Beantwoord

Netflix-fout NW-2-5

  • 30 December 2019
  • 102 reacties
  • 15666 Bekeken


Toon eerste reactie

102 reacties

Reputatie 1

Ik heb hier al een paar keer met tmobile gebeld. Op hun advies 2.wifi versterkers zyxel aangeschaft. Nog steeds problemen. Het modem is van draytek.

Reputatie 7
Badge +16

@Netfixxer Goedemorgen, heb je de meest recente software updates uitgevoerd (zowel Netflix als je Sony Smart TV)? Het klinkt alsof jouw TV het niet langer ondersteunt, aangezien het op zowel Wifi als via een bekabelde verbinding niet meer functioneert, maar via een mobiele 4G-verbinding wel. Wat ook vaak werkt is om factory reset van je TV te doen. Bij verreweg de meeste Smart TV’s kun je dit va het TV menu uitvoeren.

Bij ons ook al ongeveer 3 maanden hetzelfde probleem!

 

Het verbaast me dat t mobile hier net doet of het probleem zich maar bij een paar klanten voordoet. 

Heb al meerdere malen telefonisch en aan de monteur aangegeven dat wij ook veel problemen hebben met netflix. Code nw 2-5.

Inmiddels 100 mb op mijn speedtest bij mijn telefoon.  

Probleem blijft zich voordoen! 

T mobile schuift het probleem iedere keer af op netflix.  

Ook als ik de tv bedraad krijg ik deze foutmelding! En heb glasvezel. 

Ben er onderhand wel klaar mee om van het kastje naar de muur gestuurd te worden!

Ik denk dat er veel meer klanten hier problemen mee hebben.  Want ik wist ook niet van deze community. Net als denk ik vele met mij. 

Wordt tijd dat t mobile zijn problemen eens gaat oplossen.  

Eerst wordt het probleem op mijn sony geschoven,  en nu op netflix. Maar t mobile speelt hier volgens mij de grootste rol in. 

Dus graag zsm een oplossing. 

Een geen halve oplossing dat ik allemaal instellingen aan moet passen. 

Anders kan t mobile ook wel aanbieden om nog maar de helft van de factuur te betalen. 

Kortom vind het zeer klantonvriendelijk en zeker niet service gericht!

 

Reputatie 7

@masterted Bedankt voor de informatie! Ik heb het doorgespeeld naar ons netwerkteam en we gaan dit verder uitzoeken.

Reputatie 7

Hi @Ruben-Joachim , we hebben hier een tijd met Netflix contact over gehad en ze hebben een onderzoek ingesteld maar uiteindelijk hebben ze ons geadviseerd om klanten zelf contact met ze op te laten nemen omdat het om een relatief klein aantal meldingen ging (uiteindelijk hebben we 7 concrete gevallen door kunnen zetten). Je zou in dit geval dus het beste rechtstreeks contact op kunnen nemen met de customer support van Netflix op hun advies. Mocht je nog vragen voor mij hebben laat het dan zeker weten! 

Reputatie 7

Hi allen, we zijn nog steeds in contact met een engineer van Netflix maar omdat het om een klein aantal meldingen gaat met wat lijkt een specifieke oorzaak adviseert Netflix ons om jullie ook rechtstreeks met Netflix support zelf contact op te laten nemen. Het is niet de bedoeling om jullie van het kastje naar de muur te sturen en we zijn nog steeds met Netflix in contact maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of we via deze weg een oplossing gaan vinden. Meld dit issue dus zeker ook rechtstreeks bij Netflix support zoals Netflix adviseert. Zodra wij wat aan onze kant horen deel ik dit uiteraard direct hier!

Reputatie 7

Hey @Netfixxer,

Bedankt! Jij ook alle beste wensen voor het nieuwe jaar gewenst!

Er gaat dan iets mis in de connectie met je Draytek modem. Heb je al geprobeerd om je modem van een herstart te voorzien? Als dat niet helpt dan raad ik je een fabrieksreset van je modem aan. Laat je ons de voortgang weten?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @bjornschothuis, ik weet niet hoe het vanuit onze kant op dit moment op te lossen is, de DNS-workaround daargelaten. Wat ik wel heb gevonden - en vergeef me als dit helemaal niet werkt bij jouw type Sony TV - is een manier om toch de tijd aan te passen in de TV instellingen. Onderstaande heb ik ‘gejat’ van de Sony support en lijkt aan te geven dat het mogelijk is door je TV offline te zetten (geen Internetverbinding).

