Beantwoord

Netwerk opzet i.c.m. Huawei HG659

  • 26 November 2018
  • 4 reacties
  • 447 Bekeken

Hoi,

Ik ben bezig met de netwerkopzet in ons nieuwbouwhuis. Ik wil het netwerk graag opzetten zoals te zien in bijgevoegde afbeelding. Mijn vraag is of op deze manier al mijn bedrade en draadloze apparaten wel in hetzelfde netwerk zitten. De WIFI van de Huawei HG659 is in bijgevoegde opstelling uitgeschakeld en loopt via de Unifi AP's.

Ik hoor graag jullie input:).

icon

Beste antwoord door Pieter_B 26 November 2018, 16:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Hilverhox
Welkom op het forum.

Er rekening mee houdende dat we het hebben hier over alleen internet toegang, dus de uitgagen 1 & 2 op je Huawei, zou dit in theorie gewoon moeten werken.
De DHCP functie in je netwerk gaat gedaan worden door de HG, die dus IP's gaat uitdelen aan elk onderdeel in je netwerk.

Het gaat een ander verhaal worden als je ook nog op plekken TV wilt hebben, want dan zul je moeten werken met managed switched aan het begin en aan het eind van je netwerk.

Aan het begin om de VLAN300 (uitgang 1 of 2) & VLAN640 (uitgang 3 of 4) bij elkaar te voegen op een z.g.n. TRUNK, om ze vervolgens weer te scheiden aan het eind naar de betreffende i=onderdelen welke TV en/of internet nodig hebben.

Hopelijk heb je zo voldoende informatie.
Als je toch internet en TV nodig hebt op beide plekken waar een switch staat, lees dan eens dit topic door hoe je dat moet opzetten.
Reputatie 6
Ja zo zitten alle apparaten op hetzelfde netwerk.
Het gaat inderdaad alleen om internet toegang. Bedankt voor jullie snelle reactie en duidelijke uitleg:)!
Reputatie 7
Super heldere afbeelding! Mijn complimenten @Hilverhox! Fijn dat het inmiddels allemaal duidelijk is. :)

Bedankt @Pieter_B!

Reageer