Beantwoord

Netwerk met als `ROUTER een Draytek Vigor 2132F bedraad verbonden met mijn timecapsule airport

  • 29 October 2017
  • 4 reacties
  • 601 Bekeken

Ik zit met een probleem.
mijn netwerk ziet er als volgt uit. Router de Draytek Vigor 2132F staat niet in Brigdemode gaat bedraad naar mijn airport Timecapsule en deze zend wifi uit naar mijn Airport Extreme die boven op de eerste Verdieping staat en naar mijn Airport Express die in een andere kamer op de zelfde verdieping staat.
Punt is dat - mijn Netwerk niet sterk genoeg is
- mijn Gastnetwerk van mijn TC niet werkt
- al met al kom ik er niet goed meer uit.
- Vraag is wat tedoen.

Gr Stephan
icon

Beste antwoord door MarcovW 13 December 2017, 15:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hi Quibusster, dat is een mooie opzet! Waar loop je precies op vast? Bedoel je dat het wifi netwerk van de Time Capsule niet sterk genoeg is? Ik heb me meteen even ingelezen (zelf geen Apple gebruiker) en de Time Capsule maakt gebruik van een "gericht" wifi netwerk om verbinding te maken tussen de verschillende Airport apparaten. Apple heeft een redelijk uitgebreide support pagina voor Airport, hopelijk kan je daar mee uit de voeten!
Reputatie 1
Hi,
Ik heb exact hetzelfde. Heeft niets met Apple te maken, het gastnetwerk is er wel echter kan naast je normale netwerk geen verbinding krijgen met het internet. Vraag is dus welke instelling in de Draytek gewijzigd moet worden om zowel het normale netwerk als het gastnetwerk van de apple access points toegang tot internet te geven.
Reputatie 1
Wellicht heb je ook iets aan deze link Instellingen Draytek Vigor 2132F om Airport Extreme erachter te koppelen
Reputatie 7
Klopt! Goed geheugen @MarcovW. 🙂 Dit is precies zo fijn aan het Forum. Er is altijd wel iemand die tegen hetzelfde aanliep. Je hoeft dan niet het wiel opnieuw uit te vinden. Dat heeft MarcovW al gedaan!

@Quibusster: lukt het met de tips in het andere topic?

Reageer