Beantwoord

Maximale internetsnelheid.

  • 2 May 2021
  • 7 reacties
  • 166 Bekeken

Ik zou graag mijn internetsnelheid willen verhogen, maar de maximale snelheid op mijn adres is 100Mbit/s. Ik zie in het overzicht dat er in Amsterdam (mijn woonplaats) een ODF netwerk mogelijk is, met snelheden tot 1000 Mbit/s. Waarom kan ik mijn snelheid niet verhogen? 

Van de huidige snelheid, 100Mbit/s, haal ik in de praktijk geen 75% van de snelheid. Ook merk ik dat de verbinding vaak wegvalt voor een aantal seconden. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 May 2021, 16:27

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @B00perd00per 

Je bent momenteel aangesloten op het KPN netwerk waar een maximale snelheid van 100 MB beschikbaar is, voor 1000 MB dien je te worden overgezet op het T-Mobile netwerk waar 1000 MB beschikbaar is.

Een moderator kan dit voor je regelen, je wordt dan binnen 4 weken overgezet.

Maak je verder alleen gebruik van het T-Mobile modem of heb je nog eigen apparatuur aangesloten? Meet je de snelheid bedraad met de Ookla speedtest app? Een fabrieksreset kan de resultaten wellicht verbeteren.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @B00perd00per ,

 

Kijk wel even via de postcode check op de T-Mobile site of er inderdaad een hogere snelheid op jouw adres mogelijk is.:wink:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @B00perd00per, welkom op de Community!

Er is op jouw adres nu alleen nog WBA Glasvezel beschikbaar, dat is het KPN-netwerk en daarop bieden wij een maximum van 100 Mbit/s. Ik kan je jammer genoeg nog niet verblijden met een snelheidsverhoging/netwerkaanpassing, sorry!

Hoi @B00perd00per, welkom op de Community!

Er is op jouw adres nu alleen nog WBA Glasvezel beschikbaar, dat is het KPN-netwerk en daarop bieden wij een maximum van 100 Mbit/s. Ik kan je jammer genoeg nog niet verblijden met een snelheidsverhoging/netwerkaanpassing, sorry!

Hi! Is het inmiddels al mogelijk een hogere snelheid te ontvangen? Als ik op de website wil aanpassen lijkt dat wel mogelijk, maar ik zou het graag zeker willen weten natuurlijk.

Groet!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @B00perd00per 

T-Mobile kan nu ook 1000 Mbps over het KPN netwerk leveren de kosten daarvoor zijn 60 euro exclusief 5 euro klantvoordeel. Als je de snelheid bij internet wijzigen kunt wijzigen dan kun je er ook vanuit gaan dat het kan, mocht je kunnen migreren naar het T-Mobile netwerk voor scherpere prijzen dan zal je daarvoor een optie zien bij internet wijzigen 😁

Reputatie 1

Ik zal op het onderwerp stappen.  Op het vorige adres was de maximale snelheid die ik had 100Mbit/s, nu heb ik slechts 55 Mbit/s in mijn nieuwe adres.  Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo is?

 

Mvg,

Bogumil

Reputatie 7
Badge +14

@B. Lewikowski . Dan praat je over een DSL verbinding via het telefoon koper netwerk. Daarbij is de lengte tussen het aansluitpunt bij jou thuis en de kast waar deze op internet appatuur van de provider wordt aangesloten bepalend voor de maximaal mogelijke snelheid.

Hoe langer de afstand, hoe lager de maximale bandbreedte. Dat is dus niet het geval met glasvezel. 

Reageer