Beantwoord

Mijn internet overzetten naar ander pand

  • 17 January 2022
  • 62 reacties
  • 1048 Bekeken

Reputatie 1

Sinds ik ben verhuisd heb ik internet van T-mobile aangevraagd, ik kon deze echter niet op mijn huisnummer (34c) aanvragen omdat de gemeente toen nog niet de huisnummers gesplitst had (van 36 naar 34a, 34b, 34c, 34d en ik had toen dus internet op het adres naast mij aangevraagd (36a). 

Inmiddels zit er ook in mijn pand een DSL punt voor internet (geen glasvezel) dus ik wilde weten hoe ik kan zorgen dat ik mijn modem in mijn pand in de meterkast kan aansluiten gezien dat punt vrij is, moet ik dan een heel nieuw abo nemen en mijn huidige internet annuleren?

Momenteel loop ik via een overstapservice omdat ik naar KPN over stap, maar het gezeik met glasvezel afronden duurt nu zo lang dat ik niet meer wil overstappen en wil dat T-mobile mijn internet verplaatst naar mijn pand.

icon

Beste antwoord door Boris 18 January 2022, 13:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

62 reacties

@mugen4u , Nu de vraag, je had toch nog geen glasvezel aansluiting in huis, gaat het erg spannend worden wat ze gaan doen.😱😱

Reputatie 1

@mugen4u, Nu de vraag, je had toch nog geen glasvezel aansluiting in huis, gaat het erg spannend worden wat ze gaan doen.😱😱

Die Gideon monteur zou toch langs komen om mijn glasvezel af te ronden? Maar gezien ik geen modem er bij had dacht ik dat ik mijn oude modem er op kon aansluiten, dat is niet zo? 

Come on straks kan de monteur alsnog niks omdat ik geen modem heb :S 

hoe kom ik aan zo'n modem? kan ik die desnoods met spoed ergens ophalen ofz? 

EDIT:

Ik zie wel staan dat ik mijn modem zelf moet verhuizen:
 

Besteldatum: 25-1-2022
Product(en):
  • Internet abonnement
  • 2 Modems (ZyXel T-50)
Zelf verhuizen:
  • Modem (ZyXel T-50)

 

Dus moet mijn oude modem uit het andere pand halen lijkt mij?

Reputatie 7
Badge +14

Nou, dat kan op zich geen kwaad, de oude DSL lijn werkt toch al niet meer. 

De Zyxell wordt voor DSL als modem/router en bij glasvezel aansluitingen als router gebruikt.

Reputatie 1

Nou, dat kan op zich geen kwaad, de oude DSL lijn werkt toch al niet meer. 

De Zyxell wordt voor DSL als modem/router en bij glasvezel aansluitingen als router gebruikt.

 

Ah oke maar ik kan hem niet als Modem gebruiken? dacht dat ik een modem nodig had.

 

Edit: heb t-mobile gebeld en ik moet de oude modem die ik al die tijd gebruikte ook deze keer gebruiken, de bestelling via t-mobile gaf echter aan dat ze een modem gingen opsturen.

Ik heb geen toegang tot dat pand op dit moment dus moet de huureigenaar gaan bellen.

Reputatie 1

Ik kan niet bij het grote pand komen vandaag 😑 dus kan niet bij de modem. 

Hoe kom ik nou zsm aan een modem? en kan ik elke type modem aansluiten of moet dat perse via t-mobile gefixt worden?

 

Waarom staat er in de t-mobile link dat ze 2x een modem gingen opsturen en in de doos geen modem zit? door deze verwarring heb ik geen rekening gehouden met het verplaatsen van de oude DSL modem.

Reputatie 1

Nou, dat kan op zich geen kwaad, de oude DSL lijn werkt toch al niet meer. 

De Zyxell wordt voor DSL als modem/router en bij glasvezel aansluitingen als router gebruikt.

Ik kan mijn vorige berichten niet meer bijwerken dus moet helaas weer een nieuw bericht plaatsen.

Gideon is langs geweest en heeft de boel aangesloten, maar zonder Modem kon hij helaas niet verder. 

