Beantwoord

Netflix-fout NW-2-5

  • 30 December 2019
  • 102 reacties
  • 15601 Bekeken

Reputatie 2

ik krijg Netflix-fout NW-2-5. Als de foutcode NW-2-5 optreedt, betekent dit meestal dat een netwerkprobleem voorkomt dat je apparaat de Netflix-service bereikt.

Momenteel kan  er geen steamingdienst Netflix met een  bekabelde 100MB verbinding(UTP) worden opgebouwd  tussen het T-mobile modem ”Drytek Vigor 2123F series” via T-Mobile vaste net(KPNnetwerkNL) naar de  Netflixservers,

Indien ik vervolgens deze streamingdienst Netflix met  een netwerkverbinding (via een hotspot 3,4MB) opbouw via mijn Mobiel (iphone5) met een T-Mobile mobiel abonnement  dan wordt probleemloos een verbinding met de netwerkservers van Netflix opgebouwd, en  mijn film op de smart TV afgespeeld.

 

je snapt dat dit ten koste gaat van mijn mobiele data,

 

Ik heb al diverse malen met Tmobile support gebeld en gevraagd of ze bepaalde instelling die nodig zijn te controle dit lukt zie niet

internetprovider moet ook controleren of je apparaat de volgende
vier adressen kan bereiken. Dit test een aantal verschillende
verbindingsmogelijkheden voor Netflix en of de DNS-server werkt waarmee
je bent verbonden:

* secure.netflix.com
* appboot.netflix.com
* uiboot.netflix.com
* fast.com
 

is er iemand die ervaring heeft met een oplossing

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 29 April 2020, 18:00

Bekijk origineel

102 reacties

Reputatie 2

Beste allemaal

Speciale dank aan Brian en Masterted

Het is mij gelukt op Netflix zonder Foutmelding NW-2-5 te streamen op mijn smart TV

Wat heb ik gedaan hiervoor, de instructie zoals eerder beschreven op te volgen.

het wijzigen van standaard Dynamisch IP adres naar Statisch IP adres

“Ik moet zeggen, het heeft wel even geduurd en wat kop brekens aleer ik het voor elkaar kreeg”

Op mijn TV zit ergens instellingen netwerk configuratie IP instellingen, ja even zoeken, plots zie ik dan ook wijzigen van dynamisch(DHCP) naar statisch. Ik neem het IP adres over dat bij dynamisch hoort

netwerk masker  wiijzig ik niet , standaard poort wijzig ik niet, van allebij geen idee wat het inhoud,

maardan zoals in de instructie staat beschreven wijzig ik de primari DNS in 8.8.8.8 en secundari DNS 8.8.4.4 sla het geheel.op, start de NNetflix app en zie daar het werkt iedereen blij blij

even gewacht natuurlijk om eea te posten, maar nu na een dikke week en diverse updates van Netflix en Sony blijft Netflix streamen zonder NW-2-5

Super die tip nogmaals hartelijk dank voor jullie allen inzet ik hoop dat  deze instructie ook lukt  bij een ieder die een gelijkwaardig probleem heeft met NW-2-5

 

Ohh @Jason & @Demi mijn excuus ik wist niet dat dat niet de bedoeling was. Maar uit het eerder geplaatste bericht zoals ik hieronder gekopieerd en geplakt heb begreep ik dat dit de bedoeling was voor het doorsturen van de modem gegevens. Nogmaals mijn excuus. Inmiddels bevestiging gehad en afspraak gemaakt voor een nieuwe modem. 

 

Dankjewel voor de hulp in ieder geval.

 

"Geweldige oplossing MVB1, voor degenen die nog gebruik maken van een Draytek en dit probleem ondervinden: laat het hieronder weten + graag een screenshot van de foutmelding (NW-2-5) en stuur me meteen een privébericht met het MAC-adres en serienummer van de Draytek. 

 

Gevraagde gegevens kun je vinden op de achterkant van het modem: 

 

 

Zodra ik de info binnen heb, onderzoek ik meteen wat wel en wat niet mogelijk is - ik kan hier nog geen garanties op bieden omdat dit via een voorstel ingediend wordt. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug, beloofd!"

Reputatie 7

Hoi @Jannekedenotter ,

Ook voor jou vraag ik met alle liefde een ruil naar een Zyxel modem aan! Ik vermoed dat dit ook voor jou het probleem gaat verhelpen. Omdat je gebruik maakt van een Glasvezelverbinding zal er een monteur komen om de installatie van het nieuwe modem te voltooien. Je krijgt zo snel mogelijk een bericht om digitaal een afspraak te maken. Alvast heel veel kijkplezier en mocht je vragen hebben, dan zit de Community voor je klaar!

