Beantwoord

Onterechte boete voor 'niet retourneren' modem en tv box?


Het heeft ons bloed, zweet en tranen gekost om ons T-Mobile thuiscontract eindelijk kosteloos te kunnen ontbinden wegens het niet leveren van internet. We hoopten nu eindelijk van het gedoe met T-Mobile af te zijn. We hebben in november netjes onze apparatuur teruggestuurd binnen de vereiste termijn. Nu twee maanden later krijg ik een rekening van €165,- (wat de apparatuur naar mijn mening niet eens waard is) in mijn mail, omdat ik de modem en de tv box niet zou hebben geretourneerd. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 March 2021, 11:55

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AudreyKingston 

Heb je het verzendbewijs van Postnl nog? Je kan hem hier uploaden en dan kijken de moderators wat ze kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @AudreyKingston,

Allereerst goed dat je het aankaart en sorry dat het niet goed is verlopen met de levering van het internet! Zo te zien heb je momenteel jouw Community account nog niet gekoppeld aan jouw voormalige abonnement. Zou je, naast het verzendbewijs, via een privébericht de volgende gegevens naar mij door kunnen sturen zodat ik bij jouw dossier kan komen:

  • Postcode & huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Ik probeer dit snel voor je op te lossen!

28 feb 2024

Facturen kloppen niet

Ik heb in september 2023 mijn abonnement opgezegd van odido tv thuis, 8 oktober modem en tvkastje teruggestuurd ,en dit stond ook in mijn odido ,apparatuur ontvangen.in januari 2024 kreeg ik mail dat ik 165 euro terugkreeg, omdat ze eerst 165 euro geïncasseerd hadden omdat apparatuur niet terug was.t zou 26 januari gestort worden ,3 weken later , nog niks en ineens kreeg ik mail dat ik nog eens 165 euro moest betalen ,omdat door foutje 165 euro was gestort ,want.. apparatuur was toch niet terug,maarrr t klopt niet ,ten eerste ,ten tweede, er was NIKS gestort . Ik bel en mail ,stuur bewijs van terugsturen maar ze snappen er niks van. Zo slecht dit .enbtway   in september opgezegd ,in oktober stond in de ap mijn odido dat apperatuur ontvangen was . In januari 4 maanden later dus ,krijg ik mail dat ik 165 euro terugkrijg ivm onterechte boete , maar dan ineens weer een maand later ,wordt gezegd  apperatuur niet ontvangen  ,toch boete,  en nu t mooiste,nu zegt odido  we hebben al 98 euro betaald aan jou  maar dat komt terug  met 66 euro wat nog erbij moet betaald worden   ik heb gelukkig screenshots gemaakt in januari, dat apperatuur ontvangen was   dus echt   ,odido please   help mij en los dot fatsoenlijk op 

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Johank71 

Goed dat je hier via deze weg nogmaals over aan de bel trekt. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie. Echter kom ik tot de conclusie dat de boete wel terecht is, maar door een systeem fout per ongeluk is vergoed. Deze credit is toen verrekend met wat er destijds nog openstond. Echter moet de € 66,78 nog wel betaald worden. 

Ik weet dat het lang geleden is, maar heb jij toevallig nog een verzendbewijs? Dan kan ik de vergoeding alsnog voor je in orde maken! 

Hallo Teresa,tnx dat je meekijkt,maar echt ,100 procent dat ik de doos ingeleverd heb , in oktober  ,en 8 oktober stond er ook in mijn odido dat t ingeleverd was , de spullen waren ontvangen , ik heb hier ook screenshot van gemaakt en naar jullie opgestuurd.ontvangstbewijs heb ik nog gezocht ,maar na vier maanden en ervan uitgaande dat t afgehandeld is ,heb ik deze niet meer kunnen vinden.dus ik ben nog steeds van mening dat t niet klopt gewoon.als ik maar 1 procent zou twijfelen had ik t geaccepteerd maar ik weet nog dat ik hen zelf naar de Bruno gebracht heb ,in een doos,met qr code verstuurd naar odido,   dus ik weiger om die 66 euro te betalen en laat t maar aankomen op rechter voor mijn part ,ik weet zeker dat hier een fout is gemaakt .en dat kan natuurlijk ,maar ik wordt voor leugenaar nu uitgemaakt ,dan wordt t principe.  Toch bedankt Teresa voor jouw moeite ,waardeer ik    gr johan

Reputatie 6
Badge +2

@Johank71 Ik begrijp je gevoel en snap dat je het er niet bij laat zitten. 

Heb je de screenshot van destijds nog? Wellicht dat ik daar iets mee kan, ik kijk in ieder geval graag met je mee naar de opties! 

 

 

Dit heeft gewoon 4 maanden er gestaan ,dan ga ik ervan uit dat t opgelost is toch? Vandaar ook m'n frustratie  Terasa  bovendien weet ik zeker dat ik t ingeleverd heb ,das t belangrijkste nog   gr johan

Reputatie 6
Badge +2

@Johank71 Dank je wel voor je snelle terugkoppeling! 

Het is inderdaad vreemd dat het wel te zien was in Mijn Odido, maar niet in ons systeem. Hoe dan ook, dit in combinatie met wanneer jij aangeeft het op te hebben gestuurd begrijp ik goed dat je er van uit ging dat alles in orde was. Ik heb de vergoeding voor het openstaande bedrag in het systeem gezet, dit zal met elkaar worden verrekend. Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging van.

Mocht ik in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Dank voor de moeite ,ik hoop dat t nu idd afgehandeld wordt    , en echt , eindelijk iemand die echt gekeken heeft hoe t zat   dank je wel Terasa 

Reputatie 6
Badge +2

Heel graag gedaan! 😊 @Johank71 

Larisa  euhm   t gaat over 165 euro   , niet 66 toch?,of begrijp ik t ni goed?

Er is nu een factuur  van 66 euro die ik mort betalen ,dus 165 min 66 is 98 euro toch? Die dan overblijft   sorry dat t op deze manier gaat maar voordat er weer iets ni goed gaat haha

Reageer