Beantwoord

Nieuw modem en kan nu IPTV link niet meer laden

  • 10 January 2021
  • 41 reacties
  • 2330 Bekeken

Recent is bij mij thuis een Zyxel T50 modem vervangen en sindsdien kan ik mijn IPTV service niet meer bereiken. Ik maak al een aantal jaar gebruik van deze service en het heeft via T-Mobile ook altijd prima gewerkt. Ik heb de link op een aantal manieren getest:

  1. Bekabeld (direct aan modem) via T-Mobile netwerk > krijg een 404 foutmelding
  2. Bekabeld via VPN verbinding > werkt wel!
  3. Op mijn telefoon via T-Mobile 4G netwerk > werkt wel!

Het gaat hierbij om http://fastrunner.live:8080 
DNS werkt voor dit domein wel:
 

$ nslookup fastrunner.live 8.8.8.8

Server:         8.8.8.8

Address:        8.8.8.8#53



Non-authoritative answer:

Name:   fastrunner.live

Address: 46.227.68.107

 

De IPTV provider heeft aangegeven dat mijn IP adres niet door hun geblokkeerd wordt en het zou dus gewoon moeten werken (mijn testen bevestigen dat ook). Het http verkeer op poort 8080 lijkt dus ergens geblokkeerd te worden.

Enig idee wat hier aan de hand is?

-Verkurkie

icon

Beste antwoord door Pieter_B 10 January 2021, 12:06

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Verkurkie

TRACEROUTE (using port 135/tcp)
HOP RTT ADDRESS
1 0.32 ms mypfSensen (192.168.__.__)
2 2.98 ms ______glasoperator.nl (143.___.___.___)
3 ...
4 29.85 ms 46-227-68-107.static.obenetwork.net (46.227.68.107)
Starting Nmap 7.60 ( https://nmap.org ) at 2021-01-10 11:53 CET
NSE: Loaded 146 scripts for scanning.
NSE: Script Pre-scanning.
Initiating NSE at 11:53
Completed NSE at 11:53, 0.00s elapsed
Initiating NSE at 11:53
Completed NSE at 11:53, 0.00s elapsed
Initiating Ping Scan at 11:53
Scanning fastrunner.live (46.227.68.107) [4 ports]
Completed Ping Scan at 11:53, 0.23s elapsed (1 total hosts)
Initiating Parallel DNS resolution of 1 host. at 11:53
Completed Parallel DNS resolution of 1 host. at 11:53, 1.22s elapsed
Initiating SYN Stealth Scan at 11:53
Scanning fastrunner.live (46.227.68.107) [1000 ports]
Discovered open port 53/tcp on 46.227.68.107
Discovered open port 8080/tcp on 46.227.68.107
Discovered open port 80/tcp on 46.227.68.107
Discovered open port 9090/tcp on 46.227.68.107
Discovered open port 9898/tcp on 46.227.68.107

Zoals je zie hebben hun meerdere poorten ‘open’ staan.

Ze reageren ook allemaal vanuit mijn systeem (zonder TMT modem), maar 8080 geeft een ‘Access Denied’  … en dat doet hun systeem en niet TMT.

8080/tcp open     http-proxy  WorldShield PROXY software by VPZ
| fingerprint-strings:
| FourOhFourRequest:
| HTTP/1.1 404 Not Found
| Server: WorldShield PROXY software by VPZ
| Date: Sun, 10 Jan 2021 10:54:33 GMT
| Content-Type: text/html
| Content-Length: 146
| Connection: close
| <html>
| <head><title>404 Not Found</title></head>
| <body>
| <center><h1>404 Not Found</h1></center>
| <hr><center>nginx</center>
| </body>
| </html>
| GetRequest:
| HTTP/1.1 200 OK
| Server: WorldShield PROXY software by VPZ
| Date: Sun, 10 Jan 2021 10:54:33 GMT
| Content-Type: text/html; charset=UTF-8
| Connection: close
| Vary: Accept-Encoding
| Pragma: public
| Cache-Control: public, must-revalidate, proxy-revalidate
| Access Denied.

Als TMT binnen hun netwerk een block zou hebben, zou hij onbereikbaar zijn en kreeg ik ook geen terugmelding bij mijn testen die ik draaide.

Er gaat dus ergens anders iets fout heb ik het idee.

BTW .. een HTTP site … opentrafic voor hackers heel interesant :grin:

@Pieter_B - Ik kon niet via de normale weg reageren want het versturen werkt niet (blijft hangen) dus probeer ik het nu met een screenshot:

 

 

 

Mocht er iemand benieuwd naar zijn, ik kon bovenstaande bericht niet (als text) posten - ik krijg nl. deze 403 melding:

 

vaag want ik kan dus wel andere berichten posten … 

Staat er iets verkeerds in de post?

