Beantwoord

Onstabiel Internet en TV

  • 18 December 2021
  • 84 reacties
  • 1498 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

84 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mathilde29, bedankt voor je update! Lisa begint vandaag iets later, maar zal er zeer zeker naar kijken. Ik geef het aan haar door. Heel veel sterkte en beterschap met jouw gezondheid, ik hoop dat je je snel beter voelt! 

Reputatie 3

Hoi @Lisa ,

 

Dankjewel voor je moeite. Ik ben er vandaag achter gekomen dat het programma bij de live uitzending ook geen dovenondertiteling heeft. Wat op zich al vreemd is, misschien zijn ze ermee opgehouden voor dit programma? 

Internet is af en toe ok, af en toe nog steeds haperingen. Het is mogelijk dat ik volgende week moeilijk bereikbaar ben ivm slechte gezondheid. Ik zal mijn best doen om wel te checken als er reactie in dit topic is. 

 

Groetjes

Reputatie 7

Hi @Mathilde29, ik wil je graag laten weten dat ik nog geen reactie heb gekregen op mijn verzoek! Zelf ben ik morgen een dagje vrij, dus ik kom hier na het weekend gelijk weer bij je op terug. Ik ben je dus zeker niet vergeten, maar ik ben nog in afwachting van een reactie. Wat ik wel zie is dat er een nieuwe TV Box jouw kant op komt, om het issue met de ondertiteling aan te pakken. Fijne avond voor nu en ik spreek je snel! 😊

Reputatie 7

Hi @Mathilde29, heel graag gedaan! Er staat inderdaad nog een onderzoek open die ik momenteel voor je in de gaten houd. Ook ben ik nog in afwachting van een reactie van mijn collega van de netwerkbeheerder. Ik heb een lijstje naar hem doorgezet met alle issues die je ervaart, zodat hij kan uitzoeken of de netwerkbeheerder jouw kant op kan komen. Ik hoop dat ik hier morgen meer over te horen krijg! 

Reputatie 3

@Lisa Dankjewel voor de opheldering. Ik had het andersom begrepen. Zaterdag werd ik weer meermaals uit internet gekieperd dus toch maar weer de klantenservice gebeld. Er zou opnieuw een ticket voor de technische dienst aangemaakt worden.  Ik ben benieuwd, wacht het nog even af want ik wil wel alles geprobeerd hebben voordat ik eventueel overstap naar een andere provider. 

 

Reputatie 7

Hi @Mathilde29, fijn om te lezen dat één van mijn collega's jou ook heeft gebeld eind vorige week! Goed dat je aangeeft dat sommige dingen onduidelijk zijn, want daar help ik je graag bij.

Excuus als mijn vorige berichtje voor wat verwarring zorgde. Met in orde gemaakt, bedoelde ik het verzoek dat mijn collega hiervoor had uitgezet. Juist omdat het probleem nog bij je speelt. Hier wordt dus dieper in gedoken. Ik waardeer het ontzettend dat je nog even afwacht en doe mijn uiterste best om de netwerkbeheerder jouw kant op te laten sturen. 

Wat betreft jouw tweede punt. Het verzoek om een oplossing te vinden voor jouw genoemde problemen staat nog steeds uit, maar ik wil je laten weten dat ik ondertussen ook opnieuw het verzoek voor de netwerkbeheerder heb uitgezet. Jij hebt hier inderdaad al zo lang last van, dus ik heb nog eens bij mijn collega nagevraagd of het toch mogelijk is om de netwerkbeheerder jouw kant op te laten sturen. Ik laat het aan je weten, zodra ik hier een reactie op heb ontvangen. Ik wil namelijk elke oplossing aangrijpen om jouw verbinding perfect te krijgen! 

 

Reputatie 3

@Lisa 

Hoihoi, ik ben inmiddels ook gebeld door een collega. Heb ook verteld van de strepen bij kijken via internet en dat bij Films en sterren de ondertiteling niet mee opgenomen werd. 

Ik snap sommige dingen niet:

- de ondertiteling in orde? Hoe dan, wat ik ervaar is dus anders. Wat is er gebeurd waaroor de dovenondertiteling nu wel bij alle programma's mee opgenomen wordt? 