Hoi @Boris ,

 

Na het wijzigen van de modem is het probleem gelukkig opgelost.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ferhat

Reputatie 2

@jessemoerkerk Mij is het gelukt het probleem op te lossen door eerst mijn google account te verwijderen van de TV en vervolgens een nieuw, neutraal, leeg google account aan te maken en te koppelen aan de TV. (Weet niet of er voor PS4 ook Google account moet worden gekoppeld).

Reputatie 1

Heel fijn. Komt er eindelijk een eind aan de Netflix problemen. Ik wacht op bericht van T-mobile. Dank je wel.

 

Gr. Janneke de Otter

Reputatie 1

UPDATE @AlbertW20: je ontvangt binnen enkele minuten een afspraaktool per SMS en e-mail zodat je de afspraak met Guidion kunt inplannen. Mocht om wat voor reden dan ook die tool niet toegankelijk zijn, kun je altijd bellen met 088-2000 151 (tot 17:30 bereikbaar)! 😉

zojuist is het modem vervangen en dit heeft het probleem opgelost. tnx @Jason 

Reputatie 7

welke dns server gebruik je ?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Luukioso, bedankt voor je privébericht: ik ga er meteen voor zorgen dat de Draytek omgeruild wordt. Je kunt binnen maximaal zeven dagen een Zyxel en Media Converter verwachten. Houd er wel rekening mee dat deze door een monteur aangesloten dienen te worden. Je zult binnen één dag een afspraaktool ontvangen per SMS en e-mail zodat je gelijk wat kunt inplannen met Guidion! 😉

Reputatie 1

Ik heb vorige week een zyxel modem ontvangen en laten plaatsen door tmobile.Na maanden ergernis.Nu werkt alles prima. Monteur van Gideon en t- mobile, bedankt voor de goede service .

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van dit topic heb ikzelf actie ondernomen met het gewenste resultaat. Ik zal het hieronder uiteenzetten voor een ieder die hier nog inzit.

Sinds een langere periode werkte Netflix niet meer op de Playstation 4 en XboxOne (dat kan inmiddels zomaar een jaar zijn). Nu dacht ik in eerste instantie dat er vanuit Playstation, Xbox of Netflix een update zou komen die dat zou oplossen, die update kwam alleen nooit.

Ik had op dat moment een Drytek Vigor modem en heb alle variabelen getest. Op de PS4 en Xbox werkte Netflix bekabeld of op WiFi niet. Dit werkte wel via een hotspot (de Netflix app is dus geupdate). Daarnaast werkte bekabeld of via WiFi Netflix wel op de laptop, PC, tablet en op mobiel.

Naar aanleiding van dit topic (dank aan BrianFrederiks) heb ik ook een Zyxel T50 aangevraagd en vanaf dat moment starte direct de Netflix weer op vanaf de PS4.

 

Wat precies het verschil ook moge zijn tussen de twee modems en beveiligssleutels weet ik niet, maar ik deel graag de ervaring dat dit wel de oplossing is. Dat dit ook het probleem kan zijn van een SmartTV kan ik mij heel goed voorstellen. Doe er jullie voordeel mee en vervang jullie Drytek Vigor modem zodra jullie hier ook tegenaan lopen.

 

Groeten van een T-mobile klant :)

Reputatie 1

@Netfixxer : Ik had hetzelfde probleem en heb hem nu ook even op een vast ip adres gezet met google als DNS. Voor nu lijkt dat idd de oplossing. Lijkt er dus op dat er iets niet goed gaat met de DNS server van T-Mobile.

Reputatie 1

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van dit topic heb ikzelf actie ondernomen met het gewenste resultaat. Ik zal het hieronder uiteenzetten voor een ieder die hier nog inzit.

Sinds een langere periode werkte Netflix niet meer op de Playstation 4 en XboxOne (dat kan inmiddels zomaar een jaar zijn). Nu dacht ik in eerste instantie dat er vanuit Playstation, Xbox of Netflix een update zou komen die dat zou oplossen, die update kwam alleen nooit.

Ik had op dat moment een Drytek Vigor modem en heb alle variabelen getest. Op de PS4 en Xbox werkte Netflix bekabeld of op WiFi niet. Dit werkte wel via een hotspot (de Netflix app is dus geupdate). Daarnaast werkte bekabeld of via WiFi Netflix wel op de laptop, PC, tablet en op mobiel.

Naar aanleiding van dit topic (dank aan BrianFrederiks) heb ik ook een Zyxel T50 aangevraagd en vanaf dat moment starte direct de Netflix weer op vanaf de PS4.