Afhankelijk van je situatie, kun je de volgende instellingen wijzigen:

Als tijdsynchronisatie is ingesteld om de tijd van het netwerk te gebruiken
 OPMERKING: Als u uw huidige instelling niet weet, bevestigt u dit door Time synchronization (Tijdsynchronisatie) in te stellen na stap 3 hieronder.

Ga als volgt te werk om de tijdzone in te stellen.

  1. Druk op de knop HOME op de afstandsbediening.
  2. Selecteer Settings (Instellingen).*
  3. Selecteer Date & time (Datum en tijd) in de categorie SYSTEM PREFERENCES (Systeemvoorkeuren).
  4. Selecteer Time (Tijd).
  5. Selecteer Set time zone (Tijdzone instellen) en selecteer vervolgens de juiste stad.

Als de BRAVIA-TV niet op internet is aangesloten

Ga als volgt te werk om de juiste tijd in te stellen.

  1. Druk op de knop HOME op de afstandsbediening.
  2. Selecteer Settings (Instellingen).*
  3. Selecteer Date & time (Datum en tijd) in de categorie SYSTEM PREFERENCES (Systeemvoorkeuren).
  4. Stel Automatic date & time (Automatische datum en tijd) in op Off (Uit).
  5. Druk op de knop RETURN om terug te keren naar het menu Date & time (Datum en tijd).
  6. Selecteer Time (Tijd).
  7. Selecteer Set time zone (Tijdzone instellen) en selecteer vervolgens de juiste stad.
  8. Druk op de knop RETURN om terug te keren naar het menu Time (Tijd).
  9. Selecteer Set time (Tijd instellen) en stel de juiste tijd in.

*OPMERKING: Voor Android Oreo (OSV-O) staat het Instellingen-pictogram in de rechterbovenhoek.

Nogmaals, als dit niet bijdraagt aan een oplossing, dan wil ik me op voorhand excuseren. Ik probeer zo goed mogelijk mee te denken, maar het kan natuurlijk per TV verschillen, zoals je eigenlijk al direct aangeeft. Ik ga verder zoeken en mocht ik iets tegenkomen waar jij, of een andere user, baat bij heeft, dan post ik het meteen in dit topic.

Alvast een prachtig weekend toegewenst!

Reputatie 1

@Netfixxer @bvandep212  @masterted Ons netwerkteam heeft een aantal concrete vragen, zouden jullie deze kunnen beantwoorden (ik heb de informatie al deels maar nog niet van iedereen volledig)? Dan gaan wij hier mee aan de slag!

  • Wat is het merk en type TV?
  • Welke versie van Android draait hier op?
  • Welke foutmelding verschijnt er?
  • Wanneer is het probleem (exact) begonnen?
  • Wat is je klantnummer?
  • Welk type modem gebruik je?
  • Wat is de eventuele eigen oplossing?

 

Hoi Brian,

 

Ik trap graag af.

 

  • Sony KD-49XF8505
  • Android versie 8.0.0, beveiligingspatch sept. '19
  • Betreft foutcode NW-2-5(verbindingsfout)
  • Probleem is ongeveer 4 weken geleden begonnen, het lijkt na de update van de Netflix app.
  • Klantnummer: WVT50190
  • Draytek Vigor 2132FVn
  • Voor nu ga ik het probleem tijdelijk uit de weg door Android te verbieden ook maar een enkele app up-te-daten, hierdoor blijft de Netflix app van een ouder versienummer(doordat ik deze naar de fabrieksversie heb gezet). Zo ontloop ik dit probleem dus.

Ik hoop zo snel mogelijk van een concrete oplossing te horen vanuit T-mobile.

 

M.v.g. Brian vdP

Ik heb dit probleem ook pas 6 maanden en nog steeds geen oplossing. Probleem via televisie proberen op te lossen, reparatie service van Mediamarkt 2 x over de vloer gehad, bekabelde oplossing geprobeerd, maar kabel voor niks gekocht, oplossingen van T-mobile geprobeerd door ander kanaal van wifi in te stellen, via de router,

 

….. maar 6 maanden later nog steeds geen oplossing. Het is werkelijk treurig. T-mobile, met ‘beste weet ik veel wat’: nou beste service kunnen ze wat mij betreft heel lang vergeten. En ergste vind ik nog wel dat als je probeert te bellen, je altijd het bericht krijgt dat net op dat moment een heel druk tijdstip is en dat je het beter later kunt proberen. E-mail sturen kan niet. De chat is een lachertje en dit forum, met alle respect, stuurt je ook alleen maar van het kastje naar de muur. 