- verbinding ziet er vanaf jullie goed uit dus geen netwerkbeheerder? Het probleem is juist dat het er vanuit jullie kant vaak goed uit ziet maar ik hier in huis andere ervaringen heb. Daarom snap ik niet waarom er geen netwerkbeheerder aangestuurd wordt, het gaat er toch juist om dat de verbinding bij mij goed werkt? En niet dat het er bij jullie goed uit ziet, want dat hoor ik al drie kwart jaar maar schiet ik niks mee op. 

Misschien moet ik toch maar gaan kijken of een andere provider wel stabiele verbinding kan bieden. Want mijn vertrouwen daalt met de week eigenlijk. 

Ik wacht nog even of er nu wel serieus iets gaat gebeuren maar begin het wel een beetje beu te worden. Het speelt al sinds eind juni, er is wel wat verbetering maar nog steeds loop ik dagelijks tegen problemen aan.v

Reputatie 7

Hi @Mathilde29, thanks dat je dit laat weten en mij zo goed op de hoogte houdt! Zoals ik aangaf, had ik bij mijn collega van de technische dienst gevraagd of de netwerkbeheerder aangestuurd kon worden. Hij heeft nog eens grondig de verbinding onder de loep genomen, maar omdat aan onze kant ziet alles er goed uit dus de netwerkbeheerder dient hier niet voor aangestuurd te worden. Ik wilde zojuist voor je aan de slag gaan omtrent de ondertiteling, maar één van mijn collega's heeft dit al in orde gemaakt voor je. Ik heb hier vervolgens nog eens de andere issues die jij hebt genoemd aan toegevoegd, zodat hier nogmaals dieper in gedoken kan worden. Ik blijf dit onderzoek dan ook goed voor je in de gaten houden, want ik wil echt kijken of hier een structurele oplossing voor kan komen. Ik ga me hiervoor hard maken en blijf voor je chasen of hier een oplossing voor is. Ik houd je op de hoogte! ❤

Reputatie 3

@Lisa 

Hoihoi,

 

Helaas is bij opnemen gisteren van Films en Sterren toch weer de dovenondertiteling niet mee opgenomen. In het verleden lukte dat wel met dit programma, maar sinds een aantal maanden dus niet meer. Of het ligt aan rtl weet ik niet. 

De strepen door het beeld bij online streamen via chromecast blijven ook nog steeds af en toe optreden. Mijn gok blijft dat het internet op zich meestal ok is maar instabiel. En juist die instabiliteit zorgt voor af en toe uit internet gegooid worden, meldingen dat ik niet online ben, dovenondertiteling die soms ontbreekt en strepen door het beeld. Ik weet het even niet meer, gaat dit ooit nog goed komen? 

Reputatie 7

Hi @Mathilde29, super goed dat je hier een aanvulling geeft! Fijn om te lezen dat de dovenondertiteling weer goed lijkt te werken bij Big Brother. Zodra ik een oplossing hiervoor heb, dan laat ik het aan je weten. Ik wil dit echt definitief voor je fixen! 

Reputatie 3

@Lisa 

Hoihoi, dank voor de uitleg. Ik heb Big Brother opgenomen als proefopname, hierbij doet de dovenondertiteling het gelukkig goed.  

Het gaat nog wel mis bij internet, ik heb ook al contact gezocht met de NPO omdat de dovenondertiteling het soms wel en soms niet doet. Helaas werd ik vannacht op mijn smartphone weer ineens uit internet gegooid. Dit blijft gebeuren, ik heb een Samsung 40 dus zo oud is die nog niet volgens mij..…

Bij het via internet kijken met de Chromecast gaat het de meeste tijd goed. Alleen blijft ook daar het beeld soms hangen/strepen. 

Ik weet even niet meer wat nu. Hopelijk hebben jullie nog wel ideeën. 

Reputatie 7

Hi @Mathilde29, dat kan ik me helemaal voorstellen! Weet trouwens dat je echt totaal niet zeurderig overkomt. Je mag hier altijd alles vragen, daar zijn wij voor. Ik heb mijn technische kennis ook moeten leren, dus maak je geen zorgen. Goede en terechte vraag van je! De reset is echt uitgevoerd om het probleem met de ondertiteling hopelijk te verhelpen. Het zorgt ervoor dat de gegevens van het abonnement opnieuw verzonden worden naar de TV Box, waarna eventuele errors verholpen kunnen zijn. Ervaar jij nu dan ook dat het probleem met de dovenondertiteling is opgelost? 

