Beantwoord

Netflix-fout NW-2-5

  • 30 December 2019
  • 102 reacties
  • 15601 Bekeken


Toon eerste reactie

102 reacties

Reputatie 2

Beste @Netfixxer,

Netflix zegt nu weer wat anders: Zij hebben mij geadviseerd telefonisch contact op te nemen met een technisch gekwalificeerde medewerker van T-mobile, om de storingen door te nemen, aan de hand van een lijst van aandachtspunten die zij mij hebben toegestuurd. Alles ziet op de internetverbindingen, aansluitingen, DNS-codes en wat niet meer...

De vraag is dus hoe ik met die medewerker van T-mobile in contact kom. Het is in ieder geval duidelijk dat er geen oplossing wordt gevonden door een simpele Q&A.

Ik verneem graag!

Blijft een raar kastje naar de muur sturen verhaal. 

Contact opgenomen met netflix. 

Netflix probeert de standaard dingen die ook op internet staan voor een storing bij netflix. 

Vervolgens verwijst netflix weer naar de tv fabrikant,  welke weer naar de provider verwijst. 

Kortom ik heb nog steeds niet de indruk dat t mobile of netflix er serieus mee bezig is.  Snap ook wel dat je als medewerker ook niet anders kan zeggen. 

 

Kan me daarnaast nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat het volledig door de hoogte van het bereik van de Wi-Fi komt. 

Indien de versterker 95 mb snelheid haalt op mijn telefoon (sinds we de versterker hebben) doet netflix het in ongeveer 70 procent van de tijd. 

 

Het probleem bij ons in dat de Wi-Fi vaak wegvalt. 

Gewone modem haalt vaak minder dan 10 mb, vaak maar 3 mb. 

De versterker haalt soms 95 mb op de speedtest van mijn telefoon. 

Maar ook regelmatig valt deze (vrijwel) helemaal weg. 

Als de monteur er is en hij doet het 30 seconde goed.  Gaat hij er weer vandoor. 

Betaal echter wel voor 100 mb!

Ik snap wel dat netflix het niet doet als ik maar 3 mb haal op de speedtest. 

 

De tv staat op nog geen 2 meter van de meterkast. Voordat dit weer wordt aangehaald. 

 

Kortom ik verwacht van t mobile nog steeds een passende oplossing. 

Probleem speelt inmiddels al 4 maanden!

 

Vindt het ook onbegrijpelijk als ik voor veel mb betaal,  de modem vaak minder dan 10 mb aangeeft op de speedtest.  De monteur zoekt een op dat moment vrij kanaal en dan heb ik inderdaad weer even goede Wi-Fi. Ik verwacht van T mobile een passende en structurele oplossing.  

Want de modem is mijn inziens waardeloos en de oorzaak van het probleem. 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Wifi garantie kun je niet krijgen. Als je een goede verbinding nodig hebt neem je een kabel of powerplugs!

Nieuwe Smart TV en heb nu ook die fout code NW-2-5.

Heb ook nog een Draytek Vigor modem.

Reputatie 1

Ook hier hetzelfde probleem met Netflix sinds kort.Fix was statische DNS!

Correctie @eric_2 Dan vergeet je de powerplugs, enige goede verbinding is de kabel, powerplugs kunnen ook ellende geven.

Reputatie 7

Hi @bvandep212, dank voor de informatie, we gaan er mee aan de slag! 

Sorry voor het late reageren, 

ik ben er achter de schermen wel even mee bezig geweest en had er ff helemaal genoeg van.…

contact gehad met Tmobile “internet werkt overal goed, dus wij leveren onze diensten”, netflix “op je laptops, tablets en telefoons werkt het wel dus ligt het aan tmobile en sony...” en uiteindelijk ook sony “tv werkt goed, andere stream-apps doen het wel maar het ligt vlg ons aan de poortforwarding in je modem (draytek vigor)….”

 

met deze laatste info heb ik van iemand een zyxel T50 modem kunnen lenen. En warempel….probleem opgelost…..!

 

wederom contact met tmobile. Daar moet je dan een technische discussie aangaan met een callcenter medewerker die bij voorbaat al zegt geen technische kennis te hebben. Tussendoor moeten ze hun technische afdeling raadplegen, daar zitten weer weken tussen. Dan moet je van hen weer de Tv tig keren naar fabrieksinstellingen brengen, als landinstelling België instellen (ik woon in Limburg), interne tijd Vd draytek modem opnieuw moeten instellen…… dit werkt allemaal niet.

 

ook krijg je een heel verhaal, dit vindt je ook terug in deze community, over hoe je zelf de poortforwarding van je modem kunt veranderen. Echter ga ik hier zelf niet aan beginnen, ik werk wel in de techniek maar ben geen ict’er. 

 

vervolgens zeggen ze dat je een zyxel t50 kunt kopen voor 175euro.…

 

uiteindelijk gedreigd met overstappen naar ziggo en dan krijg je opeens wel een nieuwe modem…..

