Beantwoord

NBA 2K22 error: 58d85bb8


  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Hallo, ik heb begrepen dat NBA niet werkt met T-Mobile modems (Zyxel) en heb begrepen dat je een eigen router nodig hebt op T-Mobile om deze error code niet meer te krijgen. Weet iemand welke router ik kan kopen om dit te helpen? En kan je een router kopen zodat de modem zyxel (voor het gezin werkt) en mijn router voor het gamen alleen.

Graag zie ik een reactie tegemoet!

MVG,
NB

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 August 2022, 21:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

26 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @NB9 

Heb je een glasvezel of DSL aansluiting? In principe kan je elke router aansluiten die VLAN ondersteuning heeft.

Voor de game NBA is het wel de bedoeling dat je eigen router is aangesloten op de mediaconverter of ISRA punt dus dat je je eigen router niet achter de Zyxel aansluit.

Hallo @NB9 

Heb je een glasvezel of DSL aansluiting? In principe kan je elke router aansluiten die VLAN ondersteuning heeft.

Voor de game NBA is het wel de bedoeling dat je eigen router is aangesloten op de mediaconverter of ISRA punt dus dat je je eigen router niet achter de Zyxel aansluit.

Hallo! Bedankt voor de snelle reactie, ik heb geen glasvezel als het goed is, dus een DSL aansluiting. Echter heb ik 0 verstand van al deze termen.. Dus ik heb ook geen idee hoe ik kan weten wat een VLAN ondersteuning heeft. En wat u nu zegt is dat ik dus niet een extra modem met mijn Zyxel router aan kan sluiten? Ik wil de extra modem echt speciaal voor NBA (games) hebben, wat moet ik dan doen? Want er is geen oplossing voor deze error code..

Reputatie 7
Badge +15

@NB9

Als je het NBA probleem wilt verhelpen dan is het beste om een Fritzbox 7590 aan te schaffen bijvoorbeeld, het instellen is ook heel simpel want je hoeft alleen het T-Mobile profiel te kiezen en alles werkt.

Mocht je een andere router op het oog hebben dan kunnen we je hulp bieden in dit topic.

Een router achter de Zyxel is natuurlijk wel mogelijk maar helaas verhelpt dat niet de foutcode bij NBA.

@NB9

Als je het NBA probleem wilt verhelpen dan is het beste om een Fritzbox 7590 aan te schaffen bijvoorbeeld, het instellen is ook heel simpel want je hoeft alleen het T-Mobile profiel te kiezen en alles werkt.

Mocht je een andere router op het oog hebben dan kunnen we je hulp bieden in dit topic.

Een router achter de Zyxel is natuurlijk wel mogelijk maar helaas verhelpt dat niet de foutcode bij NBA.

Oke, ik heb echter een aantal vragen over als ik de Fritzbox 7590 aanschaf, verhelpt dit dan de gehele probleem en wordt dit mijn nieuwe router? Voor het hele huis? Zal dit hetzelfde snelheid geven als de zyxel router die ik van T-Mobile heb gekregen?
- Ik heb helaas geen andere routers op het oog want ik weet niet wat wel en wat niet werkt

Reputatie 7
Badge +15

@NB9

Volgens andere topics op dit forum zal dat inderdaad het probleem verhelpen. De Fritzbox wordt ook de router voor het hele huis en mocht je WiFi versterkers willen gebruiken ergens dan kan dat :)

De snelheid zal niet veranderen. Indien je liever een goedkopere router wilt laat het dan weten, er zijn er genoeg.

@NB9

Volgens andere topics op dit forum zal dat inderdaad het probleem verhelpen. De Fritzbox wordt ook de router voor het hele huis en mocht je WiFi versterkers willen gebruiken ergens dan kan dat :)

De snelheid zal niet veranderen.

Als de snelheid niet zal veranderen vind ik het een top oplossing en heb ik niet een tweede modem nodig! En weet u 100% dat de snelheid niet zal veranderen of zal het een beetje minder snel worden o.i.d.? En is er een tutorial op youtube hoe ik het met mijn T-Mobile kan doen?

Reputatie 7
Badge +15

@NB9 

Hier vind je een handleiding om de Fritzbox werkend te krijgen, mocht je niet tevreden zijn dan kun je gebruik maken van de bedenktijd.

Meestal is de Fritzbox zelfs iets beter en je hebt ook veel meer mogelijkheden qua instellingen.

@NB9

Hier vind je een handleiding om de Fritzbox werkend te krijgen, mocht je niet tevreden zijn dan kun je gebruik maken van de bedenktijd.

Meestal is de Fritzbox zelfs iets beter en je hebt ook veel meer mogelijkheden qua instellingen.

Top! Hartstikke bedankt. Ik hou de topic open voor als ik verdere vragen heb.

