Beantwoord

Netflix fout NW-8-18 en andere problemen

  • 5 February 2023
  • 30 reacties
  • 1264 Bekeken

Reputatie 1
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemiddag,

Ik heb sinds een aantal weken een Netflix abonnement, maar kan om één of andere reden met mijn Chromecast (met GoogleTV) geen verbinding met Netflix maken via mijn 100Mb/100Mb glasvezel abonnement van T-Mobile Thuis... tenzij ik een VPN verbinding opzet. Via VPN heb ik geen problemen.

Uit dat laatste maak ik op dat het probleem bij T-mobile of bij mij in huis zit. Een rechtstreeks bekabelde verbinding met de router lost het probleem niet op. Alle andere internetdiensten doen het wel goed. Ik denk daarom dat de Draytek Vigor2132FVn router het Netflix signaal niet goed doorzet?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes, Niels

icon

Beste antwoord door N-san 22 February 2023, 20:01

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @N-san,

Welkom op de Community!

Dit is inderdaad een bekend probleem met de Draytek. Een moderator kan 'm omruilen voor een Zyxel, die dit probleem oplost. Ze reageren hier vanzelf, dus dat gaat vast en zeker goed komen!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @N-san,  zoals @TMTV hier al benoemd is het een bekend probleem. Laat even weten of ik het modem swap mag doorvoeren voor je. Hoor graag van je!

Reputatie 1

Hi @N-san,  zoals @TMTV hier al benoemd is het een bekend probleem. Laat even weten of ik het modem swap mag doorvoeren voor je. Hoor graag van je!

 

Hi Tommie, ja graag. Klinkt goed.

Laat maar weten als je meer gegevens nodig hebt, of als ik nog iets moet doen. Ik zie uit naar de nieuwe modem :)

 

Reputatie 7
Badge +9

@N-san bedankt voor je snelle reactie. Ik maak de swap in orde. Het nieuwe modem komt er aan!

Reputatie 1

Hallo, Is jou probleem inmiddels opgelost? Ik heb hetzelfde probleem met de chromecast met Google tv. Wij hebben ook een drayek modem

Reputatie 7
Badge +8

Hi @royennathalie Als je wil, kan ik ook alvast voor jpou een modemswap aanvragen. Dan heb je in ieder geval ook sowieso de nieuwste apparatuur in huis én is het probleem waarschijnlijk opgelost. Laat je me weten of ik dit ook voor jou kan regelen?😁

Reputatie 1

Hi @royennathalie Als je wil, kan ik ook alvast voor jpou een modemswap aanvragen. Dan heb je in ieder geval ook sowieso de nieuwste apparatuur in huis én is het probleem waarschijnlijk opgelost. Laat je me weten of ik dit ook voor jou kan regelen?😁

Ja,  graag. Heb je nog meer gegevens nodig om dit af te handelen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @royennathalie, ik heb zojuist de modem swap in gang gezet. Je krijgt hier ook een bericht over. Het nieuwe modem komt er aan!

Reputatie 1

Hallo, Is jou probleem inmiddels opgelost? Ik heb hetzelfde probleem met de chromecast met Google tv. Wij hebben ook een drayek modem

Ja. De swap is bij mij inmiddels voltooid. Sindsdien werkt het allemaal perfect :)

@Tommie, Dank voor de hulp!

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

Ik heb hezelfde probleem hier. Was al uren bezig met Netflix probleem met Google chromecast. Ik heb ook een Draytek.

Zou ik ook kunnen omwisselen?

Reputatie 1

Opgelost

Goedemiddag,

 

Ik heb hezelfde probleem hier. Was al uren bezig met Netflix probleem met Google chromecast. Ik heb ook een Draytek.

Zou ik ook kunnen omwisselen?

Is opeens opgelost, hoeft niet meer!!!

Reputatie 7
Badge +4

Super om te horen @Serinde5 en bedankt voor de update, heel veel kijkplezier nog gewenst! 😃

Reputatie 7
Badge +16

@Serinde5 Fijn dat het probleem opgelost is! Ondanks dat het issue gefixt lijkt, wil ik het Draytek modem toch graag omruilen voor de Zyxel T50 + Media Converter. De Draytek is end-of-life geraakt, wat zoveel betekent als “deze wordt niet meer geüpdatet en krijgt geen nieuwe firmware meer”. Kan ik dit alsnog voor je in orde maken of wil je liever wachten totdat de swap automatisch gebeurt - dit zal later in het jaar uitgevoerd worden?

Reputatie 1

@Serinde5 Fijn dat het probleem opgelost is! Ondanks dat het issue gefixt lijkt, wil ik het Draytek modem toch graag omruilen voor de Zyxel T50 + Media Converter. De Draytek is end-of-life geraakt, wat zoveel betekent als “deze wordt niet meer geüpdatet en krijgt geen nieuwe firmware meer”. Kan ik dit alsnog voor je in orde maken of wil je liever wachten totdat de swap automatisch gebeurt - dit zal later in het jaar uitgevoerd worden?

