Beantwoord

niet hetzelfde speed dan geadverteerd.

  • 21 August 2022
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Hey allemaal dus vorige maand 1000 Mbps glasvezel gekregen, alles was goed alleen internet was heel traag (1 Mbps) dus tja nieuwe router gekregen maar blijkbaar is de internet heel traag wanneer de modem in de meter kast zit, dus ik heb het uit de meter kast op een kastje gezet en m’n speed gaan naar 100/200 Mbps. Nou volgens de monteur haal je nooit 1000 Mbps wat ik ook snap alleen 200 Mbps Max speed terwijl ik voor 1000 Mbps betaal? ik denk echt dat er iets mis is ofzo. Want mijn vrienden halen wel gewoon makkelijk 800/700 boven in hun kamer zelfs met die modem in hun meter kast. En ik moet hier een WiFi extender gebruiken voor boven. zelfs als ik naast de modem sta dan haal ik niet eens 500 Mbps wat ik ook echt absurd vind. wat kan ik gaan doen? Modem in de meter kast betekend 1 Mbps download speed door het huis en buiten de meter kast haal ik nog steeds niet veel maar ¼ van wat ik betaal. Meeste mensen hebben geen probleem van glasvezel maar sinds ik van kpn naar t-mobile ging switchen had ik problem gekregen. Kpn gaf mij prima 80 Mbps download speed van m’n 100 Mbps abonnement. Dus ik vind het ook wel absurd dat t-mobile glasvezel niet eens 600 Mbps kan raken. 
 

-edit

soms heb ik wel dat die dan tijdens een Speedtest naast de modem 600/500 Mbps tikt alleen dan is die weer terug naar z’n normale 100/200 Mbps snelheid als ik opnieuw test. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 August 2022, 11:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 2

Hoi

 

Allereerst lijkt het erop dat je dit via WiFi probeert, bij wifi is nu eenmaal zo dat er verschillende factoren meespeelt bij een wifi verbinding.

 

Je vrienden, zijn die verbonden met een internet kabel?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wapixel 

Kun je eens een laptop/pc bekabeld aansluiten op de router met minimaal een CAT5E internetkabel en vervolgens een speedtest doen met de Ookla speedtest app dus niet via de website?

Via een andere laptop/pc meten of met een andere internetkabel kan je ook proberen.