Beantwoord

NordVPN gebruiken via router


  • is een Master Poster
  • 17 reacties
Hoe kan ik gebruik maken van NordVPN met mijn Draytek Vigor2132F router?
NordVPN heeft een keurige instructie waarmee je dit kan installeren (https://nordvpn.com/nl/tutorials/draytek/l2tpipsec/). Helaas lukt het mij niet om één en ander te activeren. Na de laatste stap, het indrukken van Dial, gebeurt er niks. In het overzichtscherm (VPN and Remote Access > LAN to LAN) zie je dat het aangemaakte NordVPN profile offline blijft. Het kan zijn dat de T-Mobile firmware dit niet toestaat, het kan ook zijn dat ik iets fout doe.
Is er iemand die erin geslaagd deze router als een (Nord)VPN client te configureren? Zo ja, hoe is dat gelukt?
icon

Beste antwoord door 05alexander92 19 May 2017, 23:07

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
@Srtino als je het doet voor netflix zou ik voor de dns optie gaan. dit werkt veel beter omdat je alleen het netflix verkeer aanpasst.
vpn maakt alles trager.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/haal-alles-uit-je-netflix-304639
@Hidden.nld dat is inderdaad mijn insteek. En dan specifiek Netflix op een Apple TV. Op mijn Mac e.d. werkt het prima. Maar ik ga me even verdiepen in DNS voor op de Apple TV. Dank voor de snelle reactie!
code:
I have been using NordVPN for some time and have always been satisfied with it. Now I use NordVPN Netflix to easily access American libraries.

NordVPN Netflix
Hallo allemaal,

In het verleden (Vodafone tijdperk) heb ik op dezelfde wijze expres VPN werkend gekregen op de DrayTek.
Het enige probleem destijds waren het aantal karakters van de serveradressen. Bij de DrayTek kun je er maar 41 kwijt, de meeste servernamen van expressvpn zijn langer.

Helaas lukt het mij nu ook niet meer om een werkende VPN verbinding op de modem zelf in te stellen. Een gemis vind ik zelf.
Reputatie 1
Hallo allemaal,

Tot mijn verbazing is dit probleem in detail besproken in bovenstaande posts.
Nu een jaar later en ik loop precies tegen hetzelfde probleem aan met het opzetten van mijn NordVPN op de Draytek Vigor2132VFn. Heb de uitgebreide uitleg van NordVPN doorlopen, maar helaas zonder resultaat.
Ik wil namelijk een apparaat, dat niet zelf kan verbinden met een VPN, verbinden met een VPN via de router.

Inmiddels iemand hier een oplossing voor gevonden?

Ik gebruik zelf ExpressVPN, en ik wil het ook via de router direct laten lopen, bij mij komt de verbinding wel online, maar ik krijg geen ander IP, het lijkt of alle verbindingen nog steeds buiten de vpn om gaan. In de gebruiksaanwijzing van ExpressVPN staat dat na de verbinding op te zetten je ook nog Split-tunneling moet instellen om aan te geven welk verkeer via de vpn loopt, echter zit die optie niet in de firmware voor zover ik kan zien, en dus loopt nu wwaarschijnlijk alle verkeer buiten de vpn om.
@aneet Als je de custom firmware van ExpressVPN gebruikt is de standaardinstelling dat al het verkeer via de VPN loopt.

Split tunneling kan je gebruiken om aan te geven welk verkeer er juist NIET via de VPN moet lopen. Split tunneling is wel gewoon beschikbaar op de ExpressVPN router firmware.

Via de router app kan je zelfs per apparaat instellen of deze de normale internetverbinding (zonder VPN) of de verbinding met VPN moet gebruiken. Dat is een feature die ik een veelgenoemd nadeel van Router VPN oplost.


Heb je de apparaten die je via ExpressVPN wil laten lopen wel aangesloten op de router?
Reputatie 7
SmartDNS gebruiken en je apparaat gebruik laten maken van deze DNS server. je kan dan voor Netflix US kiezen en prime bijvoorbeeld Duitsland. gebruik het al tijden en werkt beter dan VPN.
Reputatie 1
@aneet Als je de custom firmware van ExpressVPN gebruikt is de standaardinstelling dat al het verkeer via de VPN loopt.

Split tunneling kan je gebruiken om aan te geven welk verkeer er juist NIET via de VPN moet lopen. Split tunneling is wel gewoon beschikbaar op de ExpressVPN router firmware.



Via de router app kan je zelfs per apparaat instellen of deze de normale internetverbinding (zonder VPN) of de verbinding met VPN moet gebruiken. Dat is een feature die ik een veelgenoemd nadeel van Router VPN oplost.
Heb je de apparaten die je via ExpressVPN wil laten lopen wel aangesloten op de router?


ik heb geen express vpn router, ik heb gewoon de Draytek router van Tmobile, dus daar kan ik niet zomaar andere firmware opzetten??

Als ik de VPN software op de pc zelf zet kan ik mijn NAS niet meer bereiken, dan moet ik steeds de vpn software uitzetten, vandaar dat ik de VPN direct door de draytek op wilde laten zetten

Reageer