Beantwoord

Max snelheid Delfgauw

  • 23 October 2017
  • 8 reacties
  • 202 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Ik woon in Delfgauw en zit nu bij SKP en ik las op het internet dat als ik overstap (Internet en tv) geen hogere internet snelheid kan halen dan 20 mb omdat de beheerder van het netwerk SKP geen hogere snelheid toestaat. Klopt dit?..
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 23 October 2017, 12:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hallo Woutj,

Als je internet neemt van T-Mobile dan word dit niet geleverd via het netwerk van SKP maar via het netwerk van KPN als ik het goed heb. Als je de postcode check doet op de site van T-Mobile dan kan je zien wat er bij jou mogelijk is.

Het kan dus goed zijn dat KPN bij jou geen hogere snelheid kan geven dan 20Mbit maar dat ligt dan niet aan SKP.
Hallo Hidden,
Eerst bedankt voor je reactie. Wat ik op het internet las beheerd SKP dit netwerk en staan ze geen hogere snelheid toe dan 20mbit als gastgebruikers in dit geval t-mobile. Maar misschien heb ik het mis.
Als t-mobile de snelheid van 50mbit kan garanderen want meer heb ik toch niet nodig is dat prima.
Reputatie 7
Hallo Woutj,

Dat kan kloppen. echter is er naast het netwerk van SKP ook een netwerk van KPN.
Wat geeft https://www.t-mobile.nl/thuis/internet#postcodecheck aan bij jou ?
Reputatie 7
Hi Woutj, wat hidden.nld zegt klopt helemaal, onze netbeheerder voor DSL is KPN. Via onze postcode checker zie je direct welke snelheid wij kunnen leveren op jouw adres. Als je hier vragen over hebt laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!
Kan het zijn dat er toch een limiet op de DSL lijn zit in deze regio? Ik heb namelijk vandaag mijn modem aangesloten in mijn appartement in Pijnacker (gemeente naast Delfgauw, ook in "beheer" van SKP) en mijn snelheid komt niet boven de 20 Mbps terwijl ik betaal voor 50 Mbps. De postcodecheck geeft een maximale snelheid aan van 48 Mbps. Ik snap dat het behalen van de maximale snelheid soms niet mogelijk is vanwege meerdere factoren, maar dit verschil is echt te groot!
Reputatie 7
sluit je computer eens aan via een netwerk kabel en test het nog eens...
@Hidden.nld, bekabeld kom ik niet verder dan 23 Mbps...
Reputatie 7
Hoi rbijs!

Ik kan me voorstellen dat je hiervan schrikt. Je wilt natuurlijk wel de snelheid halen waarvoor je betaalt. Kun je je internet nogmaals checken via een andere LAN-poort? LAN-poort 1 en 2 op je modem zijn voor internet. Mocht dit niet werken, kun je ook proberen de UTP-kabel te vervangen. Heb je dit (al) gedaan, stuur me dan een privébericht met je postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Dan kijk ik graag met je mee!

Reageer