 

al met al in totaal een dik half jaar bezig geweest maar uiteindelijk is het (door mijzelf) opgelost. Maar er moet niet veel meer gebeuren willen ze mij nog als vaste klant alsnog verliezen.…

 

afijn ik hoop dat jullie hier wat aan hebben…

 

fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +16

Ik was wellicht ietwat voorbarig, volg de volgende link zodat je op de website van Sony stapsgewijs jouw TV kunt resetten: Reset jouw Sony TV. Good luck!

Hey goed om te horen.

Maar dan zou het netjes zijn van T-mobile thuis dat ze bij de mensen die er last van hebben juist die modem's te gaan omwisselen.

Ik heb gisteren zelf nog een mail naar sony gestuurd inverband met de slechte updates aangezien iedere update wel 1 nieuwe fout met zich mee brengt en ook om het feit dat Netflix niet fatsoenlijk werkt.

Maar bedankt voor de info ik ga hier ook ff werk van maken bij T-mobile zelf.

Fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +16

@Netfixxer Goed dat je zo proactief gehandeld hebt door Sony Support te benaderen! Het lijkt wel alsof de Draytek jouw Netflix tegenwerkt en er ergens een barrière op zit. Er zit geen blokkade op Netflix vanuit ons netwerk trouwens. Alleen ondersteunen onze TV Boxen geen Netflix, maar daar heb je nu niet mee te maken. Heb je geprobeerd te verbinden met een andere UTP-kabel?

 

Als ook dit niet het geval is, dan vermoed ik dat het komt doordat Netflix recentelijk een wijziging heeft gedaan in een aantal builds van hen waardoor bepaalde WAN netwerk instellingen een verbinding met hun server in de weg zit (bijvoorbeeld hoe MTU staat ingesteld). MTU is binnen een netwerk de maximum tranmission unit. Indien je pakketgrootte (sorry voor het technische geneuzel) de MTU overstijgt vanuit wat Netflix qua stream als protocol uitstuurt, dan kan er geen verbinding worden gemaakt namelijk.

 

Reputatie 7

Hi @rolo65, een nieuw modem gaat het probleem niet oplossen ben ik bang, anders hadden we uiteraard een nieuw modem naar je opgestuurd! 

Reputatie 1

Beste Jason,

Ook ik ondervind dit probleem en ook ik heb alle tips in dit topic geprobeerd. Heel soms kom ik tot het inlogscherm, maar meestal direct foutmelding.

 

Modem: Drytek

TV: Sony Bravia KD-55A8

Hi Brian, het ligt idd aan jullie DNS server. Ik had daarvoor namelijk dynamisch IP adres (wat op de meeste media kastjes en tvs standaard is ingesteld). Bij het kiezen van statisch adres en 8.8.8.8. (google) aan te geven zijn de problemen verholpen. Het ligt dus idd aan de DNS server van Tmobile.

Ik kan het niet leuker maken helaas…. 

@Netfixxer; je moet het niet te moeilijk zien. Eigenlijk is het niet anders dan naar “Instellingen” of “Configuratie” gaan op je media apparaat (tv of media kastje). Daar is een optie om internetconnectie aan te passen. Hier staat standaard “dynamisch” geselecteerd. Een andere optie is dan “statisch”. Die andere optie gewoon een keer selecteren en er door heen lopen…. overal akkoord geven en doordrukken (meestal staat er al wat ingevuld… poorten om open te zetten enzo)… en bij DNS server even opletten.. daar dus 8.8.8.8. invullen, doordrukken en kijken hoe het werkt. Succes!  

Reputatie 2

Hi hjtoering,  dank voor je reactie goed te vernemen dat het lukt, tja  de vraag rijst voor hoelang  de instelling op de het vaste IP adres stabiel blijft, zelf heb ik er geen kaas van gegeten  van google als DNS, maar  ik ben wel ontzettend blij dat het werkt hoi

Reputatie 7
Badge +16

Geweldige oplossing @MVB1, voor degenen die nog gebruik maken van een Draytek en dit probleem ondervinden: laat het hieronder weten + graag een screenshot van de foutmelding (NW-2-5) en stuur me meteen een privébericht met het MAC-adres en serienummer van de Draytek. 

Gevraagde gegevens kun je vinden op de achterkant van het modem: 

Zodra ik de info binnen heb, onderzoek ik meteen wat wel en wat niet mogelijk is - ik kan hier nog geen garanties op bieden omdat dit via een voorstel ingediend wordt. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug, beloofd!

Reputatie 7

Hey @Netfixxer,

Krijg je die melding enkel op je iPhone te zien of op meerdere apparaten? Ook een herstart van je modem kan al helpen. En heb je ook al op de support pagina van Netflix gekeken? Laat ons weten of 't heeft geholpen!

Reputatie 7

Hey @Lieke4,

Ik kan me goed voorstellen dat je niet vrolijk wordt van dit complexe probleem. Je kunt er van uitgaan dat we iedere melding serieus nemen en meedenken voor een zo goed mogelijke oplossing. De Netflix-fout NW2-5 is een melding die hier om de zoveel tijd voorkomt. Onze techneuten zijn hierover in contact geweest met Netflix. En zoals mijn collega Brian in een vorig bericht heeft aangegeven, adviseert Netflix ons ook om klanten die deze problemen ervaren rechtstreeks met Netflix support zelf contact op te laten nemen. 

