Beantwoord

Netflix-fout NW-2-5

  • 30 December 2019
  • 102 reacties
  • 15601 Bekeken

Reputatie 2

ik krijg Netflix-fout NW-2-5. Als de foutcode NW-2-5 optreedt, betekent dit meestal dat een netwerkprobleem voorkomt dat je apparaat de Netflix-service bereikt.

Momenteel kan  er geen steamingdienst Netflix met een  bekabelde 100MB verbinding(UTP) worden opgebouwd  tussen het T-mobile modem ”Drytek Vigor 2123F series” via T-Mobile vaste net(KPNnetwerkNL) naar de  Netflixservers,

Indien ik vervolgens deze streamingdienst Netflix met  een netwerkverbinding (via een hotspot 3,4MB) opbouw via mijn Mobiel (iphone5) met een T-Mobile mobiel abonnement  dan wordt probleemloos een verbinding met de netwerkservers van Netflix opgebouwd, en  mijn film op de smart TV afgespeeld.

 

je snapt dat dit ten koste gaat van mijn mobiele data,

 

Ik heb al diverse malen met Tmobile support gebeld en gevraagd of ze bepaalde instelling die nodig zijn te controle dit lukt zie niet

internetprovider moet ook controleren of je apparaat de volgende
vier adressen kan bereiken. Dit test een aantal verschillende
verbindingsmogelijkheden voor Netflix en of de DNS-server werkt waarmee
je bent verbonden:

* secure.netflix.com
* appboot.netflix.com
* uiboot.netflix.com
* fast.com
 

is er iemand die ervaring heeft met een oplossing

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 29 April 2020, 18:00

Bekijk origineel

102 reacties

Reputatie 7

Hey @Netfixxer,

Krijg je die melding enkel op je iPhone te zien of op meerdere apparaten? Ook een herstart van je modem kan al helpen. En heb je ook al op de support pagina van Netflix gekeken? Laat ons weten of 't heeft geholpen!

Reputatie 2

Dag Piotr,

Beste wensen voor 2020,

 

Wellicht heb ik mijn topic niet goed verwoord,

 

Netflix streamen, via een persoonlijke hotspot iphone → smart tv, werkt feilloos

 

Netflix streamen, via vaste UTP, 100Mb, “modem Drytek Vigor 2123F series”  → smart tv, Netflix-fout NW-2-5

 

?Hoe kan het dat een Netflix streamings dienst wel via jullie mobiele netwerk kan worden afgehandeld maar niet via jullie vaste netwerk.?

 

 

 

 

Reputatie 7

Hey @Netfixxer,

Bedankt! Jij ook alle beste wensen voor het nieuwe jaar gewenst!

Er gaat dan iets mis in de connectie met je Draytek modem. Heb je al geprobeerd om je modem van een herstart te voorzien? Als dat niet helpt dan raad ik je een fabrieksreset van je modem aan. Laat je ons de voortgang weten?

Reputatie 7
Badge +3

@Netfixxer 

Op welke poort van de Draytek is je smartTV aangesloten?

Als dat poort 3 of 4 is daar zit alleen maar IPTV op en geen Internet!

Reputatie 7

@Netfixxer, als er een netwerk probleem is met Netflix dan zouden er veel meer problemen zijn.

 

  1. heb je dit probleem altijd gehad ?
  2. werkt het wel even als je het modem herstart ?
  3. Zit de tv wel rechtstreeks op poort 1 of 2 van de Draytek ?
  4. Als je Netflix start op je telefoon op wifi heb je dit probleem dan ook ?
  5. Als je je tv via wifi verbind heb je dit probleem dan ook?
Reputatie 2

Dank, Pieter, Piotr,

 

Vaste bekabeling zit op poort 1, de factory reset zal ik uitvoeren zoals beschreven, heb dit weliswaar dit eerder gedaan maar niet volgens de beschreven specificatie, ik laat het weten.

Reputatie 2

Dag Allemaal, Reset uitgevoerd, geen Netflix

 

Hidden.nl

  1. heb je dit probleem altijd gehad ? NEE, Alleen bij smart tv
  2. werkt het wel even als je het modem herstart ? NEE
  3. Zit de tv wel rechtstreeks op poort 1 of 2 van de Draytek ?JA
  4. Als je Netflix start op je telefoon op wifi heb je dit probleem dan ook ? NEE, zodra ik de film cast vanaf de telefoon naar de smart-tv dan komt netwerkfout
  5. Als je je tv via wifi verbind heb je dit probleem dan ook? JA

 

Reputatie 7
Badge +16

@Netfixxer Goedemorgen, heb je de meest recente software updates uitgevoerd (zowel Netflix als je Sony Smart TV)? Het klinkt alsof jouw TV het niet langer ondersteunt, aangezien het op zowel Wifi als via een bekabelde verbinding niet meer functioneert, maar via een mobiele 4G-verbinding wel. Wat ook vaak werkt is om factory reset van je TV te doen. Bij verreweg de meeste Smart TV’s kun je dit va het TV menu uitvoeren.

