Officiële Klacht

  • 6 September 2022
  • 16 reacties
  • 277 Bekeken

Beste,

 

Vanmorgen is mijn internet er (WEER!!) uitgevallen, midden tijdens een MS Teams Meeting. De vorige keer was het een stroomstoring die bijna de hele dag duurde en nu is het iets in de wijkcentrale of zo. Maar ik krijg aan alle kanten geen hulp.

 

Er is een storing gemeld bij Guidion en die hebben mij een SMS gestuurd waar ik vervolgens doodleuk pas op zondag een monteur hier langs kan krijgen. De enige oplossing die ik van jullie geboden krijg is een sigaar uit eigen doos, want ik krijg namelijk meerdere keren nu een code aangeboden voor mobiel internet, maar dit betaal ik al.

 

Ik vind het niet meer van deze tijd dat ik een week op een oplossing voor mijn internet moet gaan zitten wachten en ik zit er daarom ook sterk aan te denken om weer terug te gaan naar XS4All, want die hebben mij wel jaren keurige dienden verleend. Daar was het zo dat ik een 4G dongel had/kreeg voor in mijn router, mocht de storing langer duren. Daarbij hebben zij er altijd zorg voor gedragen dat problemen altijd dezelfde dag nog opgelost waren.

 

Blijkbaar geven jullie niet zoveel om jullie klanten en hebben jullie liever dat ik al mijn abonnementen overzet naar een andere leverancier. Naar aanleiding van de gesprekken die ik vanmorgen gevoerd heb en naar aanleiding van wat ik online lees verwacht ik niet dat jullie iets gaan doen met deze mail en kiezen jullie er toch voor om een trouwe klant (op mobiel vlak in ieder geval) te laten gaan.

 

Maar als jullie nog iets kunnen en willen redden, dan hoor ik graag nog van jullie wat we kunnen doen om dit op te lossen.

 

 

Met vriendelijke groet,


16 reacties

Reputatie 7

Hi @Alex80, dank voor het delen van je ervaring en situatie, welkom op de Community. Weet dat we net zoals jij graag zien dat de verbinding wordt hersteld. We hebben daarop samen met jou verschillende stappen doorlopen aan de telefoon, een zogenoemde troubleshoot. Dit doen we om te bepalen waar het precies fout gaat met de verbinding. Daarbij is er herkend dat de thuissituatie en het modem moeten worden bekeken, maar ook de verbinding naar de wijkcentrale toe. Om dit te kunnen doen is er daarom direct een monteur aangestuurd.

Onze monteurs van Guidion hebben het op dit moment drukker dan normaal, waarvoor excuus. Mocht er een eerder gaatje vallen in hun agenda, dan is het mogelijk dat de afspraak kan worden vervroegd. Omdat ik niet hun agenda en die van jou kan inzien, is het daarom handig om contact op te nemen met Guidion via 020-3232767.

In de tussentijd regelen wij een alternatief voor een verbinding. Door middel van een hotspot kan er bijvoorbeeld een tijdelijke verbinding aangezet worden. Om ervoor te zorgen dat je voldoende data hebt, regel ik graag een voucher voor je. Deze zorgt ervoor dat je voor 7 dagen Unlimited data ontvangt, zonder bijvullers. Ben je in het bezit van een T-Mobile, Tele2 of Ben SIM kaart? Dan doe ik dit graag direct voor je. 

Beste Boris,

hoe is een voucher, voor een databundel een oplossing/alternatief? Ik betaal al voor onbeperkt internet, zowel voor in huis als op onze mobiele telefoons… Een echte oplossing zou misschien geweest zijn om een 4G dongel te leveren die ik in mijn modem kan stoppen (de zyxel ondersteund dat namelijk vanuit de fabrikant). Een andere oplossing zou kunnen zijn dat jullie een tegemoetkoming geven (een reductie in de kosten of wat ook)

Nu zijn we bijna een week verder en vandaag zou de monteur tussen 10:00 en 12:00 komen. Dus ik heb de wekker daar speciaal voor gezet en alles klaar gezet zodat meneer zo makkelijk en snel mogelijk zijn werk kan doen. Krijg ik om 11:40 een bericht “sorry we komen pas om 14:30”

Ik ben altijd een positieve en tevreden klant geweest, maar als dit jullie manier is van storings- en klacht afhandeling… daar zou ik bij mijn klanten niet mee weg komen in ieder geval. En ik heb dus ook nog niets gehoord wat mij een reden geeft weer een positieve klant te worden en überhaupt om klant te blijven.

En hoe kan er trouwens een antwoord, wat een heel slecht antwoord was overigens, en wat door een T-mobile medewerker gegeven word, door T-mobile opgemerkt worden als beste antwoord? Dit moet toch bepaald worden door de persoon die de vraag stelt/de klacht neerlegt?

Het zou mooi zijn dat als ik een klacht van een klant krijg en daar ik daar dan een waardeloze oplossing voor verzin en dan toch heel trost ga verkondigen hoe goed ik dat opgelost zou hebben.

