Beantwoord

Login pagina van eigen router bereiken

  • 24 May 2018
  • 6 reacties
  • 348 Bekeken

Vroeger kon ik de login pagina van mijn eigen router op 192.168.1.1 bereiken maar nu word ik doorgestuurd naar de T-mobile router, hoe kom ik bij mijn eigen router?
icon

Beste antwoord door SamOtten 25 May 2018, 15:48

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Hoe heb je je eigen router aangesloten? Waarschijnlijk heeft je eigen router hetzelfde IP adres als de T-Mobile router.
Ik heb het al gevonden, mijn eigen router is nog te bereiken via tplinklogin.net, is er een manier om alle instellingen over te zetten of moet dit handmatig?

(Ik heb perongeluk Pilovali's antwoord als goed gemarkeerd)
Reputatie 3
Je kunt je eigen router het beste

of een eigen ip adres-reeks laten aanmaken bijvoorbeeld 10.0.0.1 tot 10.0.0.50. Dan neem je het subnetmask over van de t-mobile router.

Of je zet je eigen router op access point. Dat is wel zo makkelijk maar je kunt er sommige functies van je eigen router onbruikbaar door maken.
Je kunt je eigen router het beste

of een eigen ip adres-reeks laten aanmaken bijvoorbeeld 10.0.0.1 tot 10.0.0.50. Dan neem je het subnetmask over van de t-mobile router.

De t-mobile router gebruikt de vanaf 192.168.1.100 bij mij en mijn eigen router ook.
Reputatie 3
Ja dat dacht ik al en ook @pilovali denkt dit.

En..... dat is niet goed! Want als jouw router en de Draytek verschillende ip adressen uitgeven aan hetzelfde apparaat krijg je natuurlijk problemen. En als ze in dezelfde reeks zitten (192.168.1.1) dan is de kans daarop erg groot.

Allereerst wil ik graag weten of je jouw eigen router nodig hebt. Zo ja, dan kun je je eigen router beter een anderen reeks laten uitgeven. Zet dan in de Draytek je eigen router op een vast ip adres.

Ga in de Draytek naar LAN > bind ip to MAC > kies uit de lijst ip adressen in de linker kolom het adres van je router en klik add.

Klik daarna ook op ENABLE (links boven) en.... op OK (middenonder)

Geeft jouw eigen router een nieuwe ip reeks en stel de GATEWAY in de DHCP settings van jouw router in op het ip adres van de Draytek.

Daarna stel je in je andere apparaten de DHCP server die zij gebruiken in op het IP adrs van je eigen router.

Je kunt ook de DHCP server van jouw eigen router uitschakelen. Dat is wel zo makkelijk en verder hoef je dan niets te doen. Dan hoef je ook geen vast ip adres te gebruiken maar dat kan wel als het makkelijk voor je is.
Ik heb alles gedaan wat je hebt gezegd, alleen zou ik het wel fijn vinden mijn server hetzelfde IP te geven als ik eerst had (192.168.1.150). Hoe doe ik dit op de Draytek?

Reageer