Media converter FO lampje knippert

  • 6 September 2022
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

Goedemiddag,

 

Enkele maanden geleden is bij ons de Draytek modem gewisseld voor een Zyxel T50 en een CTS media converter. Helaas zijn de verbindingsproblemen niet verbeterd, zelfs verslechterd.

Regelmatig starten wij beide apparaten opnieuw op om weer even door te kunnen.

Nu zie ik dat het lampje FO op de media converter knippert. Echter staat op jullie website dat deze continu hoort te branden. Kan dit de oorzaak zijn of een aanwijzing zijn van de oorzaak van onze problemen?

 

Met vriendelijke groet,

Suzanne van den Berg 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Suus87 

Wat je zelf zou kunnen controleren is aan de andere kant van de mediaconverter naast de power input of schakelaar 3 en 4 of 1 en 6 aan staan en alle andere uit, mogelijk zitten ze achter een sticker.

Misschien kan je ook een foto plaatsen van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto?

Reputatie 7

Hoi @Suus87, goed dat je dit bij ons aankaart! Ik heb direct de verbinding erbij gepakt en goed bekeken. Ik zie daar een nette verbinding binnenkomen bij het modem. Ik ben erg benieuwd hoe je de problemen van een wegvallende verbinding ervaart. Is dit bijvoorbeeld via de wifi of ook bekabeld? Als je problemen met de verbinding hebt, heb je dan ook problemen met de TV verbinding? Ik ben erg benieuwd hierna, want dan kunnen we bepalen waar het precies misgaat.

Goedemorgen,

Excuus voor de late reactie.

@Waqqas de schakelaars 3 en 4 staan aan. De overige uit.

@Boris Wij hebben nagenoeg alles via wifi verbonden. Ik ben bezig om bekabeld te gaan werken met mijn laptop, maar ik heb nog geen bekabelde ervaringen.

De tv verbinding vertoont geen problemen. 

Momenteel zetten we zo'n beetje alle wifi verbindingen uit die niet noodzakelijk zijn wanneer we een livestream willen kijken (zoals F1 vandaag). Desondanks valt de verbinding zeer regelmatig (soms meerdere keren per 5 minuten) weg. De afstand tot de modem is ongeveer 4 meter.

 

Groet,

Suzanne

 

Reputatie 7

Hi @Suus87, voordat we kunnen uitsluiten dat het niet om de volledige verbinding gaat, wil ik je vragen om in ieder geval de tips uit dit topic te volgen: 

Mochten deze tips nog niet het gewenste resultaat geven, wil ik je vragen om de verbinding bekabeld te bekijken. Mocht je dan toch problemen ervaren, kunnen wij opzoek naar dé oplossing. Thanks! 

Reageer