Opzetten VPN achter Zyxel t54 modem

  • 30 March 2023
  • 10 reacties
  • 1361 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hallo allemaal,

Ik heb bij Tmobile een Zyxel T54 modem gekregen.

nu heb ik een Omada TP link VPN router welke ik wil gebruiken zodat ik remote kan werken en mijn thuisnetwerk kan gebruiken. ik heb reeds een ddns abonnement . echter als ik het ip nummer of het ddns adres gebruik dan kom ik op de inlog pagina van de Zyxel t54 modem. hoe kan ik dit veranderen?

zodat als ik het ip-nummer gebruik ik op een van de lan poorten uit kom en zo verbinding kan maken met de VPN server? of werkt dit niet zo. is er wellicht een filmpje ergens waar uit wordt gelegd welke instellingen je dan moet hebben.


10 reacties

@edgro 

Als je het tp-link omada gebruikt zal ik de router direct op het glasvezel kastje aansluiten.

En in de router wan vlan 300 instellen.

Dan heb je de T54 router niet nodig.

 

@edgro

Als je het tp-link omada gebruikt zal ik de router direct op het glasvezel kastje aansluiten.

En in de router wan vlan 300 instellen.

Dan heb je de T54 router niet nodig.

 

hoe stel je deze in dan? en dan de volgende vraag. ik gebruik nu de t54 met 2 wifi extenders voor de wifi in huis. dit werkt dan ook niet meer denk ik dan?

@edgro 

Dat klopt dan werkt dat niet meer.

U had het over Tp-link omada ik denk dan aan het hele platform ook de accesspoint (s) hebt draaien. 

Dat is niet zo.?

 

@edgro

Dat klopt dan werkt dat niet meer.

U had het over Tp-link omada ik denk dan aan het hele platform ook de accesspoint (s) hebt draaien. 

Dat is niet zo.?

 

Ik heb nu het “Standaard “ systeem van T mobile draaien de glasvezel modem Zyxel t54 met 2 wifi extenders ook van Zyxel.

op deze T54 heb ik een netwerk staan met wat opslag.

nu dacht ik de Omada VPN router achter de T54bte zetten maar dit is nog niet gelukt.

de omada VPN router is enkel een router TP-LINK Omada VPN router (ER605)

ook zou het erg fijn zijn om vanuit de USA een VPN te kunnen opzetten zodat ik niet alleen me netwerk normaal kan benaderen maar ook met een NL ip TV kan kijken.

Je zou de t54 dmz naar de tp-link kunnen zetten.

Ik ben zelf niet bekend met T-Mobile routers.

Ik gebruik een Fritzbox met daar achter een r9000 router en daar het Tp-link omada systeem.

De 605 heb ik nog niet aangesloten.

Deze moet de r9000 nog vervangen.

Ps 

Ik dacht dat je de hele Tp-link omada setup had.

 

 

 

Je zou de t54 dmz naar de tp-link kunnen zetten.

Ik ben zelf niet bekend met T-Mobile routers.

Ik gebruik een Fritzbox met daar achter een r9000 router en daar het Tp-link omada systeem.

De 605 heb ik nog niet aangesloten.

Deze moet de r9000 nog vervangen.

Ps 

Ik dacht dat je de hele Tp-link omada setup had.

 

 

 

ow oke. in dat geval hoop ik dat er gebruikers zijn die een soort gelijke opzet hebben bijvoorbeeld achter de T54.

Wel bedankt voor de moeite

De T54 heb ik als een draak van een router gevonden en heeft nog geen dag gedraaid hier. (Oplevering aansluiting)

Als u een Tp-link omada router heeft zou ik deze in zetten i.p.v. die T54.

En daar een of meer eap,s achter doen voor wifi.

Zie ook het Tp-link omada.

https://www.tp-link.com/nl/business-networking/all-omada/

En als U het simpel wil kan bijvoorbeeld een Fritzbox 7590 ook werken.

Het gaat om de vpn verbinding.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @edgro 

Indien je de TP link achter de Zyxel wilt plaatsen dan kan je deze het beste een statische IP adres geven en in de DMZ van de Zyxel zetten zodat alle poorten naar de TP-LINK open staan.

Log in op de Zyxel interface via 192.168.1.1 met admin en het Login Password achter de Zyxel.

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > statische DHCP > maak een regel voor je TP-LINK en klik op toepassen. (Als je de TP-LINK selecteert in de lijst apparaat info dan wordt de rest vanzelf ingevuld)

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > NAT > DMZ > voeg een regel toe, vul het IP adres in dat de TP-LINK van de Zyxel krijgt toegewezen en klik op toepassen.

Hallo @edgro 

Indien je de TP link achter de Zyxel wilt plaatsen dan kan je deze het beste een statische IP adres geven en in de DMZ van de Zyxel zetten zodat alle poorten naar de TP-LINK open staan.

Log in op de Zyxel interface via 192.168.1.1 met admin en het Login Password achter de Zyxel.

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > statische DNS > maak een regel voor je TP-LINK en klik op toepassen. (Als je de TP-LINK selecteert in de lijst apparaat info dan wordt de rest vanzelf ingevuld)

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > NAT > DMZ > voeg een regel toe, vul het IP adres in dat de TP-LINK van de Zyxel krijgt toegewezen en klik op toepassen.

Bedankt voor je antwoord. het stukje Statische DNS regel maken snap ik nog niet zo. waarom moet je deze aanmaken? de TP-LINK in de dms plaatsen heb ik wat over gelezen. dan zet je eigenlijk alle poorten open.

Reputatie 7
Badge +15

@edgro 

Het is statische DHCP bij thuisnetwerk, hiermee geef je de TP-LINK een vaste IP adres zodat deze geen nieuwe IP adres krijgt vanuit de Zyxel. Bij het toevoegen van een regel kies je de TP-LINK in de lijst apparaat informatie en de rest wordt vanzelf ingevuld.

Reageer