 

Nee, anno 2020 is één van de grootste telefoon en internet aanbieders niet in staat om een minimum kwaliteit aan service te verlenen en een ‘stabiele’ internet te leveren. Glaskabel…. laat me niet lachen. Rooksignalen werken nog beter.

 

Het is dat andere aanbieders 10 keer duurder zijn of minstens even slechte klantenservice bieden. En iedereen slikt het maar.

 

Werkelijk treurig…

 

Ik ga maar een boek lezen     

Reputatie 1

Ik heb op verschillende apparaten en verschillende apps hele wisselende successen. 

Op mijn laptop (safari webinlog) werkt het perfect. 

Op mijn tv in de woonkamer doet de Netflix app op de televisie het helemaal niet (Philips). Daar krijg ik een wit scherm met file not found. Via de playstore heb ik een andere Netflix app gedownload. Deze “doet” het wel als in wel beeld, geen geluid. Het beeld is daarnaast erg stroperig. Op mijn PS4 heeft de app het tot een week of 6 geleden schat ik, altijd perfect gewerkt. Van de ene op de andere dag werkt dit niet meer. Ik heb de PS4 via een kabel aangesloten. Ook met wifi geprobeerd, zonder succes. Ik merk dat hij op de PS4 ook vaak de melding tvq-st-145 geeft. Via de webbrowser op de playstation werkt dit niet. Als ik me niet vergis kreeg ik de melding dat flashlight of iets dergelijks niet ondersteund wordt. 

Op de televisie op mijn slaapkamer werkt de Netflix app zonder problemen (ook Philips tv via wifi). 

Genieten kan ik het niet noemen. Op een laptop kijkt toch een stuk minder prettig dan via de tv. Om nu vroegavond al in bed te gaan liggen om Netflix te kijken vind ik ook wat overdreven. 

Reputatie 1

Hier ook hetzelfde probleem op PS4. Heeft altijd probleemloos gewerkt tot een maand of 2 á 3 geleden. Het gekke is dat Netflix via wifi op de Philips tv app in de slaapkamer wel probleemloos werkt. Netflix verwijst me naar T-Mobile. 

Reputatie 7
Badge +3

@Netfixxer 

Op welke poort van de Draytek is je smartTV aangesloten?

Als dat poort 3 of 4 is daar zit alleen maar IPTV op en geen Internet!

Reputatie 2

Dag Jason,

Dank voor je bericht, Sony-Support heeft vorige week op afstand mijn TV gecontroleerd, gereset en geupdate, Sony heeft mij geadviseerd om eens Netflix te streamen door in  te loggen op een ander netwerk, bijv middels een hotspot verbinding via mijn mobiel en dat werkte, wat ook werkt als ik mijn smart tv tijdelijk even mag inloggen op de wifi van mijn ZIGGO buurman. Tja…….. je begrijpt dat dit wellicht niet helemaal zo de bedoeling kan zijn.

Thanks! PS4 is alleen een los draaiende app, dus geen google account. Maar bedenk me hierdoor wel dat ik nog kan proberen via de browser in te loggen...

Reputatie 7
Badge +4

@Netfixxer, als er een netwerk probleem is met Netflix dan zouden er veel meer problemen zijn.

 

  1. heb je dit probleem altijd gehad ?
  2. werkt het wel even als je het modem herstart ?
  3. Zit de tv wel rechtstreeks op poort 1 of 2 van de Draytek ?
  4. Als je Netflix start op je telefoon op wifi heb je dit probleem dan ook ?
  5. Als je je tv via wifi verbind heb je dit probleem dan ook?
Reputatie 7

Hi @Ruben-Joachim, bedoel je daarmee dat het wel werkt wanneer je niet ingelogd bent met het Gmail account? Dan wordt het helemaal bijzonder haha. Je hebt de DNS wel ingevoerd met de ‘punten’ er tussen? dus 8.8.8.8 en 8.8.4.4? Op de eerste screenshot kan ik niet goed zien wat er ingevuld is, deze is een beetje te licht :grin:

Reputatie 2

Dank, Pieter, Piotr,

 

Vaste bekabeling zit op poort 1, de factory reset zal ik uitvoeren zoals beschreven, heb dit weliswaar dit eerder gedaan maar niet volgens de beschreven specificatie, ik laat het weten.

Beste Jason,

Ik heb al geruime tijd hetzelfde probleem.

Ik heb alle tips in dit topic geprobeerd echter vaak helpt het maar heel kort.

