Beantwoord

Na een week al geen internet meer...

  • 7 November 2022
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Hoi,

Vorige week is mijn glasvezelverbinding aangesloten door de monteur. Maar vanmorgen rond 8:30 was het al stuk. Op de ONT knippert het lampje PON en is het lampje LOS uit. Stroom uit/aan verhelpt het probleem niet.

Vanmorgen de helpdesk gebeld, en hij gaf aan dat hij kon zien dat er bij de centrale een probleem was, maar dat er toch eerst een monteur naar mij moet komen, en dat kan wel een paar dagen duren... Dat is toch vreemd? Helemaal als hij al weet dat het probleem in de centrale zit.

Overigens lees ik op dit forum dat dit vaker gebeurd, als er iets verkeerds is aangesloten ergens. Is dat glasvezelnetwerk dan zo instabiel?

Wat kan ik doen om mijn verbinding zo snel mogelijk weer online te krijgen?

Groetjes,

JP

icon

Beste antwoord door jpbosk 9 November 2022, 08:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hi @jpbosk, hartstikke goed je via deze weg aan de bel trekt! Allereerst: welkom op de T-Mobile voor thuis Community. Ik had graag gezien dat je een vlekkeloze start had gehad, dus excuses voor deze situatie. Omdat mijn collega gisteren een verzoek heeft ingediend bij de technische dienst, dienen we eerst deze uitkomst af te wachten. Een monteur zorgt ervoor dat alle problemen binnenshuis kunnen worden uitgesloten. Ik durf niet met zekerheid te zeggen wat op dit moment het exacte probleem is, daarom is de technische dienst aangestuurd om op basis hiervan te acteren. We gaan er alles aan doen om jou zo snel mogelijk online te krijgen. Ik zie dat je een Unlimited mobiel abonnement hebt. Kan ik jou alsnog verblijden met een Unlimited Data voucher? Wanneer je deze voucher activeert, hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen, zoals bij een normaal Unlimited abonnement moet. Ik hoor het graag van je en denk graag met je mee! 🍀

Hi @jpbosk, hartstikke goed je via deze weg aan de bel trekt! Allereerst: welkom op de T-Mobile voor thuis Community. Ik had graag gezien dat je een vlekkeloze start had gehad, dus excuses voor deze situatie. Omdat mijn collega gisteren een verzoek heeft ingediend bij de technische dienst, dienen we eerst deze uitkomst af te wachten. Een monteur zorgt ervoor dat alle problemen binnenshuis kunnen worden uitgesloten. Ik durf niet met zekerheid te zeggen wat op dit moment het exacte probleem is, daarom is de technische dienst aangestuurd om op basis hiervan te acteren. We gaan er alles aan doen om jou zo snel mogelijk online te krijgen. Ik zie dat je een Unlimited mobiel abonnement hebt. Kan ik jou alsnog verblijden met een Unlimited Data voucher? Wanneer je deze voucher activeert, hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen, zoals bij een normaal Unlimited abonnement moet. Ik hoor het graag van je en denk graag met je mee! 🍀

 

Hi Lisa,

Dank voor je reactie. Toen ik gisteravond thuis kwam van mijn werk zag ik dat het PON lampje op de ONT weer steady brandde. Het probleem lijkt dus opgelost, maar ik heb geen enige vorm van communicatie gehad. Dus ik ben benieuwd of het zo blijft.

Kan je in de tussentijd mijn lijn misschien checken? Zijn de dempingswaarden etc. okay? Tnx!

Aanvullend, voor de volgende keer wellicht: werkt zo’n Unlimited Data Voucher ook op een T-Mobile PrePaid kaartje? Want in dat geval kan ik hier een (aparte) mobiele telefoon neerleggen die tijdelijk even als accesspoint dient.

Alvast bedankt voor je reactie,

JP

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jpbosk, heel fijn dat het weer werkt - dat is het belangrijkste! Bedankt voor het delen van jouw herstelmelding! 👍

Het lijkt erop dat de glasvezelbreuk die ontstaan is, inmiddels verholpen is door werkzaamheden in en rondom de wijkcentrale. 

Wat betreft de voucher: de voucher werkt op alle simkaarten van T-Mobile, Ben en Tele2; dat geldt voor abonnementen én Prepaid. 

Reageer