Beantwoord

MikroTik hAP 3ac krijgt geen IP nummer

  • 1 June 2022
  • 3 reacties
  • 124 Bekeken

Hallo,

 

Ik probeer mijn gloed nieuwe Mikrotik hAP 3ac modem/router als eerste in de internet lijn te krijgen maar krijg geen IP nummer van t-mobile toe gewezen.

Plaats ik mijn modem achter het ZYXEL modem dan krijgt deze wel een IP nummer maar dit is een onnodig ding geworden wat stroom staat te verbruiken.

Heeft iemand een idee hoe ik t-mobiel kan forceren een IP nummer te laten afgeven op een eigen modem?

Dat mag al dan niet voorzien zijn van een complete instellingen lijst voor mijn modem.

 

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 June 2022, 11:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bor de Wolf 

Wat je eigenlijk alleen maar hoeft in te stellen in je eigen router is VLAN 300 voor internet met verbindingstype Dynamic IP, vervolgens even de mediaconverter van het stroom halen en daarna weer opstarten.

Dat weet ik maar mijn probleem is dat ik GEEN ip nummer krijg.

Ik wil mijn modem net na dat ONT blokje hebben zodat het ZYXEL  totaal weg kan maar dat lukt niet.

Om één of andere reden weigert T-mobile mijn eigen modem een ip nummer toe te kennen.

En bellen naar hun help desk heeft schijnbaar ook geen nut.

 

In het verleden was ik klant bij KPN en had alles werkende maar ben overgestapt ivm de prijs die ik moest gaan betalen.

Maar ik zit er langzaam aan hard aan te denken om gewoon weer terug te gaan zodat ik wel weer 100% met volledige eigen apparatuur kan werken en mijn netwerk in kan richten en dicht timmeren zoals ik dat wil.

Reputatie 7
Badge +15

@Bor de Wolf 

KPN maakt natuurlijk gebruik van een andere verbindingstype: PPPOE dus de instellingen moeten wel juist staan. Kan je eens wat foto's maken van de instellingen?