Beantwoord

Opeens verbindingsproblemen, traagheid en lag/latency met T-Mobile Thuis

  • 26 October 2019
  • 1 reactie
  • 574 Bekeken

Paniek in de tent! Er is van het ene op het andere moment iets veranderd aan mijn verbinding (aan mijn modem of wifi ligt het gelukkig niet deze keer). Meerdere forumleden lijken dezelfde problemen te omschrijven die ik heb, en koppelen die aan verkeerde routering.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/verhoogde-latency-316053

 

 

Mijn internetsnelheden zijn normaal gesproken vrij constant… Nu ik van verschillende servers download, verspreid over Nederland krijg ik een variatie van 5 tot 70 Mbps! Abnormaal!

Verder bezoek ik veel buitenlandse websites en daarbij valt het op dat allerlei elementen op de pagina welhaast binnendruppelen, zo onstabiel.

Het valt trouwens op dat ik Duitse IP-adressen benader ipv Nederlandse als ik met m'n network tools een scan doe. Zo'n omleiding acht ik zeer inefficiënt qua netwerkverkeer en dus onpraktisch voor alles buitenom een beetje surfen en chatten.

Echter de allerergste is wel dat ik abnormaal hoge latency ervaar, tot wel 10 keer meer dan normaal! Zo is er geen lol meer aan een potje gamen, zeker competitief niet. Met andere woorden: ik heb momenteel eigenlijk niets aan mijn thuisverbinding.

Merk op dat een wijziging van DNS-server naar bv. Cloudflare niets heeft uitgehaald.

Beste mensen van T-Mobile, hoe zit de vork in de steel (transparantie is fijn!) en wat kunnen jullie doen om de verbinding weer in de originele kwaliteit te herstellen? Misschien ten overvloede maar als de berichten van een nieuwe routering kloppen zie ik weinig meerwaarde in T-Mobile Thuis.

 

Graag hoor ik jullie uitleg van het bovenstaande en een manier om mijn verbinding (en wellicht die van anderen) te doen verbeteren c.q. naar de normale gang van zaken te herstellen.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Folkert 26 October 2019, 08:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen,

Alle data wordt sinds gisteren via DTAG in Duitsland gerouteerd i.p.v. via AMS-IX in Amsterdam. Onduidelijk is waarom en hoe lang dit gaat duren. Anderen ervaren hetzelfde als jij om die reden.

Je kunt je aansluiten bij dit topic:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/sinds-verkeer-via-dtag-wordt-gerouteerd-is-de-latency-naar-mijn-rdp-server-waardeloos-geworden-316296

Groet, Folkert