[Opgelost] Geen internet, de Meern 26-9-2022

  • 23 September 2022
  • 25 reacties
  • 275 Bekeken

Hallo,

 

Sinds deze ochtend is mijn glasvezelverbinding eruit geklapt. Ik ben woonachtig in De Meern (Utrecht).

Aangezien ik thuis werk is het wel een ding.

Meerdere meldingen zijn binnengekomen (heb net gebeld) en men is bezig met een oplossing.

 

Bij mij knippert het Huawei “kasje” bij “LOS” rood. Modem is perfect.

 

 

Boris 1 jaar geleden

Hi allemaal, een update vanuit onze technische diensten! We zien dat het merendeel van jullie weer online is, wat natuurlijk heel fijn is. Mocht je nog problemen ervaren met de verbinding, wilt een reset van het modem vaak dé oplossing is. Hoe je deze doet vind je in dit topic: 

Mocht je toch problemen ervaren na deze reset, laat het vooral weten. Dan gaan we aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen! 

Bekijk origineel

25 reacties

Hier in veldhuizen (de meern) ook geen internet. Eerste keer sinds aansluiten eind juni.

Werkt weer...

Ja,net dat ik de deur uit wilde stappen, checkte ik het nog. Alles was weer groen.

Top...kan ik doorwerken.

Is inderdaad de1e keer...

Reputatie 7

Hi @Miyeza en @Baszor, bedankt voor jullie melding! Dit probleem is inmiddels bij ons bekend en we werken hard aan een oplossing voor de klanten die nog niet online zijn. Super fijn dat jullie verbinding weer in de lucht is en excuses voor het ongemak! ❤

Het ligt er bij mij weer uit. 2e keer en erg vervelend omdat ik thuis werk

Ja, hier ook... ik hoop dat het geen regelmaat wordt... 

@Baszor Ik ook niet. Zit met internationale betalingen! Anders naar kantoor toe.

 

Had Huawei uit en aan gezet. Doet het weer. Heb weer internet

Tweede werkdag op rij: ca. 10:00. Internet totaal weg.

 

Glasvezel lampje knippert weer rood. Stroom er af maakt niets uit. 

 

  1. Miltenburg, De Meern

ja hier ook...

Hier ook. Vrijdag 23 sept ook al. Steeds vanaf ca 1000.

Gelukkig kan ik op het WiFi van de buren.  Net overgestapt naar T-Mobile, maar heb er best spijt van. 

Bij Ziggo heb ik zonder dollen in acht jaar er nog niet zo lang uitgelegen. Lekker thuiswerken zo.

Afgelopen vrijdag 23-09 de eerste keer een storing en vandaag 26 -09 ligt hij er weer uit.

Hoop dat dit gauw veranderd, anders toch weer overwegen om terug te gaan naar Ziggo.

Hier ook. Vrijdag 23 sept ook al. Steeds vanaf ca 1000.

Gelukkig kan ik op het WiFi van de buren.  Net overgestapt naar T-Mobile, maar heb er best spijt van. 

Bij Ziggo heb ik zonder dollen in acht jaar er nog niet zo lang uitgelegen. Lekker thuiswerken zo.

Hier precies hetzelfde… inmiddels al 3x uit gelegen en al meerdere keren problemen gehad met de TV app. Ik ben ook nog niet blij met de overstap…..

Hier ook. Vrijdag 23 sept ook al. Steeds vanaf ca 1000.

Gelukkig kan ik op het WiFi van de buren.  Net overgestapt naar T-Mobile, maar heb er best spijt van. 

Bij Ziggo heb ik zonder dollen in acht jaar er nog niet zo lang uitgelegen. Lekker thuiswerken zo.

 

Ben ook overgestapt. Heb zo een twee maanden internet. Voorheen geen enkel probleem gehad, tot afgelopen vrijdag. Beide keren even eruit gelegen.

Nog geen spijt maar ik hoop niet dat dit veel voor gaat komen.

Bij Ziggo er 0 x uit gelegen, eerlijk is eerlijk.

Daarentegen erg prijzig.

 

Heb de meeste bekabeld hier in huis.

 

Afgelopen vrijdag 23-09 de eerste keer een storing en vandaag 26 -09 ligt hij er weer uit.

