Beantwoord

overstap en snelheid vraag

  • 8 June 2018
  • 5 reacties
  • 224 Bekeken

Hallo!

stel, ik wil overstappen: ik heb nu adsl en dat is echt te traag, vooral met streamen en uploaden.
Ik heb tot een jaar geleden internet via glasvezel gehad en dat wil ik nu weer.

Ik woon op de derde verdieping (Amsterdam), glasvezel loopt door tot in de meterkast op de gang. Verbinding vanaf daar loopt via utp (2 meter) naar router.

In het kort mijn vragen:

• wat is de snelheid die ik kan verwachten? Als ik bv. kies voor 750 Mb, wat wordt dan (ongeveer) de snelheid die ik via wifi binnen kan krijgen? Bekabeld zal ik niet gebruiken, dus ik wil graag weten wat het feitelijke verschil zal zijn tussen bv. 100Mb en 750mb.

• ik heb een apple router, die kan ook op 5Ghz: kan ik die gebruiken ipv de bijgeleverde?

• ik ben al klant bij T-Mobile voor mobiel: krijg ik nou alleen korting als ik ook tv erbij neem? (wat ik nl. niet nodig heb/wil)

Ik hoor 't graag!
Frank
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 8 June 2018, 22:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Frank,

Het modem moet geplaatst worden binnen 2 meter van de glasvezel aansluiting.
Met een 750Mbit abbo haal je bekabeld echt 750Mbit. en op de WiFi zal het uit komen op ongeveer 50 en 80Mbit. afhankelijk van de lokale omstandigheden.
Als de Glasvezel op de begaande grond zit en jij woont op de 3de verdieping dan mag je blij zijn als je iets van wifi kan ontvangen.
Loopt er een UTP kabel naar je woning dan zou ik die gewoon gebruiken voor je apple airport.
Apple Airport heb ik gezien op een 500Mbit verbinding met een snelheid van 490Mbit dus dat zit wel goed.
Het voordeel van T-Mobile is dat je altijd je snelheid mag aanpassen. mocht het bij jou dus niet lukken dan kan je gewoon downgraden naar 200 of 100mbit.

De vraag met betrekking tot de korting kan ik niet met zekerheid zeggen, dus daar laat ik mij niet over uit.
Reputatie 5
Badge
Het ligt er maar aan wat je wil doen met je verbinding, meestal merk je het verschil tussen 100 en 750 niet, zeker niet als je WiFi gebruikt.
Bedankt voor de reacties!

@Hidden.nld De glasveel loopt door tot in mijn meterkast (op de 3e) dus dat is geen probleem. En het modem binnen 2 meter plaatsen is ook prima te doen.

Een kabel wil ik niet (is ook lastig tegenwoordig met alleen een paar usb-c aansluitingen) dus de verbinding zal via wifi gaan. Maar zoals @HereIsTom ook aangeeft: ga ik het verschil merken als ik wifi gebruik tussen 100 en 750? Ondanks dat ik 'm op 5Ghz kan zetten zal het effectief dus niet heel veel verschil maken als ik het goed begrijp?

En T-Mobile:
"ik ben al klant bij T-Mobile voor mobiel: krijg ik nou alleen korting als ik ook tv erbij neem? (wat ik nl. niet nodig heb/wil)" -> Hoe zit dit nou precies?
Reputatie 7
Hi Frank, wat je het beste kan doen is je Apple router bedraad aansluiten op de modem en die op een goede plek in je woning zetten. Vanuit daar kan je dan de Wifi dan over de Apple router laten gaan zodat je het beste Wifi bereik hebt.
Je timing is perfect, we hebben vandaag ons nieuwe 'Klantvoordeel' gelanceerd! Als je meerdere abonnementen bij ons hebt dan ontvang je veel extra voordelen! Hier lees je er alles over en hier kan je precies zien welk voordeel jij gaat ontvangen! Dus het perfecte moment om over te stappen! 😉
@Brian Dat kán geen toeval zijn! 😎 Ik ga er even in duiken, thanks!

Reageer