Omdat je aangeeft toch nog last te hebben van andere issues, heb ik aan mijn collega van de technische dienst gevraagd of inderdaad de netwerkbeheerder aangestuurd dient te worden. Als jij een proefopname zou kunnen maken, dan zou dat top zijn. Die kun je hier vervolgens via een Wetransfer-link delen. Ik laat het aan je weten, zodra ik een update binnenkrijg! 

Reputatie 3

Hoi @Lisa

Ik kan het nu nog niet meteen beoordelen, juist omdat de problemen steeds zo inconsequent optreden.

Tijdens het bezoek van de monteur is de tvbox ook volledig gereset dus weet even niet waarom het nu wel zou helpen. Daarnaast snap ik, waarschijnlijk vanwege gebrek aan technische kennis, niet zo goed hoe een reset van tvbox de internetverbinding kan verbeteren. Wellicht kun je dat aan een leek als ik uitleggen? 

Sorry als ik zeurderig overkom maar dat komt omdat het al zo lang duurt en er steeds dezelfde oplossingen bedacht worden die steeds niet helpen. 

Ik zal kijken of ik een proefopname of iets dergelijks kan maken.

Reputatie 7

Hi @Mathilde29, ik heb sneller een update voor je dan verwacht! Wellicht heb jij het zelf ook al opgemerkt, want mijn collega van de technische dienst heeft een volledige reset uitgevoerd op de TV Box. Kan je aangeven of het probleem nu verholpen is? Ik hoor het graag van je, fingers crossed!

 

Reputatie 7

Hi @Mathilde29, thanks voor deze vliegensvlugge aanvulling! Ik voeg het toe aan het onderzoek en ga dit voor je in de gaten houden. Hopelijk kan ik je snel van een update voorzien. Ik hoop dan ook dat er een structurele oplossing voor kan komen, zodat het niet onverwachts weer op kan spelen. Ik houd je op de hoogte! 

Reputatie 3

Hoi @Cheyenne 

Het gaat omFilms en sterren op rtl5. Ik weet helaas niet meer welke dag en tijd het uitgezonden werd. De opname heb ik al weggedaan, het was wel NA het bezoek van de monteur. Het gekke is dat het soms wel goed gaat, wat mij doet vermoeden dat er iets met het signaal mis gaat.  

Ook omdat er soms via de NPO app strepen (zoals vroeger bij VHS) over het beeld lopen lijkt me dat er toch iets met het internet nog niet helemaal lekker loopt. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Mathilde29, super dat het bezoek zo fijn is verlopen! Ik zie meteen dat de technische dienst gelijk een vraag heeft wat betreft de dovenondertiteling. Ze hebben een aantal testen gedaan en aan onze kant zijn er geen problemen. Ze willen dus graag weten of het inderdaad om een specifiek programma, zender en tijdstippen gaat. Kan je mij dit laten weten? Dan speel ik het weer door!

Reputatie 3

@Demi @Lisa 

Hoihoi, 

Inmiddels is de monteur geweest. Hij heeft echt zijn best gedaan. Alle kabels nagekeken en de converter een kwartslag gedraaid. Zodat het ding beter kan ventileren. De verbinding lijkt wel beter maar ik ervaar nog steeds problemen. Inmiddels ook al weer contact gehad met de klantenservice. Die hebben 15 euro gecrediteerd waar ik op zich wel blij mee ben. Alleen blijven er strepen komen door het beeld als ik via de chromecast naar de NPO app kijk. Ook is er bij 1 van de opnames opnieuw de dovenondertiteling niet mee opgenomen. Terwijl dat bij andere programma's gelukkig wel lukt. Het gaat om een programma van rtl5, geen idee of het misschien aan het signaal van rtl5 ligt. 

Klantenservice zou het iig doorzetten naar de technische dienst en eventueel KPN monteur sturen als het nog steeds niet opgelost is. 

Dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte, ik baal wel dat het nog steeds niet opgelost lijkt te zijn. 

