Beantwoord

Meer vragen tegelijk

  • 8 July 2021
  • 6 reacties
  • 52 Bekeken

  • Mobiel netwerk a) signaal op thuislokatie zwak, roamt zelfs op Belgisch netwerk), b) signaal binnen zwak (constructie gebouw)
  • TV buffert (beeld is goed, maar stopt af en toe, geeft dat een aantal seconden het draaiende wieltje in beeld, zowel live als terugkijken)
  • Ik wil een nummer van zakelijk naar prive overzetten (06390xxx09)
  • Wifi: beide bandbreedtes hebben zelfde SSID, een van de laptops (5G) heeft daar moeite mee, connecteert kennelijk sneller op een van de bandbreedtes waarbij ingesteld is dat 5G de voorkeur heeft), kan je de SSID’s scheiden?
  •  

 

icon

Beste antwoord door TAVL 8 July 2021, 09:20

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @ericiobv,

  • het voordeel van een goed geisoleerd huis is dat deze warmt/koelte binnen goed kan reguleren. Nadeel is dat het veel signaal naar binnen toe tegen houdt. Als je dan een te zwak signaal hebt, dan gaat de telefoon automatisch op zoek naar een ander netwerk. Als je in de buurt van de grens woont, dan kan dat signaal sterker zijn en de telefoon hierop over gaan. Je kunt dit - om kosten te voorkomen - uitzetten. Mocht je telefoon daarover beschikken dan zou je VoWIFI kunnen aanzetten. Jouw model moet daarvoor wel geschikt zijn. De nieuwste modellen zijn tegenwoordig wel geschikt. Je kunt ook dit topic bekijken.
  • Hoe is jouw internetverbinding over het algemeen? Wat is jou snelheid? Heb je jouw decoder en modem al eens een reset gegeven? Deed hij het eerder wel goed? Zit je op het oude of nieuwe TV platform (met of zonder optie tot cloudopname)
  • Het omzetten van jouw contract kun je eenvoudig op deze pagina regelen.
  • Als je inlogt op jouw modem kun je dit eenvoudig scheiden. In deze handleiding zie je hoe je in de menu's komt. Het is dan een kwestie van een vinkje uitzetten en beide netwerken een unieke naam geven. Als je de naam dan hetzelfde laat dan kun je storingen verwachten, omdat de netwerken elkaar in de weg zitten.

Heb je hiermee voldoende informatie? Zo niet, geef gerust een gil.

  1. Ik zit meer in een kooi van faraday, maar kpn (op de belgische sim) heeft wel bereik. VoWiFi zal ik eens proberen, maar ik kreeg tot op heden foutmeldingen op deze optie. zal het topic eens bekijken. En een toestel vervangen is een beetje als een jongere vrouw nemen, niet waar?
  2. ik heb de wolkenversie, en speedtest geeft 40 down en 40 up aan, daar zou het niet aan mogen liggen, en ik powercycle modems regelmatig
  3. ik zal eens naar de pagina gaan
  4. ik zal eens in de interface duiken, maar,,,,, vreemd dat t-mobile thuis de configuratie zo achterlaat.
Reputatie 7
Badge +4

Hoi,

  1. Je zou kunnen kijken of er een update mogelijk is. Of even de sim eruit en er opnieuw in stoppen. Dat het Belgische netwerk sterker is, dat kan. De mast kan net iets gunstiger staan of een betere frequentie hebben.
  2. Dat zou inderdaad geen probleem mogen geven. Heb je nog switches oid in jouw netwerk hangen? Heb je al een andere LAN op het modem geprobeerd?
  3. Top. Laat het gerust weten als je er niet uit komt.
  4. Dit is de standaardconfiguratie en er is zeker wat voor te zeggen. Het maakt het makkelijker voor apparaten om te switchen tussen optimaal netwerk. Beide banden hebben immers zo hun voor- en nadelen. Maar soms kan een apparaat hier niet mee overweg of wil iemand dat gewoon gescheiden netwerken. Dan is het mooi dat je dit nader kan configureren en de netwerken weer kan splitsen.
  1. ik heb een aantal settings aangepast, en het lijkt te werken (volte, en voice over wifi) straks eens kijken of de overschakeling transparant is (dus nog steeds mobiele data en gewoon gsm)
  2. het zyxel modem staat rechtstreeks aangesloten, en de tv direct op de zyxel in poort 4. Ik heb nog een switch staan op een andere verdieping.
  3. komt nog wel
  4. ik heb het gescheiden nu, en het lijkt dat 5ghz trager authenticeert.
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ericiobv 

Is het internet bedraad en via de WiFi wel gewoon snel en stabiel?

Met 5 GHz authenticeert niet zo snel bedoel je dat het wat langer duurt om te verbinden?

Wanneer je op een apparaat met de WiFi verbind, wat geeft de status onder de netwerknaam aan zoals verbinden..? Misschien kun je de modem eens herstarten.

Reputatie 7
Badge +4

Houdt rekening met bellen dat je van VoWIFI naar VoLTE/regulier bellen kan tijdens een gesprek, maar andersom niet. Dus even naar buiten lopen, waarbij de telefoon overschakeld naar een regulier signaal en daarna naar binnen lopen kan deze niet terug naar VoWIFI.

Voor de overige vragen; hou je ons op de hoogte? Als je ergens tegen aan loopt, dan kunnen we zeker assisteren. Voor het tragere 5Ghz authenticatie; dat zou niet veel langer mogen duren. Heb je na de wijzigingen het moden even uit en opnieuw aangezet?

 

Reageer