 

T-mobile heeft aangegeven dat ik mijn oude modem van mijn vorige adres moest gebruiken alleen daar kan ik tot op heden niet bij komen, t-mobile gaf daarom aan dat ze een nieuwe modem gingen opsturen en ik moet de oude terug sturen zodra ik daar uiteindelijk bij kan komen en dan moet het goed komen (of dat zo is weet ik echt niet). 

 

Ik hoop van harte dat ik de modem voor het weekend krijg want ben er nu toch onderhand wel een beetje klaar mee, dit keer is het miss wel ook een beetje mijn schuld gezien ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn oude modem, ik heb helaas geen andere modem liggen (alleen een tp link archer 6 1200ac router), neem aan dat ik die niet kan aansluiten tot mijn modem er is?

 

ps, gideon monteur heeft wel prima werk geleverd.

Reputatie 7
Badge +14

Dat klinkt goed. Het Zyxell modem is nodig om de dienst te starten. Daarna kun je een eigen modem aansluiten. Maar als de lijn is opgeleverd met de ONT is de verwachting dat de rest “spontaan”gaat werken zodra je het te verhuizen modem kan oppakken uit die andere ruimte.

Reputatie 1

Dat klinkt goed. Het Zyxell modem is nodig om de dienst te starten. Daarna kun je een eigen modem aansluiten. Maar als de lijn is opgeleverd met de ONT is de verwachting dat de rest “spontaan”gaat werken zodra je het te verhuizen modem kan oppakken uit die andere ruimte.

Oke bedankt. Gezien ik helaas niet weet wanneer ik bij mijn oude modem kan komen heb ik t-mobile verzocht alvast een nieuwe te sturen, ze gaven aan dit te doen dus daar moet ik nu even vanuit gaan. De chat support gaf net tevens ook aan dat het verzoek er staat om de modem op te sturen.

Al en al ben ik steeds dichterbij en verwacht ik dat de finish (eindstreep) in zicht is! 

Reputatie 7

Hi @mugen4u ,

Thanks voor de updates en super dat onze chat collega je al verder op weg heeft kunnen helpen. Dat doet ons deugd! Laat je het weten wanneer het nieuwe modem bij je is bezorgd? We zijn graag op de hoogte. 

Reputatie 1

Goedenavond,

Ik heb helaas nog geen toegang tot het pand dus kan nog steeds niet bij mijn modem.

Gelukkig kon T-mobile een nieuwe modem opsturen nadat ik beloofde mijn oude modem terug te sturen zodra ik er bij kan, ik kreeg de modem vandaag binnen. 

Heb hem aangesloten en gelijk mijn router er op aangesloten en alles werkt perfect, ook mijn oude wifi/netwerk instellingen werken gewoon. 

Ondanks dat alles zo lang moest duren ben ik al en al tevreden over hoe het is afgelopen, T-mobile support heeft ook elke keer zonder moeite mijn prepaid sim tegoed opgewaardeerd en daarmee kon ik prima internetten en thuiswerken. 

Ook de monteur van Gideon heeft prima werk verricht, hij was duidelijk en nauwkeurig te werk gegaan en kon na een kleine 10 min alweer vertrekken. 

Ik wil de mensen van de Chat support en de mensen van de klantenservice bedanken voor hun duidelijke en goede hulp, door hen wist ik iig waar ik aan toe was. 

Ben blij dat ik eindelijk dit gedoe kan afsluiten en genieten van mijn internet.

Reputatie 7

Hi @mugen4u, ik word helemaal blij van jouw update! Super om te lezen dat alles nu perfect bij jou werkt en dat jij (eindelijk) zonder problemen van jouw abonnement kan genieten. Dankjewel voor deze terugkoppeling. Heel fijn om te lezen dat jij ondanks de lange duur zo tevreden bent over de service. Ontzettend graag gedaan namens iedereen die jou zo goed heeft geholpen en weet dat wij hier te allen tijde voor je klaar zitten! 💪

Reputatie 7
Badge +5

Iedereen heeft in dat geval een 👏 verdient en kan de 🇳🇱 uit. Het was immers iets anders als een standaard verplaatsing/verhuizing/aansluiting. 

🎂 op tafel, 🍮🍺 of iets anders erbij en genieten maar.