Beantwoord

"losing packets" bij ping naar server

  • 24 August 2021
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

Hoi T-Mobile,

 

Ik ervaar problemen met een applicatie die ik gebruik.

Nadat ik met de helpdesk van deze applicatie heb gesproken, zijn er een paar dingen naar voren gekomen.

Nu ben ik benieuwd of jullie kunnen zien of er ‘losing packets’ zijn als jullie de server van deze applicatie proberen te benaderen.

Het lijkt er namelijk op dat mijn connectie naar jullie server goed gaat, maar wanneer de ‘packets’ van jullie server naar de server van de applicatie gaat, lijkt het mis te gaan. Dit is onderzocht door een applicatie specialist van de applicatie die ik gebruik. Als oplossing stelde deze specialist voor om mijn ‘traffic’ naar hun server via een ander path te ‘routen’.

De ping van de applicatie waar het om gaat is 77.87.181.63

 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 25 August 2021, 10:34

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@denarijpsma 

--- 77.87.181.63 ping statistics ---
100 packets transmitted, 100 received, 0% packet loss, time 99179ms
rtt min/avg/max/mdev = 10.427/10.736/10.866/0.175 ms

Hier zonder problemen en packets loss

 

Hoi Pieter,

Dank voor het snelle antwoord!

Dit is wat ik zie vanuit hun applicatie:

Enig idee waar het nog meer aan kan liggen? Of in welke richting ik verder stappen kan ondernemen?

Gr. Dena

Reputatie 7
Badge +3

@denarijpsma 

Ping is iets anders dan traceroute / tracert, want wat je laat zien zijn de routes / hops die je packet aflegt naar een IP. Hierbij ga je over diverse hubs / routers die een response afgeven, maar er zijn er ook een aantal die dat niet doen. Die het dus niet doen, zie jouw applicatie als 100% loss … maar is niets anders dan het niet reageren / antwoorden op jouw request.

Ping (What Is It, What Does It Mean, and How Does It Work)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Traceroute

Voorbeeld van een trace naar Google 8.8.8.8, ook daar zijn 2 hops die geen response afgeven (100% lost?)

 

Hoi Pieter,

Bedankt voor de uitleg.

Als ik het goed begrijp, ligt het dus niet aan de connectie van de server naar de applicatie server.
Ik zal de helpdesk van deze applicatie weer mailen, om de oplossing ergens anders te zoeken.

Het lijkt mij dat het een bug in de software is, want als ik op knop A drukte, voerde de applicatie de actie van knop B uit. Bij een fout in de connectie naar de server, zou ik eerder verwachten dat de actie van knop A helemaal niet zou worden uitgevoerd.

In ieder geval bedankt voor de moeite! :)

Gr. Dena

 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Dena,

Zoals je uit mijn 100 pings kan zien, is de response rond de 10ms. Dat is op zich goed tot heel goed te noemen, dat kan dus eigenlijk geen reden zijn voor connectie problemen.

Wat je schrijf over dat knop A resulteert in een actie als zijnde knop B, lijkt mij i.d.d. ook eerder een bug in de applicatie.

Succes.

Reageer