Reputatie 7
Badge +16

Ik was wellicht ietwat voorbarig, volg de volgende link zodat je op de website van Sony stapsgewijs jouw TV kunt resetten: Reset jouw Sony TV. Good luck!

Reputatie 2

Dag Jason,

Dank voor je bericht, Sony-Support heeft vorige week op afstand mijn TV gecontroleerd, gereset en geupdate, Sony heeft mij geadviseerd om eens Netflix te streamen door in  te loggen op een ander netwerk, bijv middels een hotspot verbinding via mijn mobiel en dat werkte, wat ook werkt als ik mijn smart tv tijdelijk even mag inloggen op de wifi van mijn ZIGGO buurman. Tja…….. je begrijpt dat dit wellicht niet helemaal zo de bedoeling kan zijn.

Reputatie 7
Badge +16

@Netfixxer Goed dat je zo proactief gehandeld hebt door Sony Support te benaderen! Het lijkt wel alsof de Draytek jouw Netflix tegenwerkt en er ergens een barrière op zit. Er zit geen blokkade op Netflix vanuit ons netwerk trouwens. Alleen ondersteunen onze TV Boxen geen Netflix, maar daar heb je nu niet mee te maken. Heb je geprobeerd te verbinden met een andere UTP-kabel?

 

Als ook dit niet het geval is, dan vermoed ik dat het komt doordat Netflix recentelijk een wijziging heeft gedaan in een aantal builds van hen waardoor bepaalde WAN netwerk instellingen een verbinding met hun server in de weg zit (bijvoorbeeld hoe MTU staat ingesteld). MTU is binnen een netwerk de maximum tranmission unit. Indien je pakketgrootte (sorry voor het technische geneuzel) de MTU overstijgt vanuit wat Netflix qua stream als protocol uitstuurt, dan kan er geen verbinding worden gemaakt namelijk.

 

Reputatie 2

@Netfixxer Goed dat je zo proactief gehandeld hebt door Sony Support te benaderen! Het lijkt wel alsof de Draytek jouw Netflix tegenwerkt en er ergens een barrière op zit. Er zit geen blokkade op Netflix vanuit ons netwerk trouwens. Alleen ondersteunen onze TV Boxen geen Netflix, maar daar heb je nu niet mee te maken. Heb je geprobeerd te verbinden met een andere UTP-kabel?

 

Als ook dit niet het geval is, dan vermoed ik dat het komt doordat Netflix recentelijk een wijziging heeft gedaan in een aantal builds van hen waardoor bepaalde WAN netwerk instellingen een verbinding met hun server in de weg zit (bijvoorbeeld hoe MTU staat ingesteld). MTU is binnen een netwerk de maximum tranmission unit. Indien je pakketgrootte (sorry voor het technische geneuzel) de MTU overstijgt vanuit wat Netflix qua stream als protocol uitstuurt, dan kan er geen verbinding worden gemaakt namelijk.

 

@Jason ja ze hebben een wijziging gedaan in hun app, maar waarschijnlijk wijzen ze alleen naar een ander cluster (eentje geoptimaliseerd voor grotere bestanden vermoed ik zo). En waarschijnlijk is de netwerk stack van die cluster niet eens anders dan de cluster die de webapp/mobile app gebruiken maar is het netwerk pad naar die cluster anders waardoor plotseling de Vigor modem de kleinste MTU heeft. En omdat de MTU Path Discovery een verkeerde waarde oplevert gaat het mis met de IP fragmentation.

Reputatie 1

Ik benieuwd wat de uitkomst is van deze thread, wij kampen namelijk met exact hetzelfde probleem.

Verwijder ik in de app alle updates(android tv os) dan gaat het even goed, totdat de app weer geüpdate word.

 

Zeer vervelend is het wel!

Hi all, ik vermoed dat het komt door de Draytek.

Ik heb zowel via UTP kabels als ook via WIFI geprobeerd met zowel Nvidia Shield als een media kastje van Xiaomi….. Netflix NW-2-5 wordt bij beide weergegeven….. niet altijd… maar regelmatig blijven ze daarin hangen.. heel frustrerend.

Omdat ik dit heb via zowel UTP boven als via WIFI beneden met beide kastjes, ligt het aan:

(i) Draytek router (ii) glasvezel lijn naar mijn huis

….. Wie het weet mag het zeggen!

 

Ah ja… niet overbodig om te vermelden: gisteren een nieuwe Draytek modem geplaatst ivm een defecte poort… maar ook daar ontstaan foutmeldingen… 

Reputatie 7

welke dns server gebruik je ?

ik heb even gekeken.. en heb een statisch ip aangemaakt op de media kastjes… en DNS van google gebruikt… het lijkt in eerste instantie verholpen te zijn…... :-). Mocht het niet zo zijn, dan meldt ik me graag weer. Maar voor nu; erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal super @masterted! Goed dat je zelf proactief gehandeld hebt, blij te horen dat het opgelost lijkt. Mochten we ergens anders mee kunnen helpen, laat het ons weten. De Community zit altijd voor je klaar. :smile:

Reputatie 2

Dank allen voor jullie goede zorg en antwoorden, ik moet me even terugtrekken even wat termen en kennis eigen  maken, voor dat ik het begrijp, statische IP  aan maken, ergens een DNS  bij  Google opvragen, MTU en zo’n dingen meer, van modems, netwerken en wifi weet ik niet veel.

