Beantwoord

LOS Lampje blijft knipperen, pas reparatie op 28 juli?


Op 30 juni is de monteur van Guidion langsgeweest om de modem en de mediaconvertor aan te sluiten. De verbinding werkte prima, tot gisteren (6 juli 2022).

Op de Huawei Medium convertor knippert het LOS lampje. Ik heb contact gehad via de Chat, zij hebben Reggefiber gevraagd om de verbinding te gaan repareren, de eerste optie is op 28 juli! Ik schrik nog al van deze doorlooptijd.

Is er hier echt sprake van een lokaal probleem? Of is dit het bekende LOS euvel met een WBA kpn glasvezel overstapper?

icon

Beste antwoord door Boris 8 July 2022, 11:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Devster 

Er blijkt geen signaal binnen te komen, er is geen sprake van een storing door iemand anders die overstapt. Staat er misschien iets in je T-Mobile thuis account onder actuele storingen? Kan je ook een foto toevoegen van het glasvezelaansluitpunt en Huawei ONT op 1 foto?

Reputatie 7

Hoi @Devster,

Terechte vraag! Ik denk graag met je mee. Ik vermoed dat hier echt sprake is van een lokaal probleem bij de wijkcentrale, ondanks dat ik het onderzoek nog niet kan inzien.  Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Met deze gegevens kan ik checken wat de situatie is van het onderzoek. Een vervroeging van de afspraak durf ik je niet toe te zeggen, maar kan zeker naar gekeken worden. Ik zie je bericht graag tegemoet.

Hi @Waqqas, geen lokale storingen in T-Mobile thuis.

Hierbij de foto van de aansluiting. Ik was niet echt onder de indruk van de montage door de Guidionmonteur. Ont hangt aan 1 niet passend schroefje en valt er makkelijk af. De Zyxel hangt scheef. Maar goed, het werkte tot eergisteren.

Zou een breuk in de glasvezelkabel tussen ONT en aansluiting de oorzaak kunnen zijn? De ONT is al eens naar beneden gevallen door de gebruikte schroef.

Reputatie 7
Badge +15

@Devster

Rechtsonder bij de aansluiting voor koper zit er een vouw in de gele glasvezelkabel, kan je die er eens uithalen en de Huawei opnieuw starten? Verder ziet het er wel goed uit volgens mij 

@Devster

Rechtsonder bij de aansluiting voor koper zit er een vouw in de gele glasvezelkabel, kan je die er eens uithalen en de Huawei opnieuw starten? Verder ziet het er wel goed uit volgens mij 

Het lijkt een vouw, maar dat is het niet. Het is een "mooi” bochtje. Heb de ONT nu zo geplaatst dat de glasvezel zo recht mogelijk is. Herstart gedaan, maar nog steeds knippert de LOS led na een tijdje.

Reputatie 7

Hoi @Devster,

Thanks voor je terugkoppeling in de privéberichten! Zo heb ik direct kunnen checken wat er aan de hand is. Ik begrijp vanuit het onderzoek wat is gestart en het ticket wat is geopend, dat er meerdere splitters in de wijkcentrale niet online zijn. Deze splitters zorgen voor een verstoring bij jouw diensten, waardoor de netwerkbeheerder (in dit geval Reggefiber) langs jouw aansluiting en de wijkcentrale dient te gaan. Dat verzoek is geland en daarvoor is de afspraak van 28 juli. 

Ik kan begrijpen dat het even duurt en ook wij willen dat je snel wordt geholpen, maar de netwerkbeheerder beheert de eigen agenda waardoor ik geen nieuwe afspraak voor je kan maken. Wel is het zo dat we vaak zien dat als er een gaatje valt voor deze datum, er contact met je wordt opgenomen om de afspraak te vervroegen. 

Mocht je in het bezit zijn van een T-Mobile of Tele2 SIM kaart, dan kan ik ervoor zorgen dat je tijdelijk genoeg data hebt om een hotspot in te richten via een voucher. Op die manier kan je toch blijven gebruik maken van een verbinding. Kan ik dit voor je in orde maken? Ik hoor het graag.

Bedankt voor je hulp tot zover. Hopelijk lukt het eerder, zo niet, dan ga ik er van uit dat de 28e alles goed komt.

Vandaag stopte er busje van VolkersWessel Telecom. De monteur belde aan en vertelde dat hij e.e.a. had gefixt in de wijkcentrale. Een korte test bevestigde dat alles weer prima werkt.

Probleem opgelost dus :)

Reputatie 7

Hoi @Devster,

Thanks voor je update en super om te horen dat de verbinding weer helemaal naar behoren werkt! Dat doet ons deugd om te horen. Mocht onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten aan ons. We staan in de tussentijd voor je klaar!