verschillende locaties in het land eigen apparatuur in de wijkcentrales hangen. Op deze locaties is de TV van betere kwaliteit, is T-mobile onafhankelijk van KPN en kunnen ze een lagere prijs aanbieden. Vandaar dat sommige klanten postcodekorting ontvangen.

Nu is mijn vraag: is er een overzicht met locaties (woonplaatsen is voldoende) waar T-Mobile eigen apparatuur in de wijkcentrales heeft hangen? En zijn er plannen om deze locaties uit te breiden naar andere woonplaatsen?
icon

Beste antwoord door jibbewillem 11 June 2018, 16:51

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Hallo jibbewillem,

Op dit moment zijn er helaas nog geen plannen voor uitbreiding van het aantal ODF locaties.
Een lijst met plaatsen lijkt mij ook wel interessant :)
En ja de prijs kan lager in ODF gebieden maar dan moet je wel volume hebben anders is het nog duurder. het opzetten van een ODF locatie is namelijk niet goedkoop.
Ik zou liever naast reggefiber meerdere glasvezel aanbieders zien.
Hallo Hidden,

Jammer dat ze geen plannen hebben om uit te breiden. Ik had al wel zo'n vermoeden trouwens...

Als we zo'n lijst met plaatsen niet krijgen, zou ik hem zelf kunnen maken. Dan moet ik alleen wel veel postcode checks doen 😜

Dat T-mobile op meer netwerken moet gaat leveren, ben ik met je eens. Maar op die netwerken moeten ze alsnog zelf apparatuur ophangen, omdat KPN niet over deze netwerken levert. Correct?
Reputatie 7
Hoi jibbewillem,

Er is op elk glasvezel netwerk wel een actieve operator. Hier kan je dus een Wholesale contract mee afsluiten. Voor het netwerk van Reggefiber is dat KPN (en nog een aantal andere glasvezel netwerken.) zo heb je met 1 verbinding het hele netwerk dekkend. Bij KPN heb je maar 1 contract voor DSL en Fiber. je ziet dus dat de meeste providers hier van gebruik maken. omdat je dan meteen landelijke dekking heb. Het staat een provider dus vrij om dit ook bij andere netwerken te doen. Je heb bijvoorbeeld ook e-fiber, kabelnoord, cif en anderen.
Bedankt voor de uitleg!
Reputatie 7
Badge +5
Dit klopt helemaal Hidden.nld! Leuk deze interesse voor ons ODF netwerk. Lekker bezig!
Reputatie 7
Kaartje!



Oké, dit plaatje dekt niet helemaal het ODF gebied, maar is wel een aardige indicatie. 😃
Reputatie 1
Interessant om dit plaatje te zien... Wil dit zeggen dat Echt ( postcode 6101) ook binnen het ODF gebied valt?
Zo-ja, krijgen we dan ook de 750mbit mogelijkheid?

Volgens de postcode check iig niet.. helaas maar 500 ondanks ik een gigabit access naar de Pop heb.
Reputatie 7
Hallo RoGEK,

Helaas dit is het plaatje van het reggefiber netwerk. deze laat de meeste Reggefiber plaatsen zien.
Dit zegt helaas niets over ODF. als in de postcode check naar voren komt dat je 500Mbit kan halen dan zit je in het WBA gebied. Helaas is KPN niet zo vriendelijk om daar 750Mbit mogelijk te maken.
Reputatie 1
Hallo RoGEK,

Helaas dit is het plaatje van het reggefiber netwerk. deze laat de meeste Reggefiber plaatsen zien.
Dit zegt helaas niets over ODF. als in de postcode check naar voren komt dat je 500Mbit kan halen dan zit je in het WBA gebied. Helaas is KPN niet zo vriendelijk om daar 750Mbit mogelijk te maken.


Ja dat is me bekend dat ik in WBA gebied zit vandaar dat ik toch het balletje maar eens opgooide.
Plaatje is volgens mij inderdaad alle plekken waar je Vodafone Thuis, Uhr, T-mobile Thuis via glasvezel kan krijgen.

Staat dus los van de ODF regio in het midden van het land.
Reputatie 7
Het is mede afhankelijk hoever de uitrol van glasvezel is in een plaats.
Je heb plaatsen waar 3 straten zijn aangesloten op glasvezel. dan is het niet rendabel om daar je eigen apparatuur te zetten. aangezien dit een paar ton kost. hoe hoger de dekking graad hoe eerder ODF beschikbaar is.

Helaas is de uitrol van glasvezel door reggefiber nagenoeg tot stilstand gekomen. de uitrol vind voornamelijk plaats bij nieuwbouw zodat er geen telefoon lijn meer naar binnen gebracht hoeft te worden.

Het word tijd voor een goed alternatief van Reggefiber. nu zijn het vooral kabelbedrijven die de uitrol op zich nemen, echter hebben ze dan niet de mogelijkheid te kiezen voor een andere provider. momenteel is reggefiber de grootste glasvezel aanbieder maar dat kan aan het einde van het jaar wel eens anders wezen.
Reputatie 7
Kaartje!



Oké, dit plaatje dekt niet helemaal het ODF gebied, maar is wel een aardige indicatie. :D


Dag allen,

Het bovenstaande kaartje is het overzicht dat het beste in de buurt komt van ons eigen netwerk. Het is niet 100%, omdat er ook wat andere netwerken bij zitten. Het is dus een mooi eerste vertrekpunt om globaal te zien of ons 750 Mbps aanbod bij jou beschikbaar is. Onze postcodecheck blijft echter leidend en geeft pas echt volledig uitsluitsel of het op jouw adres mogelijk is.

Op een later moment zullen wij de uitrol van ons eigen netwerk weer oppakken. Het doel is natuurlijk het hele kaartje magenta te krijgen.
Dag Sander,

Fijn om je stem in dit topic nog even te horen.

Alleen vind ik persoonlijk het kaartje niet representatief voor de ODF gebieden. Het kaartje toont eigenlijk bijna alle plekken waar glasvezel beschikbaar is en maakt geen onderscheid tussen het KPN en het T-Mobile netwerk.

Ik hoop dat ze "boven" nog wel bezig zijn met een duidelijker kaartje. Langzamerhand begin ik redenen te verzinnen waarom er zo geheimzinnig wordt gedaan over deze informatie...

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Neem een voorbeeld aan Tweak. Des noods maak ik het kaartje. Ik bedoel: het begin hebben we samen met Hidden al voor elkaar. Stuur me maar een lijstje met woonplaatsen in een privébericht ;)

Wel goed om te horen dat de ontwikkelingen niet stil staan en dat het ODF gebied binnenkort weer wordt uitgebreid. De Noordoostpolder lijkt me een prima plek om te beginnen! 😇
Om de vraag vanuit dit topic te beantwoorden heeft de Thuis community de handen in één geslagen! Het resultaat kun je in dit topic vinden.

Reageer