Nog steeds geen internet, al 11 dagen lang!

  • 23 December 2021
  • 1 reactie
  • 92 Bekeken

Goedendag,

Sinds 13 december j.l. heb ik geen internet meer. Reden: T-mobile vond het nodig om mijn glasvezel-converter te vervangen en mij op een nieuw netwerk te zetten. De aansluiting werkt, volgens de monteur, maar het modem krijgt geen diensten. De monteur heeft een ticket aangemaakt en mij advies gegeven om direct er achter aan te bellen. Het kon wel 2-3 dagen duren!

Natuurlijk heb ik direct gebeld en aangegeven dat ik het vreemd vond dat het wel 2-3 dagen kon duren voor een keuze die zij, T-Mobile, hebben gemaakt. Voor mij hoefde het niet, mijn internet werkte snel en stabiel. Ik kreeg als antwoord dat ze een "spoed" ticket zou aanmaken en dan zou het hooguit 1-2 dagen duren.

Volgende dag opnieuw gebeld, ja de ticket stond nog open, ze waren er mee bezig, het kon wel 2 tot 7(!) dagen duren. Na een aantal dagen daarna gebeld te hebben en steeds het antwoord gekregen dat ik maar moest wachten, ben ik wat bozer geworden op zaterdag. Toen kreeg ik de mededeling dat de technische dienst niet in het weekend werkt en het nog langer zou duren. Na mijn boosheid, op een nette manier, geuit te hebben, zou deze dame "persoonlijk" de manager een bericht sturen en mij maandag om 13:30u terug bellen met een status update.

Maandag werd ik niet gebeld, ik heb om 15:00u opnieuw gebeld en opnieuw mijn verhaal uitgelegd. Aangezien ik 8 dagen al zonder internet zat, eiste ik min of meer dat het die avond zou worden opgelost. De persoon vertelde mij dat er een monteur gepland stond voor woensdag. Ik gaf aan dat ik van niets wist. Hij kon mij ook niet vertellen waarom ik niet op de hoogte was én hij wist ook niet hoe laat deze monteur zou komen. Aangezien ik er behoorlijk klaar mee was, heb ik hem verzocht om die avond een monteur te regelen. Hij z'n best ging doen om te kijken of er nog een monteur kon worden aangestuurd om het vanavond, uiterlijk morgenochtend op te lossen. Dit zou dan 's avonds voor 20u gebeuren.

U raadt het al, om 20u geen monteur langs geweest. Opnieuw gebeld, bleek dat de persoon in de middag NIETS had genoteerd. Gelukkig was Nick zo aardig om uit te zoeken wat er nou precies aan de hand is (niemand heeft mij dat nog kunnen vertellen). Wat bleek, in de wijk was een aansluiting die er voor zorgde dat er 30 anderen geen internet hadden, waaronder mijn aansluiting. De monteur van woensdag was inderdaad gepland om dit wijk probleem om te lossen, hij zou dus niet bij mij langs komen. Nick kon mij vertellen dat hij in de ochtend was in gepland (tussen 8:00u en 12:00u) en dat het als het goed is 's middags opgelost zou zijn.

Niet dus… gisteren (woensdag) eind van de middag opnieuw gebeld. Er was nog geen terugkoppeling van de monteur gekomen, oftewel hij is dat vergeten, is nog bezig of komt morgen terug om het verder af te maken. Een reset van de converter en het modem gaven aan dat hij het in ieder geval nog niet was opgelost.

Vandaag, 11 dagen zonder internet opnieuw gebeld (reset werkt nog steeds niet), gaf deze beste man, Jaap genaamd, doodleuk aan dat vanmiddag om 12:00u de monteur had aangegeven dat hij de ticket heeft ontvangen en er binnenkort mee aan de slag gaat……. Met andere woorden, woensdag ochtend is er dus helemaal geen monteur langs geweest!

Ik vind dit te belachelijk voor woorden! Loze beloftes en het probleem maar niet (willen) oplossen. Het is dat het te lang duurt om over te stappen naar een andere aanbieder (tenzij iemand een gouden tip heeft zodat ik voor Kerst weer internet heeft), anders had ik dat allang gedaan.

Hoe gaan we dit oplossen???????

En daarnaast ben ik zeer benieuwd, als al deze ellende over is, wat T-mobile als compensatie in gedachte heeft. Het vertrouwen in dit bedrijf is op dit moment volledig weg.


This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7

Hoi @janmerkx ,

Dank je wel voor je bericht en welkom op de T-Mobile Community. Ik wil je graag bedanken voor het delen van je ervaring en de situatie waar je in verkeerd. Laat ik voorop stellen dat dit niet de service is die wij nastreven en wil daar graag direct mijn excuses voor aanbieden. Wanneer er problemen worden ondervonden met de verbinding en het niet ontvangen van de betaalde diensten, is duidelijkheid in communicatie erg belangrijk. Zo weet jij ook waar je aan toe bent en wat er nu moet gebeuren. Ik hoop je op deze manier van deze duidelijkheid te kunnen voorzien.

Om je zo goed mogelijk in te lichten over de gang van zaken, wil ik mij aansluiten bij mijn collega Niek aan de telefonische klantenservice. Omdat deze manier van communicatie op dit moment nog het vaakst is voortgekomen, leek het mij handig aan de hand van zijn communicatie de situatie uit te lichten. Nadat de netwerkmigratie is gestart en bij jou thuis het nieuwe modem is geïnstalleerd, heeft de monteur gemerkt dat er geen diensten door zijn gekomen. Er lijkt daarbij een probleem te zijn in de wijkcentrale. Om die redenen is de netwerkbeheerder, in dit geval KPN, aangestuurd om het probleem op te lossen. Deze terugkoppeling heeft meer voet in de aard gehad, zo blijkt nu, en is er inderdaad te veel tijd overheen gegaan om deze aan te sturen. Daarvoor wil ik ook graag mijn excuses aanbieden. We gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer te laten genieten van het abonnement. Daarbij zijn de werkzaamheden die de netwerkbeheerder moet uitvoeren nodig. 

Weet dat we, zodra de verbinding is hersteld, ik graag met je ga kijken naar een tegemoetkoming van de periode dat jij geen verbinding hebt gehad. Dit is natuurlijk wel zo eerlijk en heb jij daar recht op. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het ook vooral weten. Ik zit hier voor je klaar.