Vandaag ontvang ik een nieuw modem. Verbinding was ook steeds weg. Maar bedankt voor je berichtje

@Serinde5 Fijn dat het probleem opgelost is! Ondanks dat het issue gefixt lijkt, wil ik het Draytek modem toch graag omruilen voor de Zyxel T50 + Media Converter. De Draytek is end-of-life geraakt, wat zoveel betekent als “deze wordt niet meer geüpdatet en krijgt geen nieuwe firmware meer”. Kan ik dit alsnog voor je in orde maken of wil je liever wachten totdat de swap automatisch gebeurt - dit zal later in het jaar uitgevoerd worden?

Heb het zelfde Netflix probleem met Draytek modem op een nieuwe Sony smart tv. Alle mogelijke oplossingen al geprobeerd zonder resultaat. Kan ik ook een ander modem krijgen?

@Serinde5 Fijn dat het probleem opgelost is! Ondanks dat het issue gefixt lijkt, wil ik het Draytek modem toch graag omruilen voor de Zyxel T50 + Media Converter. De Draytek is end-of-life geraakt, wat zoveel betekent als “deze wordt niet meer geüpdatet en krijgt geen nieuwe firmware meer”. Kan ik dit alsnog voor je in orde maken of wil je liever wachten totdat de swap automatisch gebeurt - dit zal later in het jaar uitgevoerd worden?

Heb het zelfde Netflix probleem met Draytek modem op een nieuwe Sony smart tv. Alle mogelijke oplossingen al geprobeerd zonder resultaat. Kan ik ook een ander modem krijgen?@Tommie 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @JEN-15 ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Je ontvangt zo ook nog een e-mail/sms om met Guidion een afspraak in te plannen om het nieuwe modem te installeren. 

Hi @JEN-15 ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Je ontvangt zo ook nog een e-mail/sms om met Guidion een afspraak in te plannen om het nieuwe modem te installeren. 

@Demi  Dank je wel voor de snelle reactie. Afspraak gemaakt.

Goededag..

 

Ook ik heb inlog problemen bij netflix met mijn chromcast (met googleTV).  Wij hebben een glasvezel aansluiting met draytek modem...Kunnen wij ook een modem switch aanvragen via deze weg?

Reputatie 7
Badge +4

Goededag..

 

Ook ik heb inlog problemen bij netflix met mijn chromcast (met googleTV).  Wij hebben een glasvezel aansluiting met draytek modem...Kunnen wij ook een modem switch aanvragen via deze weg?

Ik heb de swap voor je in orde gemaakt. 

je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Ik blijf ook hetzelfde probleem houden, ondertussen al paar keer contact gehad met netflix zelf. Maar het probleem blijft terug komen? Echt super irritant. Ik ben maar op mijn telefoon en tablet series en films gaan kijken. 

 

Is het mogelijk dat ik ook een modem kan krijgen die het probleem oplost?  Hopelijk werkt dit en komt het probleem niet meer terug.

Reputatie 7
Badge +4

Ik blijf ook hetzelfde probleem houden, ondertussen al paar keer contact gehad met netflix zelf. Maar het probleem blijft terug komen? Echt super irritant. Ik ben maar op mijn telefoon en tablet series en films gaan kijken. 

 

Is het mogelijk dat ik ook een modem kan krijgen die het probleem oplost?  Hopelijk werkt dit en komt het probleem niet meer terug.

Ik heb de swap voor je in orde gemaakt. 

je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Ik blijf ook hetzelfde probleem houden, ondertussen al paar keer contact gehad met netflix zelf. Maar het probleem blijft terug komen? Echt super irritant. Ik ben maar op mijn telefoon en tablet series en films gaan kijken. 

 

Is het mogelijk dat ik ook een modem kan krijgen die het probleem oplost?  Hopelijk werkt dit en komt het probleem niet meer terug.

Ik heb de swap voor je in orde gemaakt. 

je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

 

 

Super bedankt zeg voor het snel reageren. Ondertussen is de monteur geweest en de modem is geïnstalleerd. Nu heb ik alleen een dubbele modem ontvangen. Moet ik die terug sturen? En hoe kan ik hem terug sturen? 

 

Mvg Graham Muijen 

Reputatie 7
Badge +4

 

Super bedankt zeg voor het snel reageren. Ondertussen is de monteur geweest en de modem is geïnstalleerd. Nu heb ik alleen een dubbele modem ontvangen. Moet ik die terug sturen? En hoe kan ik hem terug sturen? 

 

Mvg Graham Muijen 

Welke modem(s) heb je nu ontvangen? 
Alle instructies m.b.t. het retour sturen vind je hier
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/mijn-abonnement/wijzigen/apparatuur-terugsturen 

Het gaat hier dan niet om een wijziging of verhuizing, maar ik ga er voor nu even vanuit dat bovenstaande proces ook in dit geval van toepassing is. 

 

Ik zou ook graag mijn oude modem willen omruilen. 
 

MVG, Ralph 

Reageer