Beantwoord

open port, klopt dit wel

  • 21 May 2022
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

Sinds kort tmobile. Zag dat deze poorten open stonden .. vond twee ervan nogal vaag. Routee is geinstalleerd door monteur. Graag advies.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 22 May 2022, 01:49

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Someone53 

Volgens mij horen er standaard geen poorten open te staan, ik heb even gekeken en alles is dicht bij mij.

Zie je ook portforwarding regels in de Zyxel staan? Misschien kan je het opnieuw bekijken na het uitvoeren van een fabrieksreset.

Sinds kort tmobile. Zag dat deze poorten open stonden .. vond twee ervan nogal vaag. Routee is geinstalleerd door monteur. Graag advies.

Even een optelsommetje, je doelhost is Home. Poort 139 is open. Conclusie, je voert een test uit vanaf je eigen netwerk. Binnen je eigen netwerk staan vrijwel altijd wel één of meerdere poorten open. 139 is ook wel bekend als Bestand- & printerdelen bij het Windows besturingssysteem.

Dit betekent echter nog niet dat deze dan ook via het internet bereikbaar zijn.

Om een test uit te voeren of mensen jou netwerk binnen kunnen komen - en dus deze zaken daadwerkelijk te benaderen - dien je een test uit te voeren vanaf het internet. Zo'n test doe je bijvoorbeeld via grc.com of bijvoorbeeld deze site, als het goed is zouden de resultaten van deze portscanners als resultaat moeten geven dat alle door jou genoemde poorten gesloten zijn tenzij je port-forwarding ingesteld hebt.