@Waqqas Welke instellingen raadt u mij aan? Ik heb nooit een instelling veranderd op de t-mobile router oid

 

Reputatie 7
Badge +15

@NB9 

Er zijn niet echt extra instellingen nodig, gewoon zoals in de link voor een internetverbinding en WiFi naam en wachtwoord aanpassen.

@NB9

Er zijn niet echt extra instellingen nodig, gewoon zoals in de link voor een internetverbinding en WiFi naam en wachtwoord aanpassen.

Top! Bedankt. En kan ik dan de Zyxel router die ik nu heb dan opruimen of moet die ook aan blijven zodat de FRITZ!Box werkt?

Reputatie 7
Badge +15

@NB9 

Die kan je dan terug in de doos doen maar bewaar hem wel want je hebt hem wel nodig als er ooit problemen met de verbinding optreden.

@NB9

Er zijn niet echt extra instellingen nodig, gewoon zoals in de link voor een internetverbinding en WiFi naam en wachtwoord aanpassen.

Top! Bedankt. En kan ik dan de Zyxel router die ik nu heb dan opruimen of moet die ook aan blijven zodat de FRITZ!Box werkt?

Heeft de Fritz!box 7590 gewerkt? Want ik heb het zelfde probleem met 2k 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Riley Maduro 

Een goedkopere router zoals Asus of TP-LINK zal ook probleemloos werken ✅

Hallo @Riley Maduro 

Een goedkopere router zoals Asus of TP-LINK zal ook probleemloos werken ✅

Oke ik heb de fritzbox gehaald en zal hem later vandaag uittesten 

 

Ik heb een zyxel modem deze kan gewoon gebruikt worden samen met de fritzbox of moet ik de zyxel modem vervangen met de fritzbox?

Reputatie 7
Badge +15

@Riley Maduro 

Het is de bedoeling dat je de Zyxel gaat vervangen met de Fritzbox om het probleem te verhelpen, je kan het T-Mobile profiel selecteren of handmatig VLAN 300 instellen voor internet.

@Riley Maduro

Het is de bedoeling dat je de Zyxel gaat vervangen met de Fritzbox om het probleem te verhelpen, je kan het T-Mobile profiel selecteren of handmatig VLAN 300 instellen voor internet.

De fritzbox werkt voor NBA2k22 maar ik kan nu geen tv meer kijken deze wilt het niet doen in samen werking met de fritzbox enig idee hoe ik dit wel werkend kan krijgen

 

Reputatie 7
Badge +15

@Riley Maduro 

Heb je het T-Mobile profiel gekozen bij internet aanbieder of gekozen voor andere aanbieder en dan VLAN id 300 invullen?

Bij de eerste optie heb je 2 poorten voor IPTV maar als je op het nieuwe tv platform zit dan werken die 2 IPTV poorten niet omdat het nieuwe tv platform via internet werkt.

Met de 2de optie heb je alle 4 de LAN poorten voor internet.

Heb je misschien een link waar ik kan zie hoe ik die vlan 300 moet instellen zou heel fijn zijn of gewoon uitleggen. 

 

@Riley Maduro

Heb je het T-Mobile profiel gekozen bij internet aanbieder of gekozen voor andere aanbieder en dan VLAN id 300 invullen?

Bij de eerste optie heb je 2 poorten voor IPTV maar als je op het nieuwe tv platform zit dan werken die 2 IPTV poorten niet omdat het nieuwe tv platform via internet werkt.

Met de 2de optie heb je alle 4 de LAN poorten voor internet.

Ik heb beide uitgeprobeerd maar de tv wilt het bij geen van beide doen en na een paar minuten vast de WiFi dan ook zomaar weg

Reputatie 7
Badge +15

@Riley Maduro 

Misschien zit je nog op het oude tv platform? Dan werkt de tv alleen via de eerste optie T-Mobile profiel en dan het tv kastje aansluiten op poort 2, 3 of 4 dacht ik.

Je beginscherm ziet er zo uit bij het oude tv platform :

 

Bij mij ziet het er niet zo uit dus dat betekent dan dat ik de nieuwe tv platform heb? En dat ik de 2e optie moet gebruiken 

Reputatie 7
Badge +15

@Riley Maduro 

Deze beginscherm dus?

Dan heb je het nieuwe tv platform en optie 2 met VLAN 300 is het beste, tv zou wel moeten werken. Werkt het wel prima via het T-Mobile modem?

@Riley Maduro

Deze beginscherm dus?

Dan heb je het nieuwe tv platform en optie 2 met VLAN 300 is het beste, tv zou wel moeten werken. Werkt het wel prima via het T-Mobile modem?

Ja deze begin scherm en het werkt prima met de T-mobile modem