Netflix doet het vaker niet dan wel. In een privebericht heb ik de gegevens van mijn draytek modem gestuurd. 

 

Reputatie 2

Dank allen voor jullie goede zorg en antwoorden, ik moet me even terugtrekken even wat termen en kennis eigen  maken, voor dat ik het begrijp, statische IP  aan maken, ergens een DNS  bij  Google opvragen, MTU en zo’n dingen meer, van modems, netwerken en wifi weet ik niet veel.

Ook door een wijziging in ons T-Mobile abonnement van 50 naar 100Mb mocht niet helpen om netflix te streamen.

 

Hi all, ik vermoed dat het komt door de Draytek.

Ik heb zowel via UTP kabels als ook via WIFI geprobeerd met zowel Nvidia Shield als een media kastje van Xiaomi….. Netflix NW-2-5 wordt bij beide weergegeven….. niet altijd… maar regelmatig blijven ze daarin hangen.. heel frustrerend.

Omdat ik dit heb via zowel UTP boven als via WIFI beneden met beide kastjes, ligt het aan:

(i) Draytek router (ii) glasvezel lijn naar mijn huis

….. Wie het weet mag het zeggen!

 

Ah ja… niet overbodig om te vermelden: gisteren een nieuwe Draytek modem geplaatst ivm een defecte poort… maar ook daar ontstaan foutmeldingen… 

Reputatie 1

Hi Jason,

 

Nog steeds geen echte oplossing? Van klantenservice naar forum. Van Philips monteur naar chat van verkoper.  MAAR NOG STEEDS GEEN FATSOENLIJK NETFLIX. Moeten wij nu echt van T-mobile naar Ziggo?

 

Reputatie 7

Hi @masterted, hmm dit wekt de indruk dat het mogelijk aan onze DNS servers ligt. Zou je het eens willen testen door de apparaten weer een dynamisch IP-adres te geven? Als de problemen zich ook dan niet meer voordoen met de andere DNS dan speel ik dit door naar ons netwerkteam om te kijken naar een oplossing. 

@Netfixxer Dit zijn inderdaad geen alledaagse termen. :slight_smile: Als alleen de DNS wijzigen de (tijdelijke) oplossing is dan kan je dit gelukkig wel redelijk eenvoudig doen. Google heeft hier zelf een instructie voor die redelijk te volgen is (even een stukje naar beneden scrollen). Mocht je vragen hebben stel ze dan gerust!

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan @AlbertW20, ben blij dat dit dé oplossing is! 😊

Als ik ooit nog iets voor je kan doen, let me know!

Ik sluit me aan bij het kamp schuldige is niet T-mobile, maar wellicht kunnen ze helpen.

Setup:

T-mobile thuis met draytek router vaste kabel (met splitter) naar de TV

TV: Sony Bravia vastebekabeling ingesteld fixed IP DNS 8.8.8.8 / 8.8.4.4 netwerk werkt

Alle apps op de TV (behalve Netflix) geen enkel probleem, Youtube prima, Disney+ prima, mijn radio prima. Alleen netflix heeft vaker wel dan niet een NW-2-5 error. Controle van netwerkinstellingen vanuit Netflix geeft dan aan geen verbinding te kunnen maken met de eigen servers, maar vind ook dat er wel een prima netwerkverbinding is. Dat lijkt mij dat ergens een fout optreed in het opzetten van de tunnel.

 

Ik vermoed (maar dat is slechts een vermoeden) dat het kan liggen aan de verkeerde tijd op de TV. Helaas heeft Sony in al wijsheid besloten dat niet iets is waar de klant zich druk om moet maken dus de klok aanpassen kan niet.

 

Vandaag weer met Netflix aan de chat gehangen. Zelfde riedel als altijd reset de TV (stekker er uit)

Router uit (stekker er uit) 3 minuten wachten alles aanzetten en Hoera het werkt weer. Klinkt mij als een workaround en geen oplossing (Dit riedeltje heb ik elf al wel vaker uitgevoerd en zelfs een fabrieks reset van de TV). Binnen enkele dagen (of morgen al) hebben we het zelfde probleem weer.

Wat ik echt niet begrijp is dat als alles prima werkt behalve Netflix, Netflix het dan toch naar de internet provider schuift. ‘t is jammer dat Disney+ zo’n beroerd aanbod heeft ander had ik netflix opgezegd.

 

Affijn als T-Mobile nog tips voor de router heeft, Ik hoor het graag. Deze is nu redelijk standaard ingesteld

Reageer