Beantwoord

mesh wifi in combinatie met Draytek glasvezel modem

  • 25 November 2020
  • 1 reactie
  • 148 Bekeken

Ik heb sinds meer dan 5 jaar mijn huidig glasvezel abonnement met een Draytek 2132f glasvezel modem met ingebouwde wifi access point. De wifi van dit modem is helaas erg zwak. Uit meerdere reacties op dit forum begrijp ik dat dit een bekend probleem is van het Draytek modem.
 

Sinds enige tijd biedt T-mobile de mogelijkheid om het abonnement uit te breiden met een of meerdere extra access points waarmee een Mesh wifi netwerk kan worden gevormd. Kosten: EUR 2,50 per maand voor iedere extra AP.  Echter, nu heb ik begrepen dat mijn Draytek 2132f modem geen mesh netwerk ondersteunt en dat ik dus minstens 2 extra APs moet nemen wanneer ik een mesh netwerk wil inrichten. T-mobile weigert om mijn oude modem te vervangen voor een actueel exemplaar dat wel mesh wifi ondersteunt.

Ik ben niet bereid om maandelijks twee keer zoveel extra te betalen, enkel omdat mijn modem verouderd is. Ik overweeg daarom om over te stappen naar een andere internet aanbieder waardoor ik nieuwe hardware ontvang waarmee ik wel een mesh netwerk kan inrichten zonder onnodige extra (maandelijkse) kosten. 

Is er misschien nog een andere mogelijkheid om toch een mesh wifi netwerk in te richten zonder dat mij dit onnodig extra geld kost?

MoVro73

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 27 November 2020, 12:27

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @MoVro73, welkom op de Community!

Alhoewel ik je sentiment en reden voor een eventuele omruil 100% begrijp, is dit niet een gegronde reden voor onze technische dienst om de Draytek om te ruilen, sorry. Dat is natuurlijk geen prettig antwoord, maar dat is wel de realiteit. 

Ik kan dus niet voldoen aan jouw wens, het spijt me. Wat ik wel kan doen, en ook ga doen, is een verzoek indienen om dit toch bewerkstelligd te krijgen. Dat is uiteraard geen garantie, maar ik ga er wel alles aan doen. Ik verwacht hier uiterlijk eind volgende week een antwoord op. Een mooi weekend toegewenst en stay safe!

Reageer