Beantwoord

Omzetting DSL naar Glas mislukt

  • 22 October 2021
  • 38 reacties
  • 548 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

38 reacties

Reputatie 7

Hoi @ac6693 ,

Ik zie dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische klantenservice en dat er wat meer duidelijkheid is gegeven. Tijdens het bezoek van de Guidion monteur is er geen licht/signaal aangetroffen tijdens de installatie. Om ervoor te zorgen dat dit weldra wél het geval is, is de situatie doorgezet naar de netwerkbeheerder. In dit geval is dat KPN. Op dit moment ligt het probleem daar in onderzoek. Ik begrijp dat er ook een voucher is geregeld om je in ieder geval van een bron van internet te voorzien. Weet dat we er alles aan doen je zo snel mogelijk van een werkende verbinding te voorzien! 

Reputatie 1

Nu weer het volgende:

Ik had internet via glasvezel. Helaas ben ik zo dom geweest om van de 100/100 een upgrade te vragen naar 1000/1000 toen dit mogelijk bleek te zijn. 

Eerst aantal keren moeten bellen waar de nieuwe media converter bleef die geleverd had moeten zijn. Toen ik gelukkig de nieuwe media converter geleverd kreeg bleek dat exact hetzelfde merk en type te zijn die ik al had. 

vanmorgen de monteur geweest. En ja hoor. een knipperend PON ledje. Geen internet. Monteur biedt weer eens zijn verontschuldigingen aan. De monteur heeft zelf geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen. Voorlopig geen internet meer. 

Begin T-Mobile aardig zat te worden. Sta nu op het punt m'n internet en al mijn mobiele abonnementen maar over te hevelen naar KPN. 

 

:Laatste vraag @Lisa, zou je nog wat kunnen betekenen voor me in het oplossen van het internet probleem?

Reputatie 7
Badge +15

@Boris als er geen licht door de kabel zou komen dan zou PON niet knipperen en alarm rood branden?

Reputatie 1

Bij toeval stonden de KPN monteurs vanmiddag al voor m’n deur ipv morgenochtend. Want ze hadden tijd over en wilde zoveel mogelijk storingen wegwerken.

Het probleem ligt niet bij KPN. Totale glasvezel doorgemeten vanaf PoP naar huisaansluiting. Was prima in orde. Controle van de aansluitingen in centrale op ODF eveneens.

Het probleem ligt bij T-Mobile…. Ik moet ander glasvezel modem hebben. Mijn vermoedt een witte Huawei. 

Wat heeft T-Mobile gedaan, die hebben een Nokia voor de twee keer naar me toegestuurd. Een exact dezelfde als ik al had. Juist daar nog eens over nageteld of dit wel juist was. Vaag verhaal gekregen dat dit de goede was want een Nokia werkte maar op een bepaalde frequentie.  Of te wel: Bij T-Mobile hebben ze echt geen idee wat ze nu uitgeleverd hebben. En klantenservice hangt verhalen op die niet kloppen. Incompetent, te bizar voor woorden. 

Kortom, ik moet nu een witte Huawei hebben ipv Nokia. Dat wordt weer bellen met die klantenservice. Dan moet er natuurlijk weer een Guidion monteur ingepland worden die de stekkertjes in mag gaan pluggen.. En voordat ik die Guidion monteur weer ingepland heb, zijn we weer weken verder want Guidion is eveneens hopeloos om een afspraak op korte termijn in plannen. Prutsers!

 

Man man man wat een bak ellende daar….. 

Ik ga T-Mobile officieel in gebreke stellen. Dit is niet normaal meer te noemen.

 

Reputatie 7
Badge +15

Weet nu dat via de klantenservice het juiste Nokia kastje met het juiste serie nummer aangesloten zit

 

Hallo @ac6693 

Na deze reactie van 5 dagen geleden was het wel duidelijk, een Nokia ONT bij een 1000 Mbps abonnement 😅🤔

Reputatie 1

Het PON lampje knippert groen. Er is geen alarm ledje dat knippert. 

Reputatie 7

Hi @ac6693, super dat de ONT binnen is en je deze gelijk hebt opgehangen! Ik heb mijn collega van de technische dienst net aan de mouw getrokken en ik heb net het goede nieuws gekregen dat alles bij je werkt. Hij heeft dit zojuist voor je gefixt. Ervaar jij dit nu ook? Zoals ik op Twitter ook aangaf, zou ik je wel willen adviseren om de monteur uiteindelijk nog alles te laten checken aangezien jij de ONT zelf hebt geïnstalleerd. Ik hoor graag van je of alles nu werkt zoals het zou moeten horen! 😁

Reputatie 1

Weet nu dat via de klantenservice het juiste Nokia kastje met het juiste serie nummer aangesloten zit

 

Hallo @ac6693 

Na deze reactie van 5 dagen geleden was het wel duidelijk, een Nokia ONT bij een 1000 Mbps abonnement 😅🤔

Ik had ook zo mijn twijfels. Twee keer over gebeld met klachtenservice. Maar ze wisten toch echt zeker dat het juist was om dezelfde te sturen..

En inderdaad, Ze hebben me zelfs het ‘juiste’ kastje met het juiste serienummer laten aansluiten.. 

Echt niet te geloven!! En zie nu maar én het juiste kastje te krijgen én dan nog op korte termijn een monteur.. Ho-pe-loos.

 

Reputatie 1

En klantenservice doet weer eens helemaal niets… Snappen het probleem niet. Zeggen er weer spoed achter te zetten. Totaal ongeloofwaardig

Reputatie 1

Even een best leuke update… en een vraag:

Opeens zag ik vanmorgen dat het PON lampje stabiel ‘aan’ was. Heb meteen de WAN kabel ingeplugd en YESSS. Een glasvezel verbinding met een ping van 7 ms. Prachtig. 
het is wel zo dat de DSL verbinding ook nog bestaat. 

Van de KPN monteur verder geen anoniem telefoontje gehad. Wel een verzoek van Guidion om een nieuwe afspraak in te plannen. Daar gaat m'n vraag dan ook over:

Wat komt die Guidion monteur nog doen bij mij in huis?

Zoals het er nu uitziet werkt het. Glasvezel kabel was al aangesloten op de ONT. Ik denk ook al juist geactiveerd want ik tik dit bericht over de glasvezel aansluiting..

Alsnog braaf een afspraak maken of deze laten cancellen?

Guidion stelt nu een bezoekje voor op 18 nov a.s.. 
Blij dat ik zelf in staat ben om een (WAN) ethernet kabeltje in mijn modem te prikken….

Reputatie 7
Badge +15

@ac6693 

Ik denk niet dat Guidion nog iets te doen heeft bij jou 🙂

Over je bestaande VDSL verbinding heb ik een moderator geïnformeerd dus die zal hier nog reageren.

Reputatie 1

Weet nu dat via de klantenservice het juiste Nokia kastje met het juiste serie nummer aangesloten zit

 

Reputatie 7

Yeah, super fijn om dit te horen @ac6693! Dankjewel voor je snelle terugkoppeling. Heel graag gedaan, weet dat je altijd met al je vragen hier terechtkan. Ik ben het helemaal met je eens dat de hulp en communicatie voorop staan, dus ik ben helemaal blij dat je hier tevreden over bent. Super dat je de afspraak gaat annuleren, topper. Geniet van de rest van deze week! 🎈