Beantwoord

Na aansluiten glasvezel werk poort forwarding niet meer

  • 17 January 2023
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Goedenavond,

Ik moest van T-Mobile overstappen naar glasvezel vanwege het uitfaseren van DSL. Mijn huidige modem (VMG8825-T50) is blijven zitten en is verrijkt met een glasvezel kastje (Huawei ONT).

Nu werkt internet prima maar mijn poorten die in mijn modem onder NAT openstaan zijn vanaf buiten niet meer te bereiken. Hierdoor kan o.a. ik mijn synology let's encrypt certificaten niet meer vernieuwen en kan ik niet mijn VPN server benaderen vanuit buiten.

Ik heb de modem opnieuw opgestart maar zonder resultaat. De ONT heeft naar mijn weten geen enkel interface en doet vrij weinig volgens mij.

Wat zie ik over het hoofd?

icon

Beste antwoord door TMTV 17 January 2023, 23:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @jhendriks2,

Door de overstap van DSL naar glasvezel komt het internet nu op een andere interface binnen en moeten de regels voor port forwarding aangepast worden. Bij het instellen heb je destijds bij WAN-interface gekozen voor VD_Internet. Als je dit verandert naar ETH_Internet zou alles weer moeten werken.

Ik hoor graag of dit inderdaad de oplossing is!

Goedemorgen,

Daar was ik me niet van bewust en had helemaal over deze setting heen gekeken. Door het interface type te veranderen naar ETH_Internet werkt de port forwarding weer.

 

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Deze kan dicht.