Beantwoord

Nieuwe klant - slecht pakketverlies na 7 dagen - internet onbruikbaar

  • 11 May 2021
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Hallo allemaal,

Mijn glasvezelinstallatie was op 4 mei voltooid. Zeven dagen lang had ik perfecte wifi en een volledige netwerksnelheid van 50/50.

Sinds gisteren (11 mei) om 12.00 uur werkte mijn internet niet meer. Ik heb mijn model en mediaconvertor verschillende keren opnieuw opgestart volgens de richtlijnen. Ik heb een traceroute gemaakt met mijn computer en een pingplotter op mijn telefoon gebruikt. Ik zie meer dan 60% pakketverlies na *.ftth.glasoperator.nl. Ik kan geen enkele website gebruiken of tv kijken. Sinds vanochtend probeert de mediaconvertor ook om de paar minuten opnieuw verbinding te maken. Dus de situatie wordt steeds erger.

Gistermiddag belde ik de klantenondersteuning en na 30 minuten konden we het probleem niet oplossen. De agent zei dat ze mijn gegevens aan het technische team zullen doorgeven.

Het is nu meer dan 24 uur zonder internet waar ik op vertrouw om vanuit huis te werken. 

Enig advies over hoe hiermee verder te gaan?

 

Het probleem lijkt te zijn met ftth.glasoperator.nl

$ traceroute -S www.t-mobile.nl
traceroute to www.t-mobile.nl (20.56.240.229), 64 hops max, 52 byte packets
 1  home (192.168.1.1)  2.453 ms  1.824 ms  1.738 ms (0% loss)
 2  * * * (100% loss)
 3  * * 192-170-177-143.ftth.glasoperator.nl (143.177.170.192)  1829.853 ms !H (66% loss)
 4  192-170-177-143.ftth.glasoperator.nl (143.177.170.192)  3001.937 ms !H * * (66% loss)
 5  * * * (100% loss)
 6  * * * (100% loss)
 7  * * 192-170-177-143.ftth.glasoperator.nl (143.177.170.192)  437.179 ms !H (66% loss)
 8  * * 192-170-177-143.ftth.glasoperator.nl (143.177.170.192)  2260.771 ms !H (66% loss)
 9  192-170-177-143.ftth.glasoperator.nl (143.177.170.192)  3004.286 ms !H  3053.216 ms !H * (33% loss)

 

icon

Beste antwoord door eric 11 May 2021, 14:10

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Gebruik je een eigen modem, zet dan de versie van t-mobile terug. Wacht anders berichten van de technische dienst af.

Ik heb de Zyxel-modem van T-mobile.

Ik kreeg gisteravond een reactie van t-mobile. Een technicus komt pas op de 18e om de apparatuur te vervangen. Het lijkt erop dat ik gewoon wat geduld zal moeten oefenen.

Ik zal een update plaatsen als deze wordt opgelost. Ik denk dat het een IP-conflict is.

Reageer