De andere weg naar een oplossing vind je ook in dit topic namelijk; het gebruik van een andere DNS. Het mag dan even stoeien zijn met de instellingen, maar het heeft wél de oplossing geboden voor een aantal klanten. Ik hoop oprecht dat je met één van deze handelingen wel weer probleemloos Netflix kan kijken. Een andere oplossing is er op dit moment jammer genoeg niet. 

Goedemiddag,

Ik heb sinds kort een nieuwe LG smart-tv (50UQ79006LA) en sindsdien heb ik problemen met Netflix (NW-2-5). Beetje afhankelijk hoeveel servers gevonden worden. Bij mijn vorige LG had ik dit probleem niet. Ik heb ook een DrayTek Vigor2132FVn.

Kan deze ook worden vervangen?

 

Beste leden.

Ik sluit me ook maar eens aan.

Ik heb het eens goed doorgelezen en de problemen komen overeen met die wat ik heb helaas.

En ook ik heb al alles geprobeerd wat er maar te proberen valt, nu vraag ik me toch af of dit probleem alleen bij mensen voorkomt met een glasvezel netwerk en of er ook mensen tussen zitten met een gewoon netwerk.

Ik zelf heb ook een sony bravia smart tv en het rare is overal werkt netflix perfect behalve op de tv.

Dus of het ligt aan de netflix app, of aan de android software van sony, of aan het netwerk van T-mobile.

Nu werkte het bij mij perfect tot dat ik pas de tv een update heb gegeven en dus nu geen statisch netwerk meer kan instellen op mijn tv aangezien er een fout in die instelling zit waardoor ik de optie niet kan doorzetten.

Ik ben eens benieuwd hoeveel mensen het probleem ervaren op een glasvezelnetwerk en hoeveel mensen of een normaal netwerk.

Reputatie 7

Hi @Lieke4

 

Ik denk graag mee! 95 Mbps op Wifi halen bij een 100 Mbps abonnement is echt uitzonderlijk goed. Ik begrijp dat je een Wifi versterker hebt. Het kan helpen om de versterker (bekabeld aangesloten) te gebruiken voor je Wifi en de Wifi op het modem uit te zetten. Als de TV echter maar 2 meter van het modem staat, dan wil ik adviseren om de TV bekabeld aan te sluiten. Dan weet je zeker dat je het optimale (100 Mbps) op je TV krijgt. 

 

Los van het Wifi verhaal, blijkt dit een issue van Netflix/T-Mobile. Je kunt de tips van het topic van Piotr gebruiken voro het Netflix issue. Voor Wifi tips verwijs ik hiernaar: Wifi tips.

Reputatie 2

Dag Allemaal, Reset uitgevoerd, geen Netflix

 

Hidden.nl

  1. heb je dit probleem altijd gehad ? NEE, Alleen bij smart tv
  2. werkt het wel even als je het modem herstart ? NEE
  3. Zit de tv wel rechtstreeks op poort 1 of 2 van de Draytek ?JA
  4. Als je Netflix start op je telefoon op wifi heb je dit probleem dan ook ? NEE, zodra ik de film cast vanaf de telefoon naar de smart-tv dan komt netwerkfout
  5. Als je je tv via wifi verbind heb je dit probleem dan ook? JA

 

Reputatie 7

Hey @rolo65 & @Ruben-Joachim,

We willen jullie maar al te graag bij ons houden! Ik houd er niet van om te doorverwijzen, maar in dit geval ligt de oplossing in handen van onze collega's bij Netflix. De customer support van Netflix kan dit probleem voor jullie oplossen zodat jullie wederom van alle films en series kunnen genieten. :relaxed:

Reputatie 1

Beste Piotr Brian en Jason,

 

Zojuist heb ik 20 minuten met Netflix gesproken. Een vriendelijke meneer heeft mij te woord gestaan en verteld dat er bij hun IT team geen contact is over dit probleem of dat het zo nieuw is dat het nog in onderzoek is. Voor dit onderwerp is nog geen zogenaamd “research” gedaan met het team. Dus bij deze wil ik jullie vragen met wie jullie met Netflix over dit probleem gesproken hebt. “als jullie hier vertellen dat er contact is maar in werkelijkheid niet” dan wordt dit een hele leuke aflevering voor Kassa bij NPO. Laten we voordat het zover is even duidelijkheid krijgen over de communicatie want veel mensen zijn nu de dupe van dit probleem.

Reputatie 2

Dag Piotr,

Beste wensen voor 2020,

 

Wellicht heb ik mijn topic niet goed verwoord,

 

Netflix streamen, via een persoonlijke hotspot iphone → smart tv, werkt feilloos

 

Netflix streamen, via vaste UTP, 100Mb, “modem Drytek Vigor 2123F series”  → smart tv, Netflix-fout NW-2-5

 

?Hoe kan het dat een Netflix streamings dienst wel via jullie mobiele netwerk kan worden afgehandeld maar niet via jullie vaste netwerk.?

 

 

 

 

Reageer