Het verhaal word al maar slechter. De monteur is hier net geweest. “Oh ik zie het al, het zit in de wijkcentrale”, dus ik zeg dat we dat al vast hadden gesteld. Waarop hij verbaast is dat ze hem dan naar mijn huis sturen. Nu moet hij eerst gaan uitzoeken of hij de wijkcentrale in kan.

Top! De monteur is langs geweest en hij is bij de wijk centrale geweest en heeft geconstateerd dat er werkzaamheden zijn geweest. “Dat hadden ze jou wel even mogen zeggen” zijn zijn woorden. Hij heeft wat dingen geprobeerd, maar helaas moet hij morgen een signaal monteur met mij laten bellen voor een vervolg afspraak. Dus dan maar een tweede week zonder internet. Hebben we tegenwoordig toch niet nodig voor ons werk en zo.

Reputatie 7

Hi @Alex80, dank voor je terugkoppeling en update! Ik had graag gezien dat we direct de oplossing hadden gevonden. Er is inderdaad door de monteur een verstoring opgemerkt tussen de wijkcentrale en de thuisaansluiting, waardoor de netwerkbeheerder is ingelicht om het probleem te doen oplossen. Zij zullen er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Excuses voor het ongemak.

Een 4G dongel kan ik je niet aanbieden, wel is er het aanbod voor de vouchers. Mocht ik deze voor je in orde maken, doe ik het graag voor je. Voor de periode dat je geen verbinding hebt gehad, maak ik direct een vergoeding aan wanneer deze weer helemaal werkend is. Om dit te kunnen doen, hoor ik graag van jou of de monteur van de netwerkbeheerder het probleem heeft opgelost.

Ik begrijp dat de keuze voor het “Beste Antwoord” verwarrend oogt. In dit geval sloot mijn antwoord het beste aan op de vraag die je stelde. Ik heb voor nu het topic omgezet naar een “Conversatie”. 

Beste Boris,

Wat kan ik met die vouchers als ik al voor een onbeperkte mobiele data bundel betaal?

Beste Boris,

Wat kan ik met die vouchers als ik al voor een onbeperkte mobiele data bundel betaal?

De vouchers hebben als voordeel dat je geen MB's hoeft aan te vullen wanneer je de bundel volledig hebt verbruikt. Of te wel, je kunt in dat geval ongestoord doorwerken zonder een extra (gratis) databundel aan te hoeven vragen.

Update: Helaas heb ik nog geen internet en niemand heeft nog contact met mij opgenomen 

Reputatie 7

Hi @Alex80, momenteel heb ik nog geen update voor je. Ik heb nogmaals onze technische dienst verzocht om per direct dit op te pakken en je van een update te voorzien. Excuses voor het ongemak. Weet dat we dit met de hoogste prioriteit oppakken! 

Nog steeds geen internet en ook nog geen monteur die contact heeft opgenomen. Je zou verwachten van een communicatie bedrijf wel verwachten dat ze de middelen zouden hebben om contact met de klant op te nemen ipv dat de klant er steeds zelf achteraan moet.

Nou KPN is eindelijk op de hoogte, maar kan pas dinsdag langs komen. Dan zit ik dus voor 2 weken zonder internet…

 

kan die onbeperkte databundel nog geactiveerd worden? Want het is niet echt praktisch meer om iedere 20 min mijn bundel te moeten verhogen en als ik het vergeet niet verder te kunnen werken.

Reputatie 7

Hoi @Alex80, ik heb goed nieuws! Gisteren is het ticket bij de netwerkbeheerder aangemeld en staat niks in de weg om de afspraak zo snel mogelijk doorgang te doen laten vinden. De netwerkbeheerder zal je mogelijk contacteren, mocht het zijn dat het thuisdomein moet worden uitgesloten. Hulp is onderweg! 

Beste Boris,

Zoals ik u al had gemeld, blijkt zo snel mogelijk dinsdag te zijn. Dus dan zijn we 2 weken verder. Ik noem dat niet perse goed nieuws, maar het is blijkbaar niet anders. Als consument kunnen we helaas niet meer doen dan maar geduldig wachten tot er iemand een keer zin heeft om te helpen.

Maar mijn vraag? Hoe zit het met het onbeperkt maken van mijn data bundel ipv alleen maar 10gb per dag en daarna iedere 20 min moeten opwaarderen? Graag zou ik, in ieder geval t/m dinsdag, echt onbeperkt 5G willen hebben.

Maar mijn vraag? Hoe zit het met het onbeperkt maken van mijn data bundel ipv alleen maar 10gb per dag en daarna iedere 20 min moeten opwaarderen? Graag zou ik, in ieder geval t/m dinsdag, echt onbeperkt 5G willen hebben.

@Boris vroeg of hij je kon helpen met een voucher, hierop gaf je aan al unlimited te hebben en vroeg je uitleg wat je ermee kon (welke je kreeg) maar een antwoord op de vraag van Boris bleef helaas uit.

Een moderator zal zodra deze het topic (weer) onder ogen krijgt een vouchercode aan je verstrekken. Deze wordt dan z.s.m. via een bericht in je privéberichten-box naar je verzonden.

Reputatie 7

Hoi @Alex80, ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met vouchercode, zodat je genoeg data hebt, zonder bijvullers. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten in het topic. We staan in de tussentijd voor je klaar hier op de Community! 

Reageer