 

Wat precies het verschil ook moge zijn tussen de twee modems en beveiligssleutels weet ik niet, maar ik deel graag de ervaring dat dit wel de oplossing is. Dat dit ook het probleem kan zijn van een SmartTV kan ik mij heel goed voorstellen. Doe er jullie voordeel mee en vervang jullie Drytek Vigor modem zodra jullie hier ook tegenaan lopen.

 

 

Groeten van een T-mobile klant :)

 

Heel hartelijk bedankt voor deze oplossing. Hier ook het modem vervangen naar een Zyxel T-50 en inderdaad, Netflix start direct op!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AlbertW20, bedankt voor je melding en top dat je meteen een foto erbij geplaatst hebt van de foutmelding! 

Ik heb een verzoek ingediend om het modem om te laten ruilen voor een Zyxel + Media Converter.  Zodra de Zyxel en converter worden opgestuurd, kun je een afspraak inplannen met Guidion om deze aan te laten sluiten. Dat doen we omdat de glasvezelapparatuur zeer fragiel is en anders de servicegarantie op losse onderdelen vervalt. Zodra het pakketje ons distributiecentrum verlaat en bij PostNL wordt aangeboden, stuurt PostNL je een track&trace-code per e-mail zodat je te allen tijde de bezorgstatus in de gaten kunt houden!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE @AlbertW20: je ontvangt binnen enkele minuten een afspraaktool per SMS en e-mail zodat je de afspraak met Guidion kunt inplannen. Mocht om wat voor reden dan ook die tool niet toegankelijk zijn, kun je altijd bellen met 088-2000 151 (tot 17:30 bereikbaar)! 😉

Reputatie 2

@Netfixxer Goed dat je zo proactief gehandeld hebt door Sony Support te benaderen! Het lijkt wel alsof de Draytek jouw Netflix tegenwerkt en er ergens een barrière op zit. Er zit geen blokkade op Netflix vanuit ons netwerk trouwens. Alleen ondersteunen onze TV Boxen geen Netflix, maar daar heb je nu niet mee te maken. Heb je geprobeerd te verbinden met een andere UTP-kabel?

 

Als ook dit niet het geval is, dan vermoed ik dat het komt doordat Netflix recentelijk een wijziging heeft gedaan in een aantal builds van hen waardoor bepaalde WAN netwerk instellingen een verbinding met hun server in de weg zit (bijvoorbeeld hoe MTU staat ingesteld). MTU is binnen een netwerk de maximum tranmission unit. Indien je pakketgrootte (sorry voor het technische geneuzel) de MTU overstijgt vanuit wat Netflix qua stream als protocol uitstuurt, dan kan er geen verbinding worden gemaakt namelijk.

 

@Jason ja ze hebben een wijziging gedaan in hun app, maar waarschijnlijk wijzen ze alleen naar een ander cluster (eentje geoptimaliseerd voor grotere bestanden vermoed ik zo). En waarschijnlijk is de netwerk stack van die cluster niet eens anders dan de cluster die de webapp/mobile app gebruiken maar is het netwerk pad naar die cluster anders waardoor plotseling de Vigor modem de kleinste MTU heeft. En omdat de MTU Path Discovery een verkeerde waarde oplevert gaat het mis met de IP fragmentation.

Reputatie 7

Hi @Jannekedenotter, ik zie dat jij onderhand ook een afspraak hebt ingepland met Guidion! Super fijn dat dit gelukt is. Ik duim dat na de afspraak met de monteur de Netflix problemen voorgoed verdwenen zijn.

Reputatie 2

Hi @rolo65 , 

 

Hier hetzelfde probleem en hoewel ik niet weet wat voor een toestel jij hebt; op mijn android apparaat is tot nu toe de oplossing om geen google /gmail-account te koppelen. Ik heb alles geprobeerd met de DNS instellingen, maar dat werkte niet. Ook de voorgestelde oplossing om de Google DNS instellingen aan te passen of de statische DNS gebruiken werkte niet.

ik heb dan ook de sterke indruk dat het probleem niet bij T-Mobile zit, maar bij google. Het toestel werkt dan weliswaar minder, omdat niet alle functies te gebruiken zijn, maar ik moet zeggen dat ik het ook niet heel erg vind niet volledig aan Google te zijn gebonden…

Het is dan ook maar de vraag of je bij Ziggo niet hetzelfde probleem houdt..

 

gr

Ik ben ook maar een correspondentie met Sony gestart omdat mijn vermoeden van de verkeerde tijd toch wel wat steviger wordt. Het niet kunnen aanpassen van de tijd gooit daarbij zand in raderen. Affijn... Ik had dit zelf al gevonden en thuis naar (tot nog toe tevredenheid) aangepast i.e. nog geen melding meer gezien dat ethernet niet verbonden is en een streamingdienst niet werkt. Maar op mijn vraag waarom Sony dit zo bedacht heeft krijg ik de workaround weer als oplossing terug. Onderstaand is de “Oplossing” van Sony. Te treurig voor woorden maar doe er u voordeel mee.
 

