Beantwoord

Netgear Nighthawk router op Huawei modem

  • 20 November 2018
  • 6 reacties
  • 966 Bekeken

Ziggo en telfort hebben een hele fijne stappenplan mocht je een eigen router op hen modem willen aansluiten. Maar bij T-Mobile kan ik niets vinden. Willen jullie mij op weg helpen.

Mijn wifi bereik was heel slecht in huis ook al zat ik er naast. En dan praten we over 3mbps download snelheid. Dus de monteur kwam en die installeerde een nieuwe modem. Ook vertelde hij dat wij maximaal maar 20 mbps er uit kunnen halen. Terwijl wij een abonnement hebben voor 40 mbps download snelheid. Nou ging ik door vragen en het is dus zo dat als ik mijn Netgear nighthawk er op aansluit dat ik die 35 ook echt kan halen op wifi. Nou helaas lukt het mij niet omdat mijn kennis het niet toelaat. Nu haal ik immers alleen maar 15 mbps downloadsnelheid op de wifi en 19 op de lan kabel. DUS dan snap je wel dat ik echt mijn netgeer router er op wil aansluiten.

Iemand enig idee? Ik weet dat het via de bridge modus moet in de wizard van de Huawei modem. Maar dan heb ik geen tv meer omdat de Huawei modem alleen een kabel toestaat in poort 1.
Ik heb TV, Telefoon en Internet.

Stappenplan wordt zeer gewaardeerd!!!
icon

Beste antwoord door Sander 26 November 2018, 13:16

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hoi!

De Huawei kan met de custom T-Mobile firmware niet in bridge mode gezet worden. De beste optie is om de Nighthawk als accesspoint in te stellen en aan te sluiten op de juiste LAN poort van de Huawei. (2 poorten zijn voor internet en 2 voor TV). Hoe je de Nighthawk als accesspoint kunt instellen staat gewoon in de handleiding. Voor de zekerheid: hier staat een verkorte handleiding.

Wat betreft de snelheid: Kijk eerst op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ welke snelheid je moet kunnen halen theoretisch op jouw adres. Test vervolgens via een bekabelde verbinding of je die snelheid ook werkelijk haalt. Ga vervolgens pas met Wifi aan de slag, bij voorkeur op de 5 GHz band.

Laat maar weten hoe ver je komt.

Groet, Folkert
Folkert, dit is te ingewikkeld voor mij.
Reputatie 7
Badge +3
Probeer gewoon de instructies op https://www.bitdefender.com/consumer/support/answer/3595/ want eenvoudiger dan deze handleiding kan het niet.

Anders iemand proberen te vinden die dit voor je wil installeren.
Reputatie 7
Hoi @Leergierig

Het aansluiten van de Netgear is ook bij ons zeer zeker mogelijk! De oplossing vind je in dit stappenplan: Portforward bij de Huawei. Hierin wordt uitgelegd hoe je inlogt op het modem en hoe je het modem met een ander apparaat laat communiceren. Zorg er voor dat de kabel bij ons modem in poort 1 of 2 zit en bij de Netgear ook in de juiste poort. Dit vind je terug in de handleiding van de Netgear.

Tussen de regels door lees ik dat je slechts één kabel van het modem naar de woonkamer wilt gebruiken? Dat is lastig, aangezien de TV een ander signaal en andere poort (3 en 4) op het modem gebruikt. De beste optie is om dan toch twee kabels naar de woonkamer te leggen.

Een alternatief is een DMZ opzetten. Dit doe je heel gemakkelijk met een vinkje in het menu van het modem:



Laat je ons weten of het hiermee lukt?
Hi Sander,

Heel erg bedankt voor je antwoord. Maar het was me inmiddels al gelukt en ik heb het ook gelijk daarna terug gedraaid omdat het er slechter op werd.
Helaas werd het er slechter op door jullie en lag het niet aan mijn netgear nighthawk.

Ik heb vrijdag 1,5 uur aan de telefoon gehangen met de klantenservice en helaas heb ik bekabeld maar maximaal 12 mbps download snelheid en 1-2 mbps upload snelheid. Via de wifi 3 mbps download snelheid en 0-1 mbps upload snelheid.

Jouw collega heeft mij duidelijk gezegd dat het er niet beter op zou worden en dat hij het heel erg voor ons vindt. Uiteindelijk nadat we alles hadden geprobeerd zijn we tot de conclusie gekomen dat ik dit gewoon moest accepteren omdat T-Mobile niets meer kon doen om de snelheid via de lan kabel en via de wifi niet kon opkrikken.

Na thuis lang gediscussieerd te hebben kwamen we tot het besluit om over te stappen na XS4ALL en onze mobiele abonnementen nemen we mee naar KPN. HELAAS voor ons en voor jullie.

Ik wil jou en je collega's heel erg bedanken voor alles maar uiteindelijk kunnen jullie niets meer voor ons doen (jullie woorden)
Reputatie 7
Jammer dat we je moeten laten gaan, Leergierig! Ik hoop dat we je in de toekomst nog terug mogen zien.

Reageer