Reputatie 7
Badge +16

Onwijs blij te horen dat het geholpen heeft en je nu veel stabieler online kunt zijn! 😄

Namens Boris: de allerbeste wensen en veel plezier met jouw verbinding! 🎉

Reputatie 3

@Boris De beste wensen! Een korte update: Het T50 modem is nu alweer meer dan een week aangesloten. Ik moet zeggen dat de lijn veel stabieler is nu. Enkele disconnects gehad, dat wel, maar de internet verbinding is nu al vanaf 29 december 12:37 stabiel beschikbaar. Ik ben hier heel blij mee! Het is wel apart dat het nu met modem ertussen zoveel stabieler is; een jaar geleden heb ik juist het modem er tussenuit gehaald om de stabiliteitsissues, en werd het zónder modem juist beter.

Anyway, voor mij is mijn probleem nu even opgelost. Dank voor de hulp!

Reputatie 7

Kijk, dat is nog eens snel handelen @brightcat! Fijn dat er contact is geweest. Wil je ons laten weten wanneer er een update beschikbaar is? We denken graag met je mee! 

Reputatie 3

Inmiddels contact gehad met de klantenservice, zij hebben de lijn doorgemeten en zullen het modem over drie dagen uitlezen, nadat er wat historie is opgebouwd.

Reputatie 3

Hi @Boris 

Vandaag heb ik de T50 modem weer aan de FTU gekoppeld. Je zou hem kunnen uitlezen…

Alvast dank!
 

Reputatie 7

Hi @brightcat ,

Ik wil je graag helpen met de verbinding, door deze te bekijken en je van een oplossing te voorzien. Dit kan ik alleen doen wanneer het T-Mobile modem is aangesloten op de FTU. Ben je in de mogelijkheid deze direct aan te sluiten op het modem? Ik hoor het graag van je. 

Reputatie 3

Ook ik heb last van stabiliteitsissue met T-Mobile Thuis, eigenlijk al vanaf het begin, juli 2020. Ik gebruik TMT als backup lijn, met mijn hoofdlijn aangesloten op een Peplink router met WAN bonding.

De afgelopen dagen ervaarde ik voor het eerst een echte "outage" op mijn hoofdlijn, de router schakelde over naar TMT. Mooi, daar heb ik het zo voor bedacht, met al dat thuiswerken. Maar er viel niet meer te werken: iedere paar minuten vloog TMT eruit, waardoor de VPN verbinding naar mijn remote werkstation eruit vloog, en steeds moest ik opnieuw connecten. Niet te doen.

Hieronder de Up History van de T-Mobile Thuis internet verbinding van de laatste veertig minuten. Je ziet dat het sinds 20:28 weer stabiel is maar in de 40 minuten daarvoor maar liefst 18 disconnects. Zo gaat het altijd, soms enkele uren stabiel, maar daar tussenin steeds episodes van minuten of uren met zeer veel disconnects. Ik heb het TMT modem ertussen uit gehaald, in de hoop dat een rechtstreekse koppeling het beter zou maken. Nee, helaas… is hier nu niets aan te doen?

2021-12-23 20:28:37 - -
2021-12-23 20:28:03 2021-12-23 20:28:34 a few seconds
2021-12-23 20:26:05 2021-12-23 20:28:00 2 minutes
2021-12-23 20:25:26 2021-12-23 20:26:02 a few seconds
2021-12-23 20:25:14 2021-12-23 20:25:22 a few seconds
2021-12-23 20:24:01 2021-12-23 20:25:11 a minute
2021-12-23 20:21:12 2021-12-23 20:23:58 3 minutes
2021-12-23 20:20:33 2021-12-23 20:21:08 a few seconds
2021-12-23 20:19:13 2021-12-23 20:20:30 a minute
2021-12-23 20:19:08 2021-12-23 20:19:10 a few seconds
2021-12-23 20:17:12 2021-12-23 20:19:05 2 minutes
2021-12-23 20:09:57 2021-12-23 20:17:08 7 minutes
2021-12-23 20:09:27 2021-12-23 20:09:53 a few seconds
2021-12-23 20:09:08 2021-12-23 20:09:24 a few seconds
2021-12-23 20:01:44 2021-12-23 20:09:05 7 minutes
2021-12-23 20:01:23 2021-12-23 20:01:41 a few seconds
2021-12-23 19:59:53 2021-12-23 20:01:19 a minute
2021-12-23 19:55:12 2021-12-23 19:59:49 5 minutes
2021-12-23 19:54:25 2021-12-23 19:55:09 a few seconds
2021-12-23 19:53:20 2021-12-23 19:54:22 a minute