Ook door een wijziging in ons T-Mobile abonnement van 50 naar 100Mb mocht niet helpen om netflix te streamen.

 

Reputatie 7

Hi @masterted, hmm dit wekt de indruk dat het mogelijk aan onze DNS servers ligt. Zou je het eens willen testen door de apparaten weer een dynamisch IP-adres te geven? Als de problemen zich ook dan niet meer voordoen met de andere DNS dan speel ik dit door naar ons netwerkteam om te kijken naar een oplossing. 

@Netfixxer Dit zijn inderdaad geen alledaagse termen. :slight_smile: Als alleen de DNS wijzigen de (tijdelijke) oplossing is dan kan je dit gelukkig wel redelijk eenvoudig doen. Google heeft hier zelf een instructie voor die redelijk te volgen is (even een stukje naar beneden scrollen). Mocht je vragen hebben stel ze dan gerust!

Hi Brian, het ligt idd aan jullie DNS server. Ik had daarvoor namelijk dynamisch IP adres (wat op de meeste media kastjes en tvs standaard is ingesteld). Bij het kiezen van statisch adres en 8.8.8.8. (google) aan te geven zijn de problemen verholpen. Het ligt dus idd aan de DNS server van Tmobile.

Ik kan het niet leuker maken helaas…. 

@Netfixxer; je moet het niet te moeilijk zien. Eigenlijk is het niet anders dan naar “Instellingen” of “Configuratie” gaan op je media apparaat (tv of media kastje). Daar is een optie om internetconnectie aan te passen. Hier staat standaard “dynamisch” geselecteerd. Een andere optie is dan “statisch”. Die andere optie gewoon een keer selecteren en er door heen lopen…. overal akkoord geven en doordrukken (meestal staat er al wat ingevuld… poorten om open te zetten enzo)… en bij DNS server even opletten.. daar dus 8.8.8.8. invullen, doordrukken en kijken hoe het werkt. Succes!  

Reputatie 7

@masterted Bedankt voor de informatie! Ik heb het doorgespeeld naar ons netwerkteam en we gaan dit verder uitzoeken.

Reputatie 7

@Netfixxer @bvandep212  @masterted Ons netwerkteam heeft een aantal concrete vragen, zouden jullie deze kunnen beantwoorden (ik heb de informatie al deels maar nog niet van iedereen volledig)? Dan gaan wij hier mee aan de slag!

  • Wat is het merk en type TV?
  • Welke versie van Android draait hier op?
  • Welke foutmelding verschijnt er?
  • Wanneer is het probleem (exact) begonnen?
  • Wat is je klantnummer?
  • Welk type modem gebruik je?
  • Wat is de eventuele eigen oplossing?
Reputatie 1

@Netfixxer @bvandep212  @masterted Ons netwerkteam heeft een aantal concrete vragen, zouden jullie deze kunnen beantwoorden (ik heb de informatie al deels maar nog niet van iedereen volledig)? Dan gaan wij hier mee aan de slag!

  • Wat is het merk en type TV?
  • Welke versie van Android draait hier op?
  • Welke foutmelding verschijnt er?
  • Wanneer is het probleem (exact) begonnen?
  • Wat is je klantnummer?
  • Welk type modem gebruik je?
  • Wat is de eventuele eigen oplossing?

 

Hoi Brian,

 

Ik trap graag af.

 

  • Sony KD-49XF8505
  • Android versie 8.0.0, beveiligingspatch sept. '19
  • Betreft foutcode NW-2-5(verbindingsfout)
  • Probleem is ongeveer 4 weken geleden begonnen, het lijkt na de update van de Netflix app.
  • Klantnummer: WVT50190
  • Draytek Vigor 2132FVn
  • Voor nu ga ik het probleem tijdelijk uit de weg door Android te verbieden ook maar een enkele app up-te-daten, hierdoor blijft de Netflix app van een ouder versienummer(doordat ik deze naar de fabrieksversie heb gezet). Zo ontloop ik dit probleem dus.

Ik hoop zo snel mogelijk van een concrete oplossing te horen vanuit T-mobile.

 

M.v.g. Brian vdP

Reputatie 7

Hi @bvandep212, dank voor de informatie, we gaan er mee aan de slag! 

Reputatie 1

Jason/Brian bij deze onze setup:

Philips OLED854

Android 9

(o.a.) Foutcode NW-2-5

 

Klantnummer: geen idee, is dat belangrijk?

modem: Draytek Vigor 2132FVn

oplossing: handmatig DNS instellen van Google 8.8.8.8

Succes!

Reageer