Reputatie 7
Badge +6

@Verkurkie Dat heb ik ook ooit gehad. Ik had een post met veel plaatjes, links en ook wat codetaal. Die is toen in het spamfilter terecht gekomen. Een moderator controleert ‘m en zal het er dan alsnog op zetten.

Reputatie 7

Hoi @Verkurkie ,

Ik heb je bericht proberen te vinden in de spam filter, maar het lijkt erop dat deze volledig is geblokkeerd, want het bericht stond er niet tussen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de error ook nog niet heb gezien! :sweat_smile:

 

@TMTV @Boris - dank voor jullie reacties!

Ik hoop dat ik het hoofdonderwerp niet op een zijspoor heb gebracht ;-)

Ik kan nog steeds mijn IPTV link niet laden … heb vorige week met klantenservice gebeld maar ik heb nog niets van ze vernomen...moet waarschijnlijk zelf maar weer in de lange telefoon wachtrij gaan staan :disappointed:

-Verkurkie

Reputatie 7

Hoi @Verkurkie ,

Ik heb het direct zelf het ticketsysteem gecheckt; dat scheelt jou de moeite om de wachtrij in te gaan. Ik zie dat het ticket is gesloten, omdat de technische dienst vanuit de omschrijving van de agent niet het juiste webadres kon vinden. Excuses voor het ongemak! 

Geen zorgen, wij denken hier ook graag met je mee naar een oplossing. Wellicht een long-shot, maar ik ben erg benieuwd of een wijziging van de DNS op het modem het probleem oplost. Vooral omdat je aangeeft dat het via een VPN wel lukt, lijkt het probleem zich voor te doen met routing. Het wijzigen van het DNS adres naar een Open DNS kan dan dé oplossing bieden. 

Laat het mij weten als je vragen hebt, de Community zit voor je klaar! 

@Boris - dank voor je reactie! Hele goeie tip! Ik dacht DNS al te hebben uitgesloten omdat de hostnaam steeds prima werd vertaald naar een IP adres, zowel door de T-Mobile DNS servers als door bijv. 8.8.8.8…

Ik heb zojuist een andere publieke DNS server geprobeerd en die kwam met een heel ander IP adres! En op dat adres werkte de link wel!

De reden dat het op mijn corporate VPN wel werkte is ongetwijfeld het feit dat ik dan de DNS servers van mijn werkgever gebruik en mijn prive VPN (waar het niet werkte) gebruikt lokale DNS ...

vreemd, maar ok, hier kan ik wel mee verder! :thumbsup_tone2:

-Verkurkie

hallo allemaal

 

bij het abonnement wijziging van T-mobile thuis naar T-Mobile internet only nieuwe modem gekregen en nu werkt mij IPTV niet meer.

 

-oude situatie: bekabelde verbinding IPTV via app op tv alles werkte prima

-nieuwe situatie: internet only, nieuwe modem en er is verder niks veranderd aan de bekabeling o.i.d. alle informatie wordt geladen in de IPTV app maar het beeld wordt niet vrijgegeven!

als ik een hotspot aanmaak met mijn 4G en vervolgens mijn tv draadloos verbind met de Spotpunt dan werkt de IPTV weer volledig naar behoren.

 

meerdere opties/mogelijkheden geprobeerd, 

 

alleen de combinatie van tv bekabeld/draadloos via t-Mobile modem werkt niet

 

ik kom niet meer verder HELP!

telefonisch contact met T-Mobile heeft mij niet meer kunnen helpen omdat het overige internet wel gewoon werkt

 

enige probleem is dus IPTV via bekabeld/WiFi niet werkt

 

Reputatie 7

Hi @Zdeno, hartstikke goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Ik wilde meteen met je mee kijken om jou hierbij te helpen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik aan de slag en wil ik er alles aan doen om jouw tv zo snel mogelijk weer werkend te krijgen. 

Hi, ik ben sterk overtuig dat iptv door Zyxel T50 series geblokkerd word door intern software 

Ik heb namelijk meerdere modems uitgetest allemaal werk met iptv

Maar ...zyxel t50 en boven word geknijpt door modem..

Ik ben bezig video te maken met mijn youtuber vrienden 

Hoe tmobile met ze modem mensen belazeren

Word netjes uitgelegt hoe het werk gaat bij tmobile

 

Reputatie 6
Badge

Hi, ik ben sterk overtuig dat iptv door Zyxel T50 series geblokkerd word door intern software 

Ik heb namelijk meerdere modems uitgetest allemaal werk met iptv

Maar ...zyxel t50 en boven word geknijpt door modem..

Ik ben bezig video te maken met mijn youtuber vrienden 

Hoe tmobile met ze modem mensen belazeren

Word netjes uitgelegt hoe het werk gaat bij tmobile

 

Al eens geprobeerd de TV van netstroom te halen en weer aan te zetten? Heeft TV een vast IP-adres?

