Beantwoord

Mogelijkheden toegang tot router (HG659) beperken

  • 15 March 2019
  • 2 reacties
  • 297 Bekeken

Hallo !

Gisteren zat ik eens rond te snuffelen in de instellingen van de router, met oog op het proberen te beveiligen van mijn eigen thuisnetwerk. Na wat instellingen veranderd te hebben vroeg ik me af of het ook mogelijk was om de toegang tot de router zelf via de default gateway te beperken.
Bijvoorbeeld dat alleen via LAN de router bereikt kan worden en niet via WLAN, of misschien zelfs alleen vanuit een bepaald (statisch) IP adres.

Wat zijn de (on)mogelijkheden hier? ( en waar doe je goed aan )

Alvast bedankt !
icon

Beste antwoord door Sander 18 March 2019, 14:59

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo @Sander,

Deze instellingen had ik inderdaad al aangepast zodat alleen apparaten die aangevinkt stonden toegelaten werden op het netwerk. Op deze manier kunnen de apparaten er inderdaad niet bij.

Alleen is het dan niet mogelijk om Wi-Fi toegang afzonderlijk van de router toegang te regelen, bijvoorbeeld als ik mijn laptop wel wi-fi toegang wil geven maar geen toegang tot de router ( tenzij ik inderdaad op het gast-netwerk inlog met mijn laptop. )

Ga het gewoon via de wlan toegang regelen voor nu, bedankt voor je antwoord !
Reputatie 7
Hoi @MichielP,

Goede vraag! Ik heb net zelf het menu van de Huawei afgestruind en mijn advies zou zijn om via het "Thuisnetwerk" en daarna "WLAN toegang" de toegang te beperken voor onbekende apparaten. Op die manier kunnen ze ook niet in het Huawei menu. Eventueel kun je nog toegang verlenen aan het gast-netwerk en daar andere regels instellen. Op die manier kun je toegang tot het menu beperken.

Laat je weten of het hiermee lukt? Of als je nog andere mogelijkheden bent tegengekomen, dan hoor ik het graag!

Reageer