Beantwoord

Mijn wifi snelheid is gehalveerd.

  • 27 April 2019
  • 6 reacties
  • 334 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Hoi. Ik heb een 50/50 verbinding.
Dit werkte goed en was zowel door een behulpzame monteur als mijzelf getest bij aansluiten en haalde inderdaad 50/50.

Recent heb ik meerdere meldingen gekregen over updates van de router op afstand.

Sindsdien haal ik 22/25 met mijn computer.
Wanneer ik met mijn telefoon direct naast de router sta haal ik 30/21.
Ik heb mijn settings al gewisseld naar een ongebruikt wifi-kanaal, dit hielp niet.

Graag zie ik zo spoedig mogelijk een oplossing.
icon

Beste antwoord door Sander 29 April 2019, 10:10

Bekijk origineel

6 reacties

Inmiddels is mijn verbinding volledig ingestort dus hallo kan er enige reactie komen?

inmiddels werkt het weer (bijna volledig) naar behoren. Het kan dus wel achter de schermen, maar waarom het onder radiosilence van deze klantenservice moet, snap ik dan niet helemaal.

Toch bedankt, echter hoop ik wel dat deze snelheid dit keer stabiel blijft, aangezien ik dit keer al een maand voor 50% van mijn order heb betaald, wat niet cool is.

Want wanneer je naar de winkel loopt en daar een 1 liter fles melk koopt en deze dan half leeg wordt gedronken door de kassamedewerker die daarna alsnog de volledige prijs vraagt zou je ook raar opkijken.

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @M-Note

welkom op het forum!
we willen je natuurlijk graag helpen op het forum, maar een reactie van een medewerker kan we 48 uur duren,

wat mij niet helemaal duidelijk is of je de verbinding heb getest met een utp kabel. het kan namelijk zijn dat je verbinding wel gewoon met de juiste snelheid binnen komt maar je deze snelheid niet kan halen op de wifi. dit komt mede door het open karakter van de wifi ferquenties dit betekend dat je stoorzenders in je omgeving kan hebben, dit hoeft geen wifi te zijn maar kan ook een ander signaal zijn op de zelfde ferquentie ook als dit een vrij kanaal is. dit kan je helaas alleen goed zien met een spectrum analyzer.

Zoals je kan lezen in de voorwaarde van de wifi service kan T Mobile je hiermee helpen als de snelheid onder de 10mbit is voor dsl en onder de 20mbit voor glasvezel.
Hoi Hidden.nld, bedankt voor je reactie.

Naar mijn mening zitten er dan wat flinke onduidelijkheden in dit 'niet-helpdesk' systeem.

Misschien omdat ik niet lees, aangezien we inmiddels bepaalde standaarden gewend zijn bij IT-bedrijven.
Namelijk dat als er een online klantenservice is, deze ook wordt bijgehouden door de werknemers.
Deze response-tijd staat bijvoorbeeld niet aangegeven (of op een plek waar ik niet kijk), en het hele doel van deze website ontgaat me eigenlijk volledig.

Bij het aanmaken van een topic staan namelijk 2 keuzes:
-Bij "Conversatie" staat aangeduid staat dat het een community gesprek gaat.
-Bij "Stel een vraag" staat dit niet, dus verwachtte ik dat dit als prive-klacht naar een medewerker van T-mobile ging die me dan vanuit de hosting-locatie kon helpen met de nodige controle-tools.

Ik begrijp echter nu dat we op deze 'community' eigenlijk allemaal zelf onbetaalde t-mobile werknemers zijn, en lekker elkaars problemen mogen uitvogelen, al zullen we nooit verder komen dan "sla er een keer tegenaan en kijk of die dan wel doet wat het moet doen".
Respect voor jou dat je daar tijd en zin in hebt, maar niet wat ik verwachtte van een online helpdesk.

De volgende keer zal ik bij problemen dus gewoon bellen naar de T-mobile klantenservice, en het op dit forum enkel over meningen tot de beste UTP kabel houden ofzo. :)

Groetjes.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @M-Note,

Medewerkers van T Mobile zijn hier ook gewoon actief. ze zullen je dan ook vanuit T Mobile een reactie geven. ondersteuning op het forum door de comunity gaat veel verder dan de helpdesk aan de telefoon.
Reputatie 7
Hoi @M-Note,

Ik kijk graag met je mee om jouw Wifi te optimaliseren! Zoals Hidden.nld aangaf, zijn er vele factoren die de werking van de Wifi (tijdelijk) beïnvloeden. Daarom hebben wij de allerbeste tips verzameld in één topic: Haal het maximale uit jouw Wifi.

Vermoed je dat het niet aan de Wifi ligt, maar aan de verbinding? Dan wil ik je vragen om tijdens het wegvallen van de Wifi te testen met een bekabelde verbinding en een snelheidstest uit te voeren. Wat zie je dan? Blijft de verbinding daar wel op snelheid of zakt de snelheid daar ook?

Ik hoor graag van je!

PS. Zie hier een handleiding over de werking van de Community: handleiding Community.😉

Reageer