Reputatie 7
Badge +16

Hi, ik ben sterk overtuig dat iptv door Zyxel T50 series geblokkerd word door intern software 

Ik heb namelijk meerdere modems uitgetest allemaal werk met iptv

Maar ...zyxel t50 en boven word geknijpt door modem..

Ik ben bezig video te maken met mijn youtuber vrienden 

Hoe tmobile met ze modem mensen belazeren

Word netjes uitgelegt hoe het werk gaat bij tmobile

 

Er wordt niets geblokkeerd vanuit T-Mobile, dat is ook niet mogelijk op afstand. Het enige dat ik me kan bedenken, is dat ofwel de IP geblacklist is door afwijkende activiteiten, ofwel de IPTV-aanbieder blokkeert bepaalde adressen of subnets die toevallig in roulatie zijn bij T-Mobile. Houd er overigens wel rekening mee dat dit in principe een erg grijs gebied is en niet volledig legaal - daar wil ik verder niets mee zeggen, maar wel dat het altijd voor instanties mogelijk blijft om bepaalde aanbieders te verbannen. 

 

LET OP: de fix die tegenwoordig toegepast wordt door onze experts zorgt altijd voor een reboot van het modem. De reboot is noodzakelijk omdat het nieuwe firmware betreft.

Reputatie 2

Heeft iemand die een oplossing gevonden hiervoor?

 

ik heb ook een topic gestart dat ik een zyxel t54 modem heb en dat de IPTV op mijn Samsung TV niet werkt. Zie mijn profiel voor de topic

Reputatie 7

Hi @TheJoker40, zojuist heb ik je van een reactie voorzien in het onderstaande topic:

Ik wil je vragen om het de volgende keer bij één topic te houden. Zo blijft het overzichtelijk en kunnen wij je nog sneller helpen! 😊

Hi, ik ben sterk overtuig dat iptv door Zyxel T50 series geblokkerd word door intern software 

Ik heb namelijk meerdere modems uitgetest allemaal werk met iptv

Maar ...zyxel t50 en boven word geknijpt door modem..

Ik ben bezig video te maken met mijn youtuber vrienden 

Hoe tmobile met ze modem mensen belazeren

Word netjes uitgelegt hoe het werk gaat bij tmobile

 

Hi Semmi47. I have the same problem that my IPTV does not want to work due to this reason. Is there anyone that can assist me to fix this please?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Paul du Toit, good that you found this topic! Several topics about this question got convoluted and that is why I advise you to take a look at the topic that @Lisa linked, namely:

This should solve the mystery! 😃

Ook ik ondervind dezelfde problemen sinds ik klant ben bij T-Mobile. Ik heb een topic gelezen waarin (inmiddels vertrokken) admin een aantal klanten heeft geholpen doormede een FIX door te voeren. Link naar topic

@admin Ik zou hier graag gebruik van willen maken en ik hoor graag wat voor nodig is om dit bewerkstelligen. 

Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +4

Ook ik ondervind dezelfde problemen sinds ik klant ben bij T-Mobile. Ik heb een topic gelezen waarin (inmiddels vertrokken) admin een aantal klanten heeft geholpen doormede een FIX door te voeren. Link naar topic

@admin Ik zou hier graag gebruik van willen maken en ik hoor graag wat voor nodig is om dit bewerkstelligen. 

Bij voorbaat dank.

De fix staat erop bij je. Enjoy!

Beste mensen,

 

 

Bij mij werkt het ook niet, kan ik in aanmerking komen voor de oplossing.

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lm7aser1973, goed dat je het aangeeft! We gaan dit direct oplossen voor je. @Sven-TMT Zou jij de fix willen toepassen, alsjeblieft? 😄

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Lm7aser1973, goed dat je het aangeeft! We gaan dit direct oplossen voor je. @Sven-TMT Zou jij de fix willen toepassen, alsjeblieft? 😄

Tuurlijk 😉 Fix staat erop! 

@Jason Kan het zo zijn dat jullie de modem nu resetten zonder klant te benaderen? Modem start nu gewoon opnieuw op. En hoe wordt dit verder kenbaar gemaakt aan klant?

Hoor het graag

Reputatie 7
Badge +16

@Lm7aser1973 De reboot is noodzakelijk om de nieuwe firmware te pushen inderdaad. Dat is ook de reden dat ik het een paar posts omhoog heb geplaatst in één van mijn reacties:

 

Het probleem lijkt nu opgelost te zijn na het opstarten (resetten) van de modem.

Tip: kunnen jullie de BUG niet standaard oplossen ipv op verzoek? En dit bij jullie collega's van de klantenservice bekend maken. Zou een hoop frustratie en tijd schelen. 

Reageer