Hoop dat dit gauw veranderd, anders toch weer overwegen om terug te gaan naar Ziggo.

 

Precies hetzelfde probleem als u.

Ik kijk het nog even aan. Het is de 2e keer maar niet een hele dag ofzo. Ben nog steeds optimistisch in mijn switch.

Reputatie 7

Hi allemaal, dank voor de reacties en signaleren. De signalen zijn ook ons opgevallen en hebben een algemeen onderzoek opgezet om dit zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak.

Dit topic zal open blijven staan om jullie van alle updates te voorzien.

Sinds vrijdag glasvezel van T-Mobile in de meern. Dit lijkt al de 2e storing te zijn. Vanochtend sinds 10:25 geen internet, wel pon lampje, wel nog een dhcp lease maar ik kan de gateway niet pingen. Renew loste niets op, maar mijn ipadres opnieuw ophalen met een nieuwe discover loste het probleem wel meteen op.

Ik ging over op glasvezel voor een meer stabielere verbindng voor het werk, nu werd mijn meeting helaas juist hard doorbroken. Ben blij dat ik nog een andere verbinding had liggen.

Ik denk dat de techneuten met deze informatie de storing zouden moeten kunnen vinden, en als dit al een paar dagen speelt dan lijkt me dat ook nodig...

Reputatie 7

Hi allemaal, een update vanuit onze technische diensten! We zien dat het merendeel van jullie weer online is, wat natuurlijk heel fijn is. Mocht je nog problemen ervaren met de verbinding, wilt een reset van het modem vaak dé oplossing is. Hoe je deze doet vind je in dit topic: 

Mocht je toch problemen ervaren na deze reset, laat het vooral weten. Dan gaan we aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen! 

Ik heb nog steeds mondjesmaat internet (Amsterdam). Afgelopen dagen valt het af en aan weg wat thuiswerken niet bevordert. Reset van het modem een kwartier geleden heeft niet mogen baten 

Hi allemaal, een update vanuit onze technische diensten! We zien dat het merendeel van jullie weer online is, wat natuurlijk heel fijn is. Mocht je nog problemen ervaren met de verbinding, wilt een reset van het modem vaak dé oplossing is.

Hi Boris,

Kun je ook aangeven wat de oorzaak was? Zoals ik al schreef was rebooten (dat zorgt ook voor een nieuw dhcp verzoek) inderdaad de oplossing, maar het is niet prettig dat dit nodig is.

Reputatie 1

Hopelijk blijft het voor de rest stabiel en weet men nu wat de oorzaak is en hebben ze het ook permanent opgelost. Eerder hadden we hier in De Meern ook al een spontane uitval. Vanaf recent monitor ik het maar, zoals deze uitval bij ons van ca. 10:22 tot 11:02… precies een half uur… Geprobeerd Klantenservice te bellen, maar heb 60 minuten in de wacht gestaan… was niet de enige🫣

 

 

Reputatie 1

Nog even een afbeelding over het wegvallen van de internetverbinding. Wij hebben per 23-9 een geheel werkende glasvezelverbinding. Sindsdien nu al een totaal van 40 minuten uit de lucht sinds het monitoren per 24-9! Da’s lang, veel te lang! We geven het nog wel een kans, maar het moet wel beter.

 

Reputatie 7

Hi allemaal, klopt het dat iedereen inmiddels weer online is? Ik zou heel graag wat over de oorzaak willen delen, maar dit is momenteel nog in onderzoek. Hier kan ik dus nog niks over zeggen, sorry. 

Reputatie 1

Hi allemaal, klopt het dat iedereen inmiddels weer online is? Ik zou heel graag wat over de oorzaak willen delen, maar dit is momenteel nog in onderzoek. Hier kan ik dus nog niks over zeggen, sorry. 

Vermoedelijk wel. Iig ik wel. Verder geen haperingen geweest. Graag hoor ik wat de oorzaak was, en of hier een definitieve oplossing voor bedacht is.

Reputatie 7

Fijn om te lezen @Hartta! Dat kan ik mij voorstellen. Ik heb de technische dienst dan ook gevraagd of ze de uitkomst van het onderzoek kunnen delen, zodra deze bekend is. 

Reageer