Geachte heer

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support. 

Om uw internetprobleem op te lossen, verzoeken we u de volgende stappen uit te voeren:

Stap 1: Fabrieksinstellingen herstellen

Afhankelijk van uw televisie:

  • Ga naar Home - Instellingen - Opslag en Herstel – Fabrieksinstelling: voer deze uit
  • Ga naar Home - Instellingen - Apparaatvoorkeuren - Fabrieksherstel - Fabrieksinstellingen terug zetten - Alles wissen.

Stap 2: landinstelling België

Na het herstellen van de fabrieksinstellingen, moet u uw televisie opnieuw instellen. Bij de landinstellingen, selecteer de optie België.

Eenmaal terug op het startscherm (HOME), ga naar datum en tijd in uw instellingen.

Selecteer eerst automatisch tijd instellen en dan netwerk tijd. Eenmaal de tijd en datum correct zijn ingesteld, kan uw toestel verbinding maken met het internet.
 

Met daarbij de opmerking:
We willen u helaas informeren dat het hier om een tijdelijke oplossing gaat. U kunt Nederland niet selecteren bij de landkeuze omdat het voor storing zorgt. Sony is bezig samen met de providers hiervoor een oplossing te vinden.

Ook ik heb problemen met Netflix. Heel soms als ik mijn internet statisch maak kom ik in Netflix. Graag zou ik ook een andere modem willen ontvangen om het probleem op te lossen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @royennathalie ik heb op je andere bericht gereageerd via dit topic: 

Mag ik je vragen om de volgende keer één bericht te plaatsen onder een topic? Dat houdt het voor ons overzichtelijk. Nog niet bekend met onze huisregels? Neem hier een kijkje, zo houden we samen overzicht op de Community!😊 

Reputatie 3

@Itiraf 

De betreffende foutmelding duidt volgens netflix op een fout met het verbinden van met hun servers. Nu gebruikt netflix heel veel aws servers en er zijn de nodige problemen hiermee. Zie dit topic:

Mocht het in jouw geval alleen een issue met netflix zijn dan is een ander modem misschien zinvol. Mocht je meerdere rare dingen ervaren, denk aan het moeten herladen van sites e.d., dan zou ik bovenstaand topic in de gaten houden.

Reputatie 2

Wij hebben sinds vorige week problemen met de ontvangst van Netflix op onze Smart TV. Dezelfde problemen met de foutcode als hierboven beschreven: foutcode 2-5. Bij controle van de foutmeldingen blijkt ene keer server 2 niet bereikbaar andere keer server 3. 

Een volledige reset van de TV heeft één avond gewerkt. Daarna helemaal niet meer. Een reset van de modem heeft niets uitgehaald.

Ik vind het nogal omslachtig en ook niet aan mij om allerlei toeren te moeten uithalen, met extra bedradingen, aanpassingen van instellingen e.d., als de fout - kennelijk - bij de instellingen van T-mobile zit. Het is ook opvallend dat de storing bij ons bestaat sinds de update van 26/27 maart jl. Daarvoor hadden wij zelden problemen met de ontvangst.

 

Graag een oplossing!

 

Groet,

R-J.

 

Reputatie 2

Hi @Jason ,

Het begint nu werkelijk vervelend te worden!

Jouw bericht is nu de zoveelste doorverwijzing van het kastje naar de muur. Ik krijg de indruk dat het beter is om zowel mijn Netflix abonnement als mijn T-mobile abonnementen op te zeggen, want ik betaal voor zaken die ik niet krijg. In juridische termen noemen we dat een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst of ook wel: wanprestatie. 

Ook ik heb de hierboven genoemde oplossing geprobeerd (zoals ik jouw collega’s ook al eerder heb laten weten) en het enige resultaat was dat alles vasthing en ik helemaal niets meer kon kijken.

Dus zeg het maar.

Gaan jullie nog een echte oplossing aanbieden, of zal ik mijn ontbindingsbrief gaan klaar maken.

Groet,

 

P.S. Excuses voor de nare toon, maar ik ben er werkelijk helemaal klaar mee….

Reputatie 1

Helaas hebben wij ook al maanden dit probleem. 
alle tips/oplossingen uit dit forum ook al geprobeerd. 
helaas heeft niets geholpen. Hij blijft de code NW-2-5 aangeven bij het opstarten van Netflix op onze Sony Bravia tv. Wij hebben de zyxel 4908.

is dit ook op te lossen met de zyxel 50 en de